Tylko, że to inny motor, miałem espace z 2.0 dci, miał 370kkm jak sprzedawałem i pół litra to max między wymianami. Mi chyba zmiana na 5w50 niewiele da...
Odma w 3.5
-
- Forumowicz
- Posty: 22
- Rejestracja: 28 maja 2018, 13:46
- Skąd: Warszawa
- Rok: 2007
- Silnik: 3.5 V6
Re: Odma w 3.5
Re: Odma w 3.5
Ja piszę o silniku 3,5 v6 oznaczenie v4y, stosowanym w vel satisach i Espace. Ja mam obecnie ten silnik w Espace 4.
Leję olej Xado 5w50 i jestem zadowolony, bo oleju nie bierze. Wlewam żółty, po 10 tys km wylewam lekko brązowy. Między wymianami nie dolewam.
Leję olej Xado 5w50 i jestem zadowolony, bo oleju nie bierze. Wlewam żółty, po 10 tys km wylewam lekko brązowy. Między wymianami nie dolewam.
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: Odma w 3.5
Zrobiłem. Małe ręce wskazane.
Na początek demontujemy osłony silnika, także dolną, bo zarówno klucze jak i śrubki lubią spadać. Potrzebna będzie opaska 10-16 na śrubokręt lub klucz nasadkowy i lusterko.
Potem odkręcamy trzy mocowania. Pierwsze na 10 przewodu elektrycznego. Potem na 17 mocowanie przewodów paliwowych. I na koniec mocowanie zielonej wtyczki na 10. Mamy już więcej miejsca, by z boku dojść do opaski zaciskowej i przewodu idącego do dolotu.
Ja podważyłem opaskę do góry, zsunąłem i potem już od góry zdemontowałem opaskę.
Następnie na odpowiedniej łamanej przedłużce klucz nasadowy 22, może też być 23 i od góry nakładamy na zawór. U mnie odkręcił się bardzo łatwo. Wystarczy poluzować, resztę wykręcimy ręką.
Potem nowy zawór, wkręcamy ręką i w ten sam sposób lekko dociągamy kluczem. Nakładamy na przewód nową opaskę, wtykamy przewód na zawór i skręcamy. Potem już tylko składamy, to co rozkręciliśmy i z pokaleczonymi rękami możemy się uśmiechnąć. Zajęło mi to około 2 godzin, teraz bym to zrobił w 30 minut.
Na początek demontujemy osłony silnika, także dolną, bo zarówno klucze jak i śrubki lubią spadać. Potrzebna będzie opaska 10-16 na śrubokręt lub klucz nasadkowy i lusterko.
Potem odkręcamy trzy mocowania. Pierwsze na 10 przewodu elektrycznego. Potem na 17 mocowanie przewodów paliwowych. I na koniec mocowanie zielonej wtyczki na 10. Mamy już więcej miejsca, by z boku dojść do opaski zaciskowej i przewodu idącego do dolotu.
Ja podważyłem opaskę do góry, zsunąłem i potem już od góry zdemontowałem opaskę.
Następnie na odpowiedniej łamanej przedłużce klucz nasadowy 22, może też być 23 i od góry nakładamy na zawór. U mnie odkręcił się bardzo łatwo. Wystarczy poluzować, resztę wykręcimy ręką.
Potem nowy zawór, wkręcamy ręką i w ten sam sposób lekko dociągamy kluczem. Nakładamy na przewód nową opaskę, wtykamy przewód na zawór i skręcamy. Potem już tylko składamy, to co rozkręciliśmy i z pokaleczonymi rękami możemy się uśmiechnąć. Zajęło mi to około 2 godzin, teraz bym to zrobił w 30 minut.
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: Odma w 3.5
Po 1000 km stwierdzam, że zużycie oleju jest na podobnym poziomie, ale też zrobiłem 400 km autostrady, z tempomatem na 150.
Re: Odma w 3.5
KrzysiekEg i jak po tych dwóch miesiącach oceniasz apetyt na olej???
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: Odma w 3.5
Trudno mi się odnieść do poprzedniego zużycia, ponieważ zmieniły się warunki użytkowania.
Po pierwsze przeszedłem na olej 0w40 ravenola.
Po drugie odwrotnie jak wcześniej teraz renia tłucze 90% trasy, reszta miasto.
Obecnie zużycie jest około 0,4 litra na setkę, może nawet 0,3.
To może być bardziej zasługa robionych tras niż wymiany zaworu. Choć z drugiej strony olej jest rzadszy, to i więcej powinno go wypić.
Bliżej lata przejdę znowu na 5w40, też ravenola i będę miał jakieś inne dane. Dam znać.
Po pierwsze przeszedłem na olej 0w40 ravenola.
Po drugie odwrotnie jak wcześniej teraz renia tłucze 90% trasy, reszta miasto.
Obecnie zużycie jest około 0,4 litra na setkę, może nawet 0,3.
To może być bardziej zasługa robionych tras niż wymiany zaworu. Choć z drugiej strony olej jest rzadszy, to i więcej powinno go wypić.
Bliżej lata przejdę znowu na 5w40, też ravenola i będę miał jakieś inne dane. Dam znać.
Re: Odma w 3.5
0,4 na setkę? Chyba miałeś na myśli na tysiąc? Przynajmniej taką mam nadzieję ;P
Mój w zależności czy więcej miasta, czy trasy to łyka 1 litr na 1500-1800 km.
Jak dla mnie to sporo, ale podobno jak na te silniki to nie jest źle...
Mój w zależności czy więcej miasta, czy trasy to łyka 1 litr na 1500-1800 km.
Jak dla mnie to sporo, ale podobno jak na te silniki to nie jest źle...
Re: Odma w 3.5
Spróbujcie zmienić na Xado 5w50. Jedna czy dwie wymiany i będzie jakieś rozeznanie. Od wymiany do wymiany nie dolewam oleju.
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: Odma w 3.5
Tak, 1000.