zakup w Lucas Car Płock
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 mar 2019, 15:31
- Skąd: Dolnośląskie, góry
- Rok: 2003
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Espace i inne...
Re: zakup w Lucas Car Płock
Po cholerę kombinować. Jeśli jesteś poważnie zainteresowany, to z numerem vin idziesz do aso i dostaniesz pełną rozpiskę fabrycznego wyposażenia tego auta.
-
- Forumowicz
- Posty: 27
- Rejestracja: 13 maja 2020, 10:51
- Skąd: Świętokrzyskie
- Rok: 2005
- Silnik: 2.0T
Re: zakup w Lucas Car Płock
Kto miał ten pewnie wie, ja nie miałem więc pytam tych co mieli... , porównywali itp.
- Czy skrzynia automatyczna i silnik 2.0T 170 km to pod względem trwałości dobre połączenie? (teoretycznie skrzynia powinna wytrzymać dłużej niż w połączeniu z 3.0 dci czy 3.5 V6 ale czy tak jest w rzeczywistości)
- czy różnice w dynamice między 2.0T 170km w automacie i manualu są odczuwalne? Nie chodzi mi o suche dane 0-100 tylko o całokształt wrażeń przy kulturalnej jeździe jednak z powtarzającym się co jakiś czas mocnym przyciskaniem gazu
- Czy skrzynia automatyczna i silnik 2.0T 170 km to pod względem trwałości dobre połączenie? (teoretycznie skrzynia powinna wytrzymać dłużej niż w połączeniu z 3.0 dci czy 3.5 V6 ale czy tak jest w rzeczywistości)
- czy różnice w dynamice między 2.0T 170km w automacie i manualu są odczuwalne? Nie chodzi mi o suche dane 0-100 tylko o całokształt wrażeń przy kulturalnej jeździe jednak z powtarzającym się co jakiś czas mocnym przyciskaniem gazu
Re: zakup w Lucas Car Płock
Jeździłem wieloma kombinacjami skrzyń i silników w Espace 4, a to jest to samo co vel satis.
Od 5 lat jeżdżę Espace 3,5. W vel Satisie 3.0 dCi po lifcie jest skrzynia biegów su4 6 biegowa, inna niż w Espace 2.0T i 3,5.
Automat w 2.0T i 3,5 jest ten sam (su1), niestety 5 biegowy, co zżera oszczędności na autostradzie.
Automaty po lifcie są 6 biegowe w 3.0 dCi i 2.0 dCi, z tym, że 2.0 dCi i automat to bardzo dobre połączenie, ale znowu vel satisów z tymi silnikami i skrzyniami jest bardzo mało.
Skrzynia automatyczna w 2.0 dCi to produkcja firmy Jatco. Jest dość trwała, ale nie należy do szybkich. Do normalnej jazdy jest ok.
Mój brat ma vel satisa 2.0 dCi 173KM w manualu i jeździ to bardzo dobrze. Auto jest całkiem szybkie, ciche w środku i oszczędne.
Trudno mi porównać dynamikę 3.5 do 2.0T bo skrzynia ta sama, a 70KM różnicy. Poza tym dźwięk V6 czy to benzyna czy diesel to już jest radość dla uszu. Nie będę więcej pisać, bo nie chcę żeby posiadacze osławionego 2.0T mnie zjedli
Dla mnie Vel Satis to tylko w automacie. To ma być wygodny dupowóz, do tego ładnie wygląda tunel środkowy. 3,5 to dla mnie bardzo udany silnik, ale drogi w naprawie jak już padnie. Dźwięk rewelacyjny. Poza tym na trasie 5 biegów to mało. 2.0 dCi w automacie jest trudny do kupienia, ale chyba byłby najlepszy (niestety tylko 4 cylindry pozytywnego dźwięku nie dają, ale spalanie niższe niż 3.0 i 3.5), no i poprawiony 3.0 diesel po lifcie, ładnie brzmi, duży moment obrotowy, skrzynia 6-biegowa.
Od 5 lat jeżdżę Espace 3,5. W vel Satisie 3.0 dCi po lifcie jest skrzynia biegów su4 6 biegowa, inna niż w Espace 2.0T i 3,5.
