Strona 8 z 10

Re: Magister

: 06 lis 2017, 23:18
autor: sasio
Bo każda inaczej wycięta.
Założyłem a tam puk puk bo źle zrobione

Re: Magister

: 26 mar 2018, 18:44
autor: Magister
Panowie, kilometry w aucie dalej lecą, na podwórku pojawiło się kolejne Renault, tym razem Scenic 2.0T :)

Niestety podczas ostatniej sporej trasy Vel Satisem, dostałem kamieniem w przednią szybę. Odprysk jest niewielki, lecz pojawiło się wyżłobienie i mały tzw. pajączek. Boję się, że pęknięcie pójdzie dalej.
Byłem już w zakładach naprawiających szyby, ponieważ myślałem, że da się naprawić uszkodzenie. Naprawić się da, ale, o ile szyba nie pęknie przy próbie naprawy, to może pojawić się odbarwienie, związane z tym, że to jest szyba solarna (przy szybach atermicznych nie ma problemu).

Pytanie brzmi, czy mieliście już styczność z naprawami szyb solarnych, jak wygląda takie odbarwienie? Niestety na internetach zbyt wiele na ten temat nie piszą, a wymiana szyby na nową atermiczną w moim przypadku nie wchodzi w grę.

Re: Magister

: 29 mar 2018, 19:38
autor: Magister
Szyba naprawiona. Ryzyko pęknięcia przy naprawie w przypadku szyb solarnych to 50/50%, czyli spora szansa na uszkodzenie. Wynika, to z faktu, że szyby solarne są podobno cieńsze od atermicznych. Samo pęknięcie pojawia się w momencie podawania żywicy w miejsce klejenia. Dodatkowo występuje ryzyko rozlania barwnika z folii, która barwi szybę na fiolet. Poniżej zdjęcie z uszkodzenia, miało ono średnicę ok. 2.5cm. Po naprawie został ślad po nawiercaniu szyby w celu wprowadzenia żywicy - średnica ok. 1,5mm - zero śladu po rozlaniu się barwnika.

Obrazek

Re: Magister

: 28 kwie 2018, 21:25
autor: Magister
Majowy weekend rozpoczął się wymianą (kolejną) drążka kierowniczego i jego końcówki. Przy okazji założyłem (kolejne) światła dzienne, tym razem Philips Daylight 9.

Re: Magister

: 29 kwie 2018, 07:01
autor: milimetr58
Mam takie same światła, leżą w pudełku, chyba je założę. Wczoraj widziałem VelSatisa koło TESCO w Łodzi na Pojezierskiej. Jechał dużo starszy pan a auto po prostu lśniło, tak było zadbane. Miał założone światła do jazdy dziennej w kratkach (auto poliftowe) mniej więcej na wysokości połowy kratek jak nie wyżej. Muszę zobaczyć na filmie z kamerki, czy to zarejestrowała i wrzucę fotki, to zobaczycie jakie auto zadbane, jakieś poniklowane chyba miał klamki, końcówki na listwach bocznych drzwiowych, normalnie byłem w szoku. Nawet ładnie to wyglądało, ale jak dla mnie osobiście "za świecąco".

Re: Magister

: 09 maja 2018, 11:42
autor: Magister
Dzisiaj zrobiłem wymianę czynnika w klimie.....koszt tragiczny. Pytałem w dwóch zakładach, wyniosło mnie to aż 250,00zł, z uwagi na wzrost kosztów gazu z 40,00zł na 170,00zł za 1kg.

Re: Magister

: 18 lis 2018, 18:42
autor: Magister
O rany, ale mnie już tu dawno nie było. Versalka w dalszym ciągu w moim posiadaniu....non stop od skrajności w skrajność.
Od ostatniej wizyty wiele się zmieniło, m.in Versalka zawiozła mnie do ślubu, obyło się bez wpadki ze strony samochodu i chociaż w ten dzień była dla mnie wyrozumiała. Od tego czasu...

- licznik przerzucił 170 000km oryginalnego przebiegu

- o dziwno serwo po wymianie uszczelki na czerwony zamiennik zaczęło znowu syczeć - od lipca auto czeka na wymianę, ale chyba szybciej się go pozbędę ( w sensie samochodu ). Co ciekawe ktoś oferujący takie zamienne uszczelki serwa na znanym portalu aukcyjnym Allegro dosłownie zacytował moje zdania wprost ze sporządzonego przeze mnie poradnika dot. wymiany takiej uszczelki

- wymiana tylnego, prawego zacisku hamulcowego na inny używany + regeneracja. Wymusiło to również wymianę elastycznego przewodu hamulcowego, jak i rurki hamulcowej (wymiana dramatyczna w związku na konieczność przeprowadzenia rurki za wnęką na koło zapasowe).

- pewnego razu hamulec ręczny po zaciągnięciu wydał z siebie przeraźliwy pisk i trzsak. Okazało się, że linka wyrwała fragment obudowy. Wymieniłem więc całą obudowę , czujnik przeciążeniowy oraz linki. Wymiana była ciężka, lecz nie rozumiem ludzi wycinających podłogę do tej naprawy.

- przy okazji demontażu modułu hamulca ręcznego zmieniłem też wieszaki tłumika i jego obejmę montażową

- w miejsce lampek drzwiowych założyłem projektorki ze znaczkiem Renault (oczywiście wykonanie rodem z miejsca produkcji, więc koniecznym był ich tuning). Dodatkowo zostały założone oznaczenia silnika 3.5 v6, założyłem wieszak na ubrania, ponadto założyłem światła dzienne.....chyba już o tym pisałem
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

- najlepszą modyfikacją od ostatniego wpisu była modyfikacja rury od turbo, słynąca od urywającego się kołnierza. Już kiedyś wspominałem o silikonowym łączniku, który zastosowałem, lecz po kilku tys. km załącz on przepuszczać z uwagi na zagniatanie plastikowej rury od opaski zaciskowej. Poszedłem po rozwiązanie z grupy VAG i zastosowałem wewnętrzną, metalową tuleję, jaką WV mają zwykle w rurach od np. filtra powietrza. I tak na tokarce powstała tuleja, jaką umieszcza się wewnątrz turbo-rury.
ObrazekObrazek

- aha, byłbym zapomniał. Ponownie siadła mi pompa paliwa...właściciele benzyniaków pewnie wiedzą, jak trudną ją zdobyć. Rozebrałem swoją starą. Winnym okazał się być oring w regulatorze paliwa. Co więcej analizując rynek i swoją satrą pompę (tak, już jedną załatwiłem) pod jednym numerem fabrycznym kryją się pompy z regulatorem przykręcanym do obudowy i takim na zatrzaski. Do wymiany pompy konieczne było sporządzenie klucza z...rury kanalizacyjnej - wszelkiej maści klucze do pomp nie dały rady.
Obrazek

Re: Magister

: 20 lis 2018, 14:14
autor: oceanic123
W temacie ponownego montażu tej samej uszczelki na zakrętce pompy paliwa... Wg serwisówki przed ponownym zakręceniem trzeba wymienić uszczelkę. Problem w tym, że w ASO występuje tylko komplet Nakrętka + Uszczelka za 140zł (klucz już zrobiłeś). Kiedyś poskładałem na starą uszczelkę i po kilku tygodniach zobaczyłem, że mam konkretnie zapocony zbiornik i krople ropy na nim. Rozwiązaniem jest kupno takiej samej rozmiarowo uszczelki w lokalnym sklepie z uszczelkami - może być zarówno silikonowa jak i gumowa. Koszt jakieś 4zł.

Re: Magister

: 05 gru 2018, 11:44
autor: Fromasa
Samochód super, widzę, że trochę się przy nim dzieje. Życzę jak najmniej awari kolego!

Re: Magister

: 08 gru 2018, 18:26
autor: Magister
W tym tygodniu działo się:
- wymiana klocków hamulcowych, przód i tył na ATE (to już moja druga wymiana), dodatkowo każdy element został wyczyszczony i przesmarowany ulubiona pastą ATE Bremszylinder
- wymiana końcówki drążka i sworznia wahacza (Lemforder) + ustawienie zbieżności
- dzisiaj auto zostało umyte i zabezpieczone woskiem MacBRITE's Car Balsam, w natłoku prac zakonserwowałem skóry środkiem Tanner's Preserve Conditioner i plastiki wewnętrzne środkiem Shiny Garage Interior Satin Dresing.
- ech...ubezpieczyłem auto na kolejny rok
- zakupiłem fajną blokadę rozrządu..."tą drugą" blokującą koła rozrządu
Obrazek