Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003

Silnik, elementy napędowe, skrzynie biegów
Awatar użytkownika
darryd
Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 07 gru 2016, 11:37
Skąd: Głogów
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003

Post autor: darryd » 22 lut 2017, 15:29

Witam,
autko vel satis 2.0t w automacie, 2005 rok jeszcze przed liftem, nie wiem co to za błędy, nie mogę znaleźć nigdzie informacji czego dotyczą i skąd się wzięły...jest tu jakaś mądrzejsza głowa co potrafi to wyjaśnić...? Będę wdzięczny...

DF058 OBWÓD STYCZNIKA - POZ. N | CO
DF003 OBWÓD STYCZNIKA SPRZĘGŁA | CO

CO oznacza przerwę...

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003

Post autor: sasio » 22 lut 2017, 16:13

Sprawdź czy dobrze działa Ci tempomat.
To są czujniki sprzęgła które masz nad nogami - mogły się wypiąć z mocowań.
Czujnik biegu neutralnego może to być pozycjoner w skrzyni biegów albo jest to błąd spowodowany wyczepieniem się tego czujnika.
A jaki jest problem ?
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Awatar użytkownika
darryd
Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 07 gru 2016, 11:37
Skąd: Głogów
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003

Post autor: darryd » 24 lut 2017, 08:48

hej, tempomat jak i limiter działa prawidłowo, jakie czujniki i jakiego sprzęgła mam nad nogami? Tu jest skrzynia automat, to raczej nie ma...na CLIPie widać, że skrzynia prawidłowo rozpoznaje pozycję lewarka zmiany biegów...dlatego dalej nie wiem czego dotyczy błąd...ale dzięki za odpowiedź, może wspólnie uda się coś wymyślić, bo co kilka głów to nie jedna... :D

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003

Post autor: sasio » 24 lut 2017, 09:20

Masz czujniki hamulca na 100.
Nie doczytałem o automacie.
Jeżeli odpala normalnie po wciśnięciu hamulca to masz ok czujnik
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Awatar użytkownika
darryd
Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 07 gru 2016, 11:37
Skąd: Głogów
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003

Post autor: darryd » 24 lut 2017, 23:50

odpala bez wciśnięcia hamulca...;) kumpel ma przed liftem i tam faktycznie przed odpaleniem trzeba wcisnąć hamulec, u mnie nie, ale czy w przed liftowych też trzeba? Ktoś potwierdzi?

dodane: poczytałem instrukcję i z tego co rozumiem, to wciśnięcie hamulca w automacie lub sprzęgła w manualu wymaga tylko wersja z systemem hands free po lifcie, ta przed liftem nie ma możliwości odpalania bez kluczyka w stacyjce...jak sie mylę, to proszę o sprostowanie...

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003

Post autor: sasio » 25 lut 2017, 07:04

Hmm a jak jedziesz na tempomacie, naciśniesz lekko hamulec to tempomat się wyłącza?
Jeżeli nie, masz coś z czujnikiem hamulca.
Wg mnie powinna być akcja że wciskasz hamulec + start, takie animacje są normalnie wyświetlane chyba na małym ekranie na liczniku, ewentualnie wrzuć skrzynie na postoju na drive i spróbuj odpalić (powinno się nie udać ) choć może nie znam tych skrzyń ale przed i po lift ma SU1
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003

Post autor: sasio » 25 lut 2017, 17:40

Okey, znalazłem Twoje błędy w notach technicznych.
Co ciekawe...te błędy mogą tylko wystąpić w manualnej skrzyni biegów ..
No ale..

DF003 CO

Ten błąd odnosi się tylko do manualnych skrzyń biegów.
Nie może być obecny lub zapisane błędy (należy go skasować)
Włączyć zapłon.
Wciśnij pedał sprzęgła.

Błąd pojawia się gdyż :
- auto jedzie powyżej 5km/h z wciśniętym sprzęgłem przez 2 minuty
- auto jadąc w z prędkością 0-60km/h nie otrzyma informacji z czujnika sprzęgła 128 razy

Przystąpienie do naprawy :
- włączyć zapłon
- wciśnięcie pedału sprzęgła widoczne jest w pozycji ET048

Naprawa :

Sprawdzić podłączenie i stan złącza (kostki) pedału sprzęgła.
Upewnij się, że przełącznik pedału sprzęgła jest prawidłowo ustawione (zablokowany w wypustkach stelaża).
Naprawić w razie potrzeby.