Automat w 2.0T i 3,5 jest ten sam (su1), niestety 5 biegowy, co zżera oszczędności na autostradzie.
Automaty po lifcie są 6 biegowe w 3.0 dCi i 2.0 dCi, z tym, że 2.0 dCi i automat to bardzo dobre połączenie, ale znowu vel satisów z tymi silnikami i skrzyniami jest bardzo mało.
Skrzynia automatyczna w 2.0 dCi to produkcja firmy Jatco. Jest dość trwała, ale nie należy do szybkich. Do normalnej jazdy jest ok.
Mój brat ma vel satisa 2.0 dCi 173KM w manualu i jeździ to bardzo dobrze. Auto jest całkiem szybkie, ciche w środku i oszczędne.
Trudno mi porównać dynamikę 3.5 do 2.0T bo skrzynia ta sama, a 70KM różnicy. Poza tym dźwięk V6 czy to benzyna czy diesel to już jest radość dla uszu. Nie będę więcej pisać, bo nie chcę żeby posiadacze osławionego 2.0T mnie zjedli

Dla mnie Vel Satis to tylko w automacie. To ma być wygodny dupowóz, do tego ładnie wygląda tunel środkowy. 3,5 to dla mnie bardzo udany silnik, ale drogi w naprawie jak już padnie. Dźwięk rewelacyjny. Poza tym na trasie 5 biegów to mało. 2.0 dCi w automacie jest trudny do kupienia, ale chyba byłby najlepszy (niestety tylko 4 cylindry pozytywnego dźwięku nie dają, ale spalanie niższe niż 3.0 i 3.5), no i poprawiony 3.0 diesel po lifcie, ładnie brzmi, duży moment obrotowy, skrzynia 6-biegowa.
-
- Forumowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 sty 2019, 08:52
- Skąd: Kraków
- Rok: 2005
- Silnik: 2.0 dCi
- Drugie auto: szukam wersalki
Re: zakup w Lucas Car Płock
czy jesteś pewny ,że w 2.0 dci po lifcie była skrzynia JATCO...natomiast ja znalazłem informację ,że Aisin AW55-50SN lub aisin TF-80SC lub AM6 lub JATCO...skąd znaleść informacje która jest w danej Wersalce?bergman pisze: ↑21 maja 2020, 17:19 Jeździłem wieloma kombinacjami skrzyń i silników w Espace 4, a to jest to samo co vel satis.
Od 5 lat jeżdżę Espace 3,5. W vel Satisie 3.0 dCi po lifcie jest skrzynia biegów su4 6 biegowa, inna niż w Espace 2.0T i 3,5.
Automat w 2.0T i 3,5 jest ten sam (su1), niestety 5 biegowy, co zżera oszczędności na autostradzie.
Automaty po lifcie są 6 biegowe w 3.0 dCi i 2.0 dCi, z tym, że 2.0 dCi i automat to bardzo dobre połączenie, ale znowu vel satisów z tymi silnikami i skrzyniami jest bardzo mało.
Skrzynia automatyczna w 2.0 dCi to produkcja firmy Jatco. Jest dość trwała, ale nie należy do szybkich. Do normalnej jazdy jest ok.
Mój brat ma vel satisa 2.0 dCi 173KM w manualu i jeździ to bardzo dobrze. Auto jest całkiem szybkie, ciche w środku i oszczędne.
Trudno mi porównać dynamikę 3.5 do 2.0T bo skrzynia ta sama, a 70KM różnicy. Poza tym dźwięk V6 czy to benzyna czy diesel to już jest radość dla uszu. Nie będę więcej pisać, bo nie chcę żeby posiadacze osławionego 2.0T mnie zjedli
Dla mnie Vel Satis to tylko w automacie. To ma być wygodny dupowóz, do tego ładnie wygląda tunel środkowy. 3,5 to dla mnie bardzo udany silnik, ale drogi w naprawie jak już padnie. Dźwięk rewelacyjny. Poza tym na trasie 5 biegów to mało. 2.0 dCi w automacie jest trudny do kupienia, ale chyba byłby najlepszy (niestety tylko 4 cylindry pozytywnego dźwięku nie dają, ale spalanie niższe niż 3.0 i 3.5), no i poprawiony 3.0 diesel po lifcie, ładnie brzmi, duży moment obrotowy, skrzynia 6-biegowa.
Re: zakup w Lucas Car Płock
AW55-50SN to właśnie 5 biegowa skrzynia w Renault oznaczona jako su1. Montowana w benzynach przez cały okres produkcji i w dieslach przed liftem.
TF-80SC to skrzynia 6 biegowa montowana w 3.0 dCi p9x 715 po lifcie.
AM6 nie kojarzę w ogóle z Renault, chyba że to tylko inne oznaczenie.
Jatco było w 2.0 dCi, a ten silnik był tylko po lifcie.
Informacje o skrzyni można poznać po rozkodowaniu nr vin albo po prostu poznać po aucie. Zależności są mniej więcej takie jak opisałem.
Problem może być w przypadku 3.0 dCi bo silnik przedliftowy był jeszcze montowany po lifcie w tym samym czasie co silnik poliftowy, czyli ten poprawiony. Można je poznać po otwarciu maski - inny jest dolot powietrza, na obudowie rozrząd jest podany kod silnika p9x 701 ( przed liftem) lub 715 (po lifcie). Skrzynia 6 biegowa z tym silnikiem była tylko po lifcie.
TF-80SC to skrzynia 6 biegowa montowana w 3.0 dCi p9x 715 po lifcie.
AM6 nie kojarzę w ogóle z Renault, chyba że to tylko inne oznaczenie.
Jatco było w 2.0 dCi, a ten silnik był tylko po lifcie.
Informacje o skrzyni można poznać po rozkodowaniu nr vin albo po prostu poznać po aucie. Zależności są mniej więcej takie jak opisałem.
Problem może być w przypadku 3.0 dCi bo silnik przedliftowy był jeszcze montowany po lifcie w tym samym czasie co silnik poliftowy, czyli ten poprawiony. Można je poznać po otwarciu maski - inny jest dolot powietrza, na obudowie rozrząd jest podany kod silnika p9x 701 ( przed liftem) lub 715 (po lifcie). Skrzynia 6 biegowa z tym silnikiem była tylko po lifcie.
-
- Forumowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 sty 2019, 08:52
- Skąd: Kraków
- Rok: 2005
- Silnik: 2.0 dCi
- Drugie auto: szukam wersalki
Re: zakup w Lucas Car Płock
dziekuję za wyjasnienie...w Jatco są trwalsze elketrozawory?pracuje szybciej niż Aisin?bergman pisze: ↑22 maja 2020, 09:33 AW55-50SN to właśnie 5 biegowa skrzynia w Renault oznaczona jako su1. Montowana w benzynach przez cały okres produkcji i w dieslach przed liftem.
TF-80SC to skrzynia 6 biegowa montowana w 3.0 dCi p9x 715 po lifcie.
AM6 nie kojarzę w ogóle z Renault, chyba że to tylko inne oznaczenie.
Jatco było w 2.0 dCi, a ten silnik był tylko po lifcie.
Informacje o skrzyni można poznać po rozkodowaniu nr vin albo po prostu poznać po aucie. Zależności są mniej więcej takie jak opisałem.
Problem może być w przypadku 3.0 dCi bo silnik przedliftowy był jeszcze montowany po lifcie w tym samym czasie co silnik poliftowy, czyli ten poprawiony. Można je poznać po otwarciu maski - inny jest dolot powietrza, na obudowie rozrząd jest podany kod silnika p9x 701 ( przed liftem) lub 715 (po lifcie). Skrzynia 6 biegowa z tym silnikiem była tylko po lifcie.
Re: zakup w Lucas Car Płock
Obie skrzynie są trwałe pod warunkiem, że był zmieniany olej. Wg mnie trochę szybsza jest skrzynia aisina, ale i tak żadna z nich nie jest super sportowcem.
-
- Forumowicz
- Posty: 27
- Rejestracja: 13 maja 2020, 10:51
- Skąd: Świętokrzyskie
- Rok: 2005
- Silnik: 2.0T
Re: zakup w Lucas Car Płock
Prośba do wszystkich chętnych udzielenia pomocy forumowiczów :
1.Jak można sprawdzić automat (SU1) podczas zakupu auta żeby być pewnym czy jest sprawny poza rozgrzaniem silnika i skrzni po przejechaniu powiedzmy 30 km i sprawdzeniu czy nie szarpie. Może są jeszcze jakieś testy , które można dość łatwo przeprowadzić ?
2.Czy 127 tys km bez wymiany oleju mogło zrobić już jakąś krzywdę SU1?
(jeden z forumowiczów pisał że automat potrafi narazić na kosztowne naprawy już przy 150 tys km)
W ogóle to będę wdzięczny za łopatologiczne wyjaśnienie jak spr automat bo nigdy nie miałem i nie jeździłem to też nie miałem nigdy wydatków na skrzynie poza poduszkami.
3.Czy poliftowe 2.0 Turbo wymaga jeszcze jakichś wymian przy okazji wymiany rozrządu? Natknąłem się na post o konieczności wymiany koła pasowego ale jeśli się nie mylę nie dotyczyl on poliftowego 2.0 T.
4. Czy w tym silniku możliwe są nieszczelnosci w dolocie przy tak niskim przebiegu (zakładam że egz nie miał wypadku dotyczącego przedniej części auta) ? (miałem 3 francuskie benzyny i każda łykała lewe powietrze)
5. Czy sprawna sprężarka klimy przy załączeniu się daje o sobie znać w postaci chociażby wyczuwalnego wzrostu obrotów i/lub słyszalnego wyraźnie dźwięku załączenia (polift teoretycznie powinien mieć dużo lepsze sprężarki) ?
6. Czy żywotność poduszek jest zbliżona do silników bez doladowania i czy przy automacie też jest jakaś poduszka (sorry 0 wiedzy o automatach zawsze je skreślałem) ?
7. Czy pierwszy rocznik polifta będzie pod względem jakości już tak samo dopracowany jak roczniki 2006-2009?
8. Czy lakier jest jeszcze z tych dobrze utwardzonych, konwencjonalnych a więc odpornych i jaka jest Fabryczna grubość powłoki : dach, słupki, tylne nadkola, klapa bagażnika i pokrywa silnika ?
Wiem że niektóre pytania kiepskie ale auto jest mi nieznane a kwota jest spora , miałem w sumie 3 francuzy (megane1ph2, Laguna 1 ph2 i C5 1 gen) jednak Vel po lifcie jest w wielu kwestiach zupełnie inny.
1.Jak można sprawdzić automat (SU1) podczas zakupu auta żeby być pewnym czy jest sprawny poza rozgrzaniem silnika i skrzni po przejechaniu powiedzmy 30 km i sprawdzeniu czy nie szarpie. Może są jeszcze jakieś testy , które można dość łatwo przeprowadzić ?
2.Czy 127 tys km bez wymiany oleju mogło zrobić już jakąś krzywdę SU1?
(jeden z forumowiczów pisał że automat potrafi narazić na kosztowne naprawy już przy 150 tys km)
W ogóle to będę wdzięczny za łopatologiczne wyjaśnienie jak spr automat bo nigdy nie miałem i nie jeździłem to też nie miałem nigdy wydatków na skrzynie poza poduszkami.
3.Czy poliftowe 2.0 Turbo wymaga jeszcze jakichś wymian przy okazji wymiany rozrządu? Natknąłem się na post o konieczności wymiany koła pasowego ale jeśli się nie mylę nie dotyczyl on poliftowego 2.0 T.
4. Czy w tym silniku możliwe są nieszczelnosci w dolocie przy tak niskim przebiegu (zakładam że egz nie miał wypadku dotyczącego przedniej części auta) ? (miałem 3 francuskie benzyny i każda łykała lewe powietrze)
5. Czy sprawna sprężarka klimy przy załączeniu się daje o sobie znać w postaci chociażby wyczuwalnego wzrostu obrotów i/lub słyszalnego wyraźnie dźwięku załączenia (polift teoretycznie powinien mieć dużo lepsze sprężarki) ?
6. Czy żywotność poduszek jest zbliżona do silników bez doladowania i czy przy automacie też jest jakaś poduszka (sorry 0 wiedzy o automatach zawsze je skreślałem) ?
7. Czy pierwszy rocznik polifta będzie pod względem jakości już tak samo dopracowany jak roczniki 2006-2009?
8. Czy lakier jest jeszcze z tych dobrze utwardzonych, konwencjonalnych a więc odpornych i jaka jest Fabryczna grubość powłoki : dach, słupki, tylne nadkola, klapa bagażnika i pokrywa silnika ?
Wiem że niektóre pytania kiepskie ale auto jest mi nieznane a kwota jest spora , miałem w sumie 3 francuzy (megane1ph2, Laguna 1 ph2 i C5 1 gen) jednak Vel po lifcie jest w wielu kwestiach zupełnie inny.
-
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 01 wrz 2018, 00:40
- Skąd: Trzemeszno
- Rok: 2003
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Astra TwinTop
Re: zakup w Lucas Car Płock
1. Nie wiem.
2. Mogło.
3. Wymieniasz zgodnie z instrukcją a resztę w razie potrzeby. Nie naprawiaj tego co nie jest zepsute.
4.Sa możliwe. Rozszczelnia i u mnie to wystąpiło rura od turbo do ich.
5. W moim przedlifcie włączenie sprężarki i wentylatora słychać tylko na zewnątrz. Wewnątrz nie rizpoznasz momentu włączenia. Chyba że po diodzie, która się zapala na panelu.
6 Jeżeli chodzi Ci o poduszki silnika to ja np jestem w trakcie wymiany. Auto jest ciężkie, silnik też ciężki a poduszki delikatnie mówiąc delikatne. Wymiana to kwestia czasu u każdego.
7. Powinien być. Z tym że nie demonizował bym trwałości przedlifta.
8. Lakier hmm fabrycznie go nie żałowano. Ale żeby był wyjątkowo twardy to nie powiem. Jeżeli nie był naprawiany to zapominasz o rdzy. To nadwozie nie rdzewieje.
Jeżeli to Ci coś pomoże to w KAZDYM oplu lakier jest gorszy;)
2. Mogło.
3. Wymieniasz zgodnie z instrukcją a resztę w razie potrzeby. Nie naprawiaj tego co nie jest zepsute.
4.Sa możliwe. Rozszczelnia i u mnie to wystąpiło rura od turbo do ich.
5. W moim przedlifcie włączenie sprężarki i wentylatora słychać tylko na zewnątrz. Wewnątrz nie rizpoznasz momentu włączenia. Chyba że po diodzie, która się zapala na panelu.
6 Jeżeli chodzi Ci o poduszki silnika to ja np jestem w trakcie wymiany. Auto jest ciężkie, silnik też ciężki a poduszki delikatnie mówiąc delikatne. Wymiana to kwestia czasu u każdego.
7. Powinien być. Z tym że nie demonizował bym trwałości przedlifta.
8. Lakier hmm fabrycznie go nie żałowano. Ale żeby był wyjątkowo twardy to nie powiem. Jeżeli nie był naprawiany to zapominasz o rdzy. To nadwozie nie rdzewieje.
Jeżeli to Ci coś pomoże to w KAZDYM oplu lakier jest gorszy;)
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 gru 2017, 20:48
- Skąd: Siemień
- Rok: 2008
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Vel Satis
Re: zakup w Lucas Car Płock
Witam uprzejmie .
Byłem tam widziałem to auto a nawet nim jechałem.Stwierdzam jednoznacznie było bite !!
Lampa i zderzak od strony kierowcy źle spasowane ,różnice wysokości i szczelin! Nie ma a przynajmniej nie miało osłon pod maską i nie mieli z innego. Ono nie ma czujników cofania!Pytałem o to ale kręcili że mogą założyć.Co wiązało by się ze zmianą UCH i całego zderzaka z czujnikami za oczywiście dopłatą.To tylko kilka moich uwag o tym biznesie!
Byłem tam widziałem to auto a nawet nim jechałem.Stwierdzam jednoznacznie było bite !!
Lampa i zderzak od strony kierowcy źle spasowane ,różnice wysokości i szczelin! Nie ma a przynajmniej nie miało osłon pod maską i nie mieli z innego. Ono nie ma czujników cofania!Pytałem o to ale kręcili że mogą założyć.Co wiązało by się ze zmianą UCH i całego zderzaka z czujnikami za oczywiście dopłatą.To tylko kilka moich uwag o tym biznesie!
jacekstel