Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003
Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003
Witam,
autko vel satis 2.0t w automacie, 2005 rok jeszcze przed liftem, nie wiem co to za błędy, nie mogę znaleźć nigdzie informacji czego dotyczą i skąd się wzięły...jest tu jakaś mądrzejsza głowa co potrafi to wyjaśnić...? Będę wdzięczny...
DF058 OBWÓD STYCZNIKA - POZ. N | CO
DF003 OBWÓD STYCZNIKA SPRZĘGŁA | CO
CO oznacza przerwę...
autko vel satis 2.0t w automacie, 2005 rok jeszcze przed liftem, nie wiem co to za błędy, nie mogę znaleźć nigdzie informacji czego dotyczą i skąd się wzięły...jest tu jakaś mądrzejsza głowa co potrafi to wyjaśnić...? Będę wdzięczny...
DF058 OBWÓD STYCZNIKA - POZ. N | CO
DF003 OBWÓD STYCZNIKA SPRZĘGŁA | CO
CO oznacza przerwę...
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003
Sprawdź czy dobrze działa Ci tempomat.
To są czujniki sprzęgła które masz nad nogami - mogły się wypiąć z mocowań.
Czujnik biegu neutralnego może to być pozycjoner w skrzyni biegów albo jest to błąd spowodowany wyczepieniem się tego czujnika.
A jaki jest problem ?
To są czujniki sprzęgła które masz nad nogami - mogły się wypiąć z mocowań.
Czujnik biegu neutralnego może to być pozycjoner w skrzyni biegów albo jest to błąd spowodowany wyczepieniem się tego czujnika.
A jaki jest problem ?
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003
hej, tempomat jak i limiter działa prawidłowo, jakie czujniki i jakiego sprzęgła mam nad nogami? Tu jest skrzynia automat, to raczej nie ma...na CLIPie widać, że skrzynia prawidłowo rozpoznaje pozycję lewarka zmiany biegów...dlatego dalej nie wiem czego dotyczy błąd...ale dzięki za odpowiedź, może wspólnie uda się coś wymyślić, bo co kilka głów to nie jedna... 

- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003
Masz czujniki hamulca na 100.
Nie doczytałem o automacie.
Jeżeli odpala normalnie po wciśnięciu hamulca to masz ok czujnik
Nie doczytałem o automacie.
Jeżeli odpala normalnie po wciśnięciu hamulca to masz ok czujnik
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003
odpala bez wciśnięcia hamulca...
kumpel ma przed liftem i tam faktycznie przed odpaleniem trzeba wcisnąć hamulec, u mnie nie, ale czy w przed liftowych też trzeba? Ktoś potwierdzi?
dodane: poczytałem instrukcję i z tego co rozumiem, to wciśnięcie hamulca w automacie lub sprzęgła w manualu wymaga tylko wersja z systemem hands free po lifcie, ta przed liftem nie ma możliwości odpalania bez kluczyka w stacyjce...jak sie mylę, to proszę o sprostowanie...

dodane: poczytałem instrukcję i z tego co rozumiem, to wciśnięcie hamulca w automacie lub sprzęgła w manualu wymaga tylko wersja z systemem hands free po lifcie, ta przed liftem nie ma możliwości odpalania bez kluczyka w stacyjce...jak sie mylę, to proszę o sprostowanie...
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003
Hmm a jak jedziesz na tempomacie, naciśniesz lekko hamulec to tempomat się wyłącza?
Jeżeli nie, masz coś z czujnikiem hamulca.
Wg mnie powinna być akcja że wciskasz hamulec + start, takie animacje są normalnie wyświetlane chyba na małym ekranie na liczniku, ewentualnie wrzuć skrzynie na postoju na drive i spróbuj odpalić (powinno się nie udać ) choć może nie znam tych skrzyń ale przed i po lift ma SU1
Jeżeli nie, masz coś z czujnikiem hamulca.
Wg mnie powinna być akcja że wciskasz hamulec + start, takie animacje są normalnie wyświetlane chyba na małym ekranie na liczniku, ewentualnie wrzuć skrzynie na postoju na drive i spróbuj odpalić (powinno się nie udać ) choć może nie znam tych skrzyń ale przed i po lift ma SU1
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
- sasio
- Administrator
- Posty: 1175
- Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
- Skąd: Szczecinek
- Rok: 2002
- Silnik: 2.0T
Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003
Okey, znalazłem Twoje błędy w notach technicznych.
Co ciekawe...te błędy mogą tylko wystąpić w manualnej skrzyni biegów ..
No ale..
DF003 CO
Ten błąd odnosi się tylko do manualnych skrzyń biegów.
Nie może być obecny lub zapisane błędy (należy go skasować)
Włączyć zapłon.
Wciśnij pedał sprzęgła.
Błąd pojawia się gdyż :
- auto jedzie powyżej 5km/h z wciśniętym sprzęgłem przez 2 minuty
- auto jadąc w z prędkością 0-60km/h nie otrzyma informacji z czujnika sprzęgła 128 razy
Przystąpienie do naprawy :
- włączyć zapłon
- wciśnięcie pedału sprzęgła widoczne jest w pozycji ET048
Naprawa :
Sprawdzić podłączenie i stan złącza (kostki) pedału sprzęgła.
Upewnij się, że przełącznik pedału sprzęgła jest prawidłowo ustawione (zablokowany w wypustkach stelaża).
Naprawić w razie potrzeby.
Sprawdź masę na ścieżce 2 czujnika pedału sprzęgła.
Naprawić w razie potrzeby.
Sprawdzić przejście między ścieżkami 1 i 2 przełącznika pedału sprzęgła w pozycji wciśniętej.
Jeśli nie jest prawidłowy, wymienić wyłącznik pedału sprzęgła.
Sprawdź może ktoś wpiął czujnik pedału sprzęgła, bo wiązka jest na 100%, albo robi się tam zwarcie np.od wilgoci na kostce aby wpiąć tam czujnik
Sprawdzić stan i podłączenie czarnego złącza P100 do modułu zespolonego w kabinie.
Naprawić w razie potrzeby.
Sprawdzić izolację i ciągłości następujących ścieżek:
UCH czarne złącze P100 (Kostka 40 PIN), zielony
Połączenie nr 26 - jest to ścieżka pedału sprzęgła.
Jeśli usterka nadal występuje, wymienić wyłącznik pedału sprzęgła.
Jeśli usterka nadal występuje kontakt z Techline.
DF058 CO
Ten błąd występuje tylko w manualnej skrzyni biegów.
Przed naprawą :
Włączyć zapłon.
Wybierz neutralny bieg : stan przełącznika musi być aktywny
Naprawa :
Sprawdzić stan i położenie bezpiecznika F24 (20 A) w skrzynce bezpieczników kabiny.
Sprawdzić stan i podłączenie czarnego złącza (40 PIN) P100 do modułu zespolonego w kabinie i złącza
czujnika biegu neutralnego.
Sprawdzić izolowanie, przewodzenie i brak odporności na zakłócenia w następującym kontekście:
UCH czarne złącze P100 ( 40 PIN) Ścieżka 7 ---> Ścieżka wyjścia 3
Sprawdzić obecność + po zapłonie na ścieżce 2 przełącznika neutralnej.
Sprawdź, czy przełącznik jest prawidłowo zamontowany na skrzyni biegów.
Zdemontuj czujnik, wciśnij go i zobacz reakcję na komputerze ON/OFF.
Czujnik jest sprawny, jeżeli reaguje na wciskanie, a dodatkowo zapalają się światła wsteczne.
Wymienić przełącznik, jeśli jest uszkodzony.
Jeśli usterka nadal występuje, wymienić wyłącznik pedału sprzęgła.
Jeśli usterka nadal występuje kontakt z Techline.
Tak ode mnie, takie akcje często się dzieją gdy :
- ktoś włoży UCH nie zakodowane od innego auta
- ktoś przełoży manual za automat (wątpliwa u Ciebie sprawa)
- sprawdź powyższe rzeczy
Co ciekawe...te błędy mogą tylko wystąpić w manualnej skrzyni biegów ..
No ale..
DF003 CO
Ten błąd odnosi się tylko do manualnych skrzyń biegów.
Nie może być obecny lub zapisane błędy (należy go skasować)
Włączyć zapłon.
Wciśnij pedał sprzęgła.
Błąd pojawia się gdyż :
- auto jedzie powyżej 5km/h z wciśniętym sprzęgłem przez 2 minuty
- auto jadąc w z prędkością 0-60km/h nie otrzyma informacji z czujnika sprzęgła 128 razy
Przystąpienie do naprawy :
- włączyć zapłon
- wciśnięcie pedału sprzęgła widoczne jest w pozycji ET048
Naprawa :
Sprawdzić podłączenie i stan złącza (kostki) pedału sprzęgła.
Upewnij się, że przełącznik pedału sprzęgła jest prawidłowo ustawione (zablokowany w wypustkach stelaża).
Naprawić w razie potrzeby.
Sprawdź masę na ścieżce 2 czujnika pedału sprzęgła.
Naprawić w razie potrzeby.
Sprawdzić przejście między ścieżkami 1 i 2 przełącznika pedału sprzęgła w pozycji wciśniętej.
Jeśli nie jest prawidłowy, wymienić wyłącznik pedału sprzęgła.
Sprawdź może ktoś wpiął czujnik pedału sprzęgła, bo wiązka jest na 100%, albo robi się tam zwarcie np.od wilgoci na kostce aby wpiąć tam czujnik
Sprawdzić stan i podłączenie czarnego złącza P100 do modułu zespolonego w kabinie.
Naprawić w razie potrzeby.
Sprawdzić izolację i ciągłości następujących ścieżek:
UCH czarne złącze P100 (Kostka 40 PIN), zielony
Połączenie nr 26 - jest to ścieżka pedału sprzęgła.
Jeśli usterka nadal występuje, wymienić wyłącznik pedału sprzęgła.
Jeśli usterka nadal występuje kontakt z Techline.
DF058 CO
Ten błąd występuje tylko w manualnej skrzyni biegów.
Przed naprawą :
Włączyć zapłon.
Wybierz neutralny bieg : stan przełącznika musi być aktywny
Naprawa :
Sprawdzić stan i położenie bezpiecznika F24 (20 A) w skrzynce bezpieczników kabiny.
Sprawdzić stan i podłączenie czarnego złącza (40 PIN) P100 do modułu zespolonego w kabinie i złącza
czujnika biegu neutralnego.
Sprawdzić izolowanie, przewodzenie i brak odporności na zakłócenia w następującym kontekście:
UCH czarne złącze P100 ( 40 PIN) Ścieżka 7 ---> Ścieżka wyjścia 3
Sprawdzić obecność + po zapłonie na ścieżce 2 przełącznika neutralnej.
Sprawdź, czy przełącznik jest prawidłowo zamontowany na skrzyni biegów.
Zdemontuj czujnik, wciśnij go i zobacz reakcję na komputerze ON/OFF.
Czujnik jest sprawny, jeżeli reaguje na wciskanie, a dodatkowo zapalają się światła wsteczne.
Wymienić przełącznik, jeśli jest uszkodzony.
Jeśli usterka nadal występuje, wymienić wyłącznik pedału sprzęgła.
Jeśli usterka nadal występuje kontakt z Techline.
Tak ode mnie, takie akcje często się dzieją gdy :
- ktoś włoży UCH nie zakodowane od innego auta
- ktoś przełoży manual za automat (wątpliwa u Ciebie sprawa)
- sprawdź powyższe rzeczy
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!
VelSatisem się podróżuje!
-
- Forumowicz
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 14:27
- Skąd: Kraków
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003
Cześć
Kolego @darryd, czy udało Ci sie ogarnąć ten temat?
Mam takie same błędy u siebie (3,5v6 automat, 2002 r). Mało tego, miałem to samo w poprzednim aucie (takie same parametry).
Zastanawiam się, czy inni uzytkownicy wersji z automatem (przed lift) mają podobną sytuację....
pozdrawiam,
Grzsiek
Kolego @darryd, czy udało Ci sie ogarnąć ten temat?
Mam takie same błędy u siebie (3,5v6 automat, 2002 r). Mało tego, miałem to samo w poprzednim aucie (takie same parametry).
Zastanawiam się, czy inni uzytkownicy wersji z automatem (przed lift) mają podobną sytuację....
pozdrawiam,
Grzsiek
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 20 mar 2017, 12:52
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003
Zaczął bym od sprawdzenia konfiguracji UCH
-
- Forumowicz
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 14:27
- Skąd: Kraków
- Rok: 2002
- Silnik: 3.5 V6
Re: Błędy Modułu elektronicznego UCH DF058 i DF003
cześć
przeglądnąłem wszystko w CLIPie, nie widzę aby były błędy w konfiguracji UCH
dodam, że nie ma odczuwalnych problemów wynikających z występowania tych błędów.....
pojawiła mi się taka myśl - może jest to wina CLIPa, w sensie wersji oprogramowania - moja ma już dobrych parę lat....
Czy jest gdzieś dostępna jakaś nowa edycja?
pozdr.
przeglądnąłem wszystko w CLIPie, nie widzę aby były błędy w konfiguracji UCH

dodam, że nie ma odczuwalnych problemów wynikających z występowania tych błędów.....
pojawiła mi się taka myśl - może jest to wina CLIPa, w sensie wersji oprogramowania - moja ma już dobrych parę lat....
Czy jest gdzieś dostępna jakaś nowa edycja?
pozdr.