Sprawdź masę na ścieżce 2 czujnika pedału sprzęgła.
Naprawić w razie potrzeby.

Sprawdzić przejście między ścieżkami 1 i 2 przełącznika pedału sprzęgła w pozycji wciśniętej.
Jeśli nie jest prawidłowy, wymienić wyłącznik pedału sprzęgła.
Sprawdź może ktoś wpiął czujnik pedału sprzęgła, bo wiązka jest na 100%, albo robi się tam zwarcie np.od wilgoci na kostce aby wpiąć tam czujnik

Sprawdzić stan i podłączenie czarnego złącza P100 do modułu zespolonego w kabinie.
Naprawić w razie potrzeby.

Sprawdzić izolację i ciągłości następujących ścieżek:
UCH czarne złącze P100 (Kostka 40 PIN), zielony
Połączenie nr 26 - jest to ścieżka pedału sprzęgła.

Jeśli usterka nadal występuje, wymienić wyłącznik pedału sprzęgła.
Jeśli usterka nadal występuje kontakt z Techline.

DF058 CO

Ten błąd występuje tylko w manualnej skrzyni biegów.

Przed naprawą :

Włączyć zapłon.
Wybierz neutralny bieg : stan przełącznika musi być aktywny

Naprawa :

Sprawdzić stan i położenie bezpiecznika F24 (20 A) w skrzynce bezpieczników kabiny.
Sprawdzić stan i podłączenie czarnego złącza (40 PIN) P100 do modułu zespolonego w kabinie i złącza
czujnika biegu neutralnego.

Sprawdzić izolowanie, przewodzenie i brak odporności na zakłócenia w następującym kontekście:
UCH czarne złącze P100 ( 40 PIN) Ścieżka 7 ---> Ścieżka wyjścia 3

Sprawdzić obecność + po zapłonie na ścieżce 2 przełącznika neutralnej.

Sprawdź, czy przełącznik jest prawidłowo zamontowany na skrzyni biegów.
Zdemontuj czujnik, wciśnij go i zobacz reakcję na komputerze ON/OFF.
Czujnik jest sprawny, jeżeli reaguje na wciskanie, a dodatkowo zapalają się światła wsteczne.
Wymienić przełącznik, jeśli jest uszkodzony.

Jeśli usterka nadal występuje, wymienić wyłącznik pedału sprzęgła.
Jeśli usterka nadal występuje kontakt z Techline.


Tak ode mnie, takie akcje często się dzieją gdy :
- ktoś włoży UCH nie zakodowane od innego auta
- ktoś przełoży manual za automat (wątpliwa u Ciebie sprawa)
- sprawdź powyższe rzeczy
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Grzesiek
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 05 kwie 2017, 14:27
Skąd: Kraków
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003

Post autor: Grzesiek » 10 kwie 2017, 11:37

Cześć

Kolego @darryd, czy udało Ci sie ogarnąć ten temat?
Mam takie same błędy u siebie (3,5v6 automat, 2002 r). Mało tego, miałem to samo w poprzednim aucie (takie same parametry).
Zastanawiam się, czy inni uzytkownicy wersji z automatem (przed lift) mają podobną sytuację....

pozdrawiam,
Grzsiek

velek_ostrow
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:52
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003

Post autor: velek_ostrow » 10 kwie 2017, 15:16

Zaczął bym od sprawdzenia konfiguracji UCH

Grzesiek
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 05 kwie 2017, 14:27
Skąd: Kraków
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003

Post autor: Grzesiek » 12 kwie 2017, 12:41

cześć

przeglądnąłem wszystko w CLIPie, nie widzę aby były błędy w konfiguracji UCH :(
dodam, że nie ma odczuwalnych problemów wynikających z występowania tych błędów.....

pojawiła mi się taka myśl - może jest to wina CLIPa, w sensie wersji oprogramowania - moja ma już dobrych parę lat....
Czy jest gdzieś dostępna jakaś nowa edycja?

pozdr.

ODPOWIEDZ