Magister

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1173
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Magister

Post autor: sasio » 17 maja 2017, 10:34

Kolego Twój opis wymiany gumki serwa już dostępny na forumowym FTP.
Mam dwa pytania :
- należy pamiętać o wężu sprzęgła - o co chodzi?
- w czym zestaw do odpowietrzania hamulców jest dobry, czy zwykłe pompowanie i odkręcanie odpowietrzników nie wystarczy?
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 17 maja 2017, 16:28

sasio pisze:Kolego Twój opis wymiany gumki serwa już dostępny na forumowym FTP.
Mam dwa pytania :
- należy pamiętać o wężu sprzęgła - o co chodzi?
- w czym zestaw do odpowietrzania hamulców jest dobry, czy zwykłe pompowanie i odkręcanie odpowietrzników nie wystarczy?
Dzięki za docenienie w postaci zamieszczenia "manuala" - mam nadzieję, że jest w miarę zrozumiały :)

A co do Twoich pytań:
- wężyk sprzęgła w początkowej fazie rozbiórki auta należy odczepić od zbiorniczka płynu hamulcowego (sprzęgło i hamulce działają na płynie hamulcowym) oraz czymś zatkać, zaślepić, tak aby płyn nie wypłynął z wężyka...grozi to zapowietrzeniem siłownika sprzęgła.
W natłoku prac, podczas montażu samochodu, możemy zwyczajnie zapomnieć o przyłączeniu tego wężyka - to miałem na myśli.

- zestaw do odpowietrzania jest super sprawą i pozwala na samodzielne odpowietrzenie układu (bez pomocy drugiej osoby). Wadą jest konieczność posiadania kompresora.

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 17 maja 2017, 21:33

Aż mi głupio, że nabijam posty, ale dzisiaj poczyniłem kolejną naprawę, z którą zwlekałem bardzo długo.....chyba tylko przez swoje niedopatrzenie.
Mianowicie wymieniałem poduszki na silniku i skrzyni. Podczas jazdy było słychać stukanie, zwłaszcza podczas przyspieszania, jak gwałtownie "strzeliło" się pedałem gazu, to silnik bardzo szarpał. Do tego, podczas gaszenia nasilało się trzęsienie nadwozia....rzadko, ale jednak.

O to, jak wyglądała poduszka silnika na kielichu. Była bardzo opadnięta.
Obrazek

Do tego zerwana poduszka na kielichu uszkodziła drugą, tą na hmm..grodzi
Obrazek

Dla porównania nowa i stara poduszka na kielichu
Obrazek

Tak czy siak zakupiłem wszystkie cztery poduszki
Obrazek

Dzisiaj udało mi się wymienić, w ciągu ok 1,5h, trzy poduszki, jutro ostatnia czwarta. Poniżej kilka fotek z prac
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1173
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Magister

Post autor: sasio » 18 maja 2017, 18:16

Ile latasz już kilometrów po wymianie ?
Moje zaczęło oprócz syczenia, piszczeć i śpiewać
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 18 maja 2017, 21:00

Po wymianie uszczelki serwa mam zrobione niecałe 2000km. Dzisiaj nawet byłem na przeglądzie i hamulce są "cacy".

P.s. Nie widzę na stronie manuala dot. wymiany serwa. Wspominałeś, że gdzieś krąży po forumowym serwerze. Z chęcią go zobaczę :)

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1173
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Magister

Post autor: sasio » 19 maja 2017, 15:05

Pytanko w jakim stanie miałeś boczki te materiałowe.
Chętnie bym odkupił
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

batonikus
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 17 maja 2017, 17:28
Skąd: Szczytno
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 0

Re: Magister

Post autor: batonikus » 19 maja 2017, 16:17

witaj Magister mi też syczy serwo, czy pamietasz numer uszczelki , albo numer zamiennika , który zakupiłeś.

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1173
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Magister

Post autor: sasio » 19 maja 2017, 16:43

Masz napisane w tamtym temacie.
Jest to VBRAK i jakieś cyfry, ja zakupiłem z aukcji tam podanej
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 19 maja 2017, 20:41

sasio pisze:Pytanko w jakim stanie miałeś boczki te materiałowe.
Chętnie bym odkupił
Boczki dalej mam na strychu, są spakowane, kompletne - no może brakować spinek. Ja na nich jeździłem, nie są brzydkie. Niestety jutro rano wyjeżdżam na weekend, więc pewnie najprędzej w poniedziałek je odgrzebię i zrobię fotki. Mam też boczki z czarnym skajem/skórą od anglika....trochę nie przydatne, lecz mają drewniane listwy w kolorze "Oragne/Acacjou" z Initiale Paris.

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1173
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Magister

Post autor: sasio » 19 maja 2017, 21:03

Listwy mam oryginalne, drewniane z Privilege :)

Czy boczki tylne miały może roletki?

Jestem na pewno zainteresowany przednimi, aby była maskownica głośnika kierowcy, najlepiej bez znaczka Cabasse, ale jak będzie nic się nie stanie.
Jak będziesz mógł zrób fotki.
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

ODPOWIEDZ