VelMacieja cztery kółka

Kryniax
Administrator
Posty: 355
Rejestracja: 08 lut 2017, 16:25
Skąd: Konin
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: VelMacieja cztery kółka

Post autor: Kryniax » 15 mar 2019, 22:24

Ja objawy takie jak opisujesz miałem w momencie gdy mój akumulator był na wykończeniu. Takie akcje potrafiły mi się dziać nawet gdy był naładowany. Samochód zgaszony po jakiejś trasie nie reagował czasem na przycisk start, dopiero po odczekaniu parunastu minut zapalał ponownie. Wyglądało to tak, że gdy wciskałem przycisk wszystko przygasało, wskazówki się lekko opuszczały i w momencie gdy powinien kręcić rozrusznik była cisza. Wymieniałem kable od rozrusznika i alternatora, ale nic nie pomagało. Zmieniłem akumulator i taka sytuacja już nie powtórzyła się od 3 lat.

VelMaciek
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 20 wrz 2018, 17:19
Skąd: Wawiak
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Vel Satis 3.5 2005

Re: VelMacieja cztery kółka

Post autor: VelMaciek » 16 mar 2019, 20:25

Kryniax pisze: 15 mar 2019, 22:24 Ja objawy takie jak opisujesz miałem w momencie gdy mój akumulator był na wykończeniu. Takie akcje potrafiły mi się dziać nawet gdy był naładowany. Samochód zgaszony po jakiejś trasie nie reagował czasem na przycisk start, dopiero po odczekaniu parunastu minut zapalał ponownie. Wyglądało to tak, że gdy wciskałem przycisk wszystko przygasało, wskazówki się lekko opuszczały i w momencie gdy powinien kręcić rozrusznik była cisza. Wymieniałem kable od rozrusznika i alternatora, ale nic nie pomagało. Zmieniłem akumulator i taka sytuacja już nie powtórzyła się od 3 lat.
godne to i sprawiedliwe, słuszne i zbawienne
BOSCH SILVER S5 85AH 800A 85 AH jest w drodze

Rozrusznik został zregenerowany, wszystko działa w porządku nawet ze starym akumulatorem, ale licho nie śpi, a ja będę ciut bardziej spokojny.

bati333
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 12 wrz 2018, 00:44
Skąd: Przeworsk
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

Re: VelMacieja cztery kółka

Post autor: bati333 » 18 mar 2019, 22:20

Szkoda było kasy i pracy na rozruchowca, bo to wina baterii ewidentnie.
Szkoda też, że w drodze jest bosz, który zipie tylko do końca gwarancji, a kosztuje jakby miał pracować 10 lat.
Powodzenia w dalszych grzebankach, trzymam kciuki! ;-)
P.S. bardzo ładny ten pierwszy, trochę zazdroszczę, acz nie powinienem...

VelMaciek
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 20 wrz 2018, 17:19
Skąd: Wawiak
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Vel Satis 3.5 2005

Re: VelMacieja cztery kółka

Post autor: VelMaciek » 09 maja 2019, 00:02

Jako że, mam problemy z klimą wybrałem się do parownika w majowy weekend. Przyczyną był 2 x odczyt obecności gazu w wnętrzu. Opisuje tutaj lifta
1. Przesunąć fotele max do przodu
2. Wykręcić 4 śruby tunelu środkowego(po bokach 2 na stronę ukryte za wykładziną), rozłączyć osprzęt dla części tylnej pojazdu
3 Cofnąć fotele
4. Zablokować poduszki w DDT!!!
5. Uśpić kuciapkę
6. Wymontować poduszkę, odpiąć delikatnie zawleczki,
Obrazek
zdjąć kierownicę(uważać na taśmę),
Obrazek
zablokować czujnik położenia kierownicy (taśmą) zdjąć manetki,
7. Prujemy po kolei
Hamulec ręczny, Start, przyciski pod, odłączamy głośniczek gadaczki, wyjmujemy panel z kubkami, zdejmujemy osłonę panelu (takie obrucone U, uważając na kratki nawiewu nad Radiem), wyjmujemy osłony tunelu środkowego, wyjmujemy gałkę od skrzyni biegów, jej osłonę , wyjmujemy panel z stacyjką awaryjnymi tempomatem jogiem navi, następnie panel z popielniczka i panelem klimy, odkręcamy dwie śruby łączące tunel środkowy z deską, 4 śruby panelu Radio/Navi - demontujemy całość, za radiem jest jedna śruba od deski, demontujemy Amplituner i schowek, demontujemy zegary (najpierw górna osłona, dolna, 2 śruby, 3 wtyczki), za zegarami odpinamy kostkę po lewej i 1 śrubę od deski, demontujemy boczki deski odsuwamy próg plastikowy do środka, odkręcamy 4 śruby od deski ( 2 na stronę, jedna poniżej deski, druga w wnęce skierowana do osi pojazdu), wyjmujemy osłony przeciwsłoneczne, osłony słupków, głośniczki
Obrazek
8. W schowku pasażera po prawej na górze odpinamy kostkę airbagu pasażera
9. W schowku pasażera za kieszenią Amplitunera jest zapinka od poduszki pasażera, nakładamy klucz 13 i zaciskamy ramiona(można delikatnie pociągnąć prawą część deski aby mocowanie zeszło z blokady)
10. Wyjmujemy tunel środkowy unosząc jego tylną cześć, wcześniej odłączając 1 duże białe złącze pod popielniczką
11. Wyrywamy deskę ruchem do siebie, najlepiej z pomocą drugiej osoby, uważając na zapinkę airbagu pasażera
Obrazek
12.Odkręcamy od belki nie odpinając UPC i UCH, w torbę, owinąć na podłogę
13. Odkręcamy rączkę od pokrywy maski
14. Odkręcamy 4 nakrętki od podpory belki, zdejmujemy osłonę + w głębi będzie śruba do której jest przymocowane uziemienie czegoś
15. Odkręcamy 2 nakrętki od kolumny kierowniczej wyjmujemy z zatrzasku z tyłu i ostrożnie układamy ją na podłodze wraz z wiązką
Obrazek
16. Po stronie kierowcy są zamocowane na belce 3 kostki, odpinamy, zdejmujemy je
Obrazek
17. Na wysokości przycisku start jest jakiś moduł z czerwonym złączem, tylko rozpinamy
18. Porządkujemy pieolnik z z kablami od Radia i NAVI, odpinamy opaskę plastikową z wiązką
19. Odłączamy beeper, w jego pobliżu jest mocowanie uziemienia, trochę w głąb pomiędzy korpusem a silnikiem jest śruba mocująca z nagrzewnicą
20. Demontujemy skrzynkę bezpieczników po prawej stronie
21. Po prawej stronie włazu do filtru klimy jest śruba mocująca
Obrazek
22. Odpinamy wszelkie zatrzaski trzymające wiązki, lub wyjmujemy instalację z kanalików w których spoczywają
23. Odkręcamy ogranicznik drzwi kierowcy, zdejmujemy gumową zaślepkę ze słupka i odkręcamy śrubę
24. Odkręcamy 4 śruby belki (po dwie na stronę)
25. Demontujemy belkę lekko ją unosząc
Obrazek
26. Zlewamy płyn chłodniczy
27. Rozpinamy delikatnie zapinki od nagrzewnicy
Obrazek
Obrazek
28. Przygotowujemy miseczkę, spłynie może z 600 ml płynu i wyrywamy rurki od nagrzewnicy
Obrazek
29. W komorze silnika robimy mały otwór w osłonie termicznej na wysokości śrub od przewodów klimy (takiej wielkości aby mała nasadka 10 na elastycznym łączniku i kilku ładnych przedłużkach przeszła na drugą stronę osłony termicznej. I teraz albo macanko w ciemno z drugą ręką w wnęce, lub jak ja , wjechałem tam z kamerą na sondzie, odkręcenie poszło bezproblemowo
Obrazek
, albo książkowo zdemontować osłonę wydechu, następnie zdemontować osłonę termiczną od wydechu w komorze i mamy super dostęp.
30. Wykręcamy 2 nakrętki
31. Na tunelu środkowym gdzieś poniżej silnika wentylacji po obu stronach są śruby mocujące do podłogi, wykręcamy. Następnie 1 śruba trochę przed ręcznym centralnie od góry jest dostępna
32. Lekko odsuwamy cały moduł wentylacji do tyłu
33. Porządkujemy kable na lewo i prawo
34. Opinamy górne mocowanie na rurkach z płynem chłodniczym -- pierwsza śruba na klucz 5,5 (przyjrzeć się jak to jest zamocowane, w ten sposób trzeba to wyjąć by ominąć przewody)
Obrazek
35. Wychodzimy z nagrzewnicą z pojazdu
Obrazek
36. Wymieniamy oringi i smarujemy je
Obrazek

mój parownik nie wygląda na uszkodzony
Obrazek
Obrazek
pojechałem jednak na test bo nie mam lampy, nie znalazłem śladu po odczynniku UV, jako że był 4 maja nie udało mi się znaleźć nikogo kto by zrobił próbę ciśnieniową.
Mimo tego, że ostatnim razem było zalane w uj kontrastu zresztą widzicie po przewodach powyżej, brak śladów wycieków, w obudowie również brak śladu zalania
Przed wsadzeniem parownika rozebrałem nagrzewnicę na części pierwsze. Wszelkie przepusty zostały wyczyszczone i nasmarowane, łączenie lewa prawa zostało nasmarowane, dodatkowo każda podpora również. Każdy silniczek, został sprawdzony baterią 9v, a następnie już po złożeniu w całość, również sprawdziłem działanie całości.
Złożyłem, auto jeździ. Jak tylko zmienię kompresor od klimy to nabije układ i zobaczymy czy przestanie uciekać czynnik ( w miesiąc zazwyczaj pusty układ, i nie ma śladu kontrastu na żadnej części w komorze silnika).


W LIFCIE INSTALACJA MA WYMIARY ~21,3 I ~15,1 I NA KOMRESORZE I NA PAROWNIKU
wiec przygotowane "zamienniki" nie pasują
Obrazek
Obrazek

By the way - Mam do sprzedania kompresor do przedlifta nowy - delphi - 500 zł

GB
Posty: 1
Rejestracja: 28 lip 2019, 10:09
Skąd: Rzeszów
Rok: 2006
Silnik: 2.0 dCi

Re: VelMacieja cztery kółka

Post autor: GB » 28 lip 2019, 10:16

Witam :-)
Jak zkończył się problem z klimą . Mam podobny problem

Pozdr
GB

VelMaciek
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 20 wrz 2018, 17:19
Skąd: Wawiak
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Vel Satis 3.5 2005

Re: VelMacieja cztery kółka

Post autor: VelMaciek » 17 kwie 2020, 10:37

No u mnie rok był spokój i po zimie jeb, uszczelniacz czołowy kompresora. Wczoraj przyszły części. Pożyczyłem od zaprzyjaźnionego zakładu ściągacz do sprzęgła i jazda. Po zdjęciu sprzęgła mamy w głębi zegera od uszczelniacza. zdejmujemy go (potrzebne dłuższe szczypce) i pozostaje uszczelniacz czołowy do wyjęcia. Ja użyłem blachowkrętu i następnie go wyciągnąłem kombinerkami.
Obrazek
Obrazek
Nowy uszczelniacz nasmarowałem i nałożyłem poprzez plastikowe stożki (to te kolorowe w torebce) . Ma to na celu nie uszkodzenia uszczelniacza o wpust na klin. Sprzęgło na miejsce, szczelina 0,20, strzał z pneumata i ready. Na sam koniec zlałem olej ze sprężarki 150ml i zalałem nowym 265ml i zamontowałem kompresor na aucie.

Zaraz jade na ssanie, i zobaczymy czy pacjent szczelny a jak tak chłodek wróci. Oczywiście osuszacz 21,4 NRF 33322 w bagażniku. Jedynie mechanik kręci nosem na ewentualność robienia dwa razy próżni. a wole nie otwierać nowego osuszacza puki nie będe pewien ze jest szczelny układ.

ODPOWIEDZ