S3000 i dolot F4RT

Silnik, elementy napędowe, skrzynie biegów
VelMaciek
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 20 wrz 2018, 17:19
Skąd: Wawiak
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Vel Satis 3.5 2005

S3000 i dolot F4RT

Post autor: VelMaciek » 28 gru 2020, 00:41

Od jakiegoś czasu widziałem problem z za dużą ilością powietrza,
PR144Offset systemu korekcji mieszanki 172
PR143Współczynnik wzmocnienia korekcji skład u mieszanki ~ 150,
Ale 15l paliwa na 1000 km i 120l gazu na 1000 były akceptowalnym wynikiem.
Kiedy przyszły święta i była chwila czasu wszedłem sprawdzić parametry i złapałem się za głowę.
Obrazek
Obrazek
Doładowanie leży, parametry ześwirowały - 206 ??? - nosz kur... kopci ciut bardziej niż wcześniej... wiem że chłodne poranki ale on tu masakrycznie starał się nadrobić za dużo powietrza w dolocie.
A więc cięcie
Wyleciały rury dolotu, zeszła przepustnica, wypiąłem wtryski, lambde, ciśnienie kolektora, odme paliwa. Zostawiłem listwę paliwową z wtryskiwaczami. Wyjąłem dolot, na uszczelce widać przedmuch, olej to tu, to tam do krawędzi. Wyczyściłem, odtłuściłem
https://youtu.be/v6gZQA3nZws
Rach, ciach, nowa uszczelka , kolejność kolektora 123 4 567 ~25Nm i gotowe - uzbroiłem wyczyszczoną przepustnicę, nowa uszczelka i ciach 3x 10Nm, . Założyłem orurowanie, złożyłem poduszkę.
Paliwo podane kilka razy i od strzała ruszył, kulturalnie po chwili zakrztusił się LPG bo zmieniłem też węże między wtryskiwaczami a dolotem ale dalej już kulturrra.
Odpalam PyClipa i zdziwienie.
Obrazek
Obrazek
Korekty paliwowe, wyzerowała się do wartości 0 (128) - kozak, ale ponoć to trzeba wypracować i jeździć na benzynie "aż spadnie" ~zazwyczaj ok 300 km aby mieć taki efekt a tu niespodzianka bo było po pierwszym strzale na uszczelnionym dolocie, to samo ciśnienie kolektora - wróciło niemal do normy.
Dwa problemy
jeden jest pierdzący
https://youtu.be/2SYtTvtGdkM
drugi to błąd na nowej sondzie (zwarcie do +12, wcześniej wachlowała jak szalona)
Obrazek
górne o2 podaje 0, przy jeździe testowej idzie do 0.4, 0.5 i spada do 0 przy deptaniu. - Tłumacze to sobie narazie tak, że wszystko się adaptuje, tylko czy tak nagłe przestawienie PR144 i 143 nie powoduje problemu z mapą (S3000 i BRC), bo przyznam samochodu nie poznałem dzisiaj, jakby miał więcej chęci.

Ktoś tak miał, jak robił uszczeleczkę?

Edit:
Brak oporności na grzałce, ale jakoś nie ma DF082 tylko DF092 na CC.1. Zasilanie ok. Zamówiłem kolejną sondę. Obecna była 0258006295 BOSCH i jestem zawiedziony, może 15kkm i wsadziłem ją w maju/20. Oczywiście nie mam "oryginalnego opakowania".
Dodatkowo dolna sonda nadaje, że ma te 0,5 w górę to też narazie czekam na Getza sondę i zobaczymy co dalej.

Wydatek powietrza 8kg/h to cuś mało, jutro to zmierzę dokładniej....

VelMaciek
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 20 wrz 2018, 17:19
Skąd: Wawiak
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Vel Satis 3.5 2005

Re: S3000 i dolot F4RT

Post autor: VelMaciek » 30 gru 2020, 20:42

AWARYJNY TRYB PRACY W PRZYPADKU USTERKI SONDY LAMBDA
W razie błędnego napięcia dostarczanego przez sondę Lambda (bardzo małe wahania lub ich brak) w fazie
regulacji składu mieszanki, moduł elektroniczny przejdzie do trybu awaryjnego dopiero po czasie wykrywania
obecności usterki wynoszącym 3 minuty. Jedynie w takim przypadku, usterka zostanie zapisana w pamięci. W tym
przypadku parametr "korekta składu mieszanki" wynosi 128.

Wymieniłem sondę, problem ustał. Nastawy na 128 pozostały, ale to trzeba zrobić jazdę testową w odpowiednich warunkach by się ustawiło.

opona333
Posty: 4
Rejestracja: 22 sty 2020, 15:20
Skąd: Warszawa
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: S3000 i dolot F4RT

Post autor: opona333 » 07 lut 2021, 23:42

Jeżeli sonda podaje 0 to znaczy że nie działa. przy bucie powinna być w okolicach 0.9. I jak sonda przed katem (górna) szaleje z napięciami góra dół to tak ma być

ODPOWIEDZ