Witam ponownie,
Niestety nie mogę edytować wcześniejszego postu dot. naprawy serwa. Dzisiaj dokończenie manuala
3. Wymiana uszczelki
- wyjęte przez nas serwo będzie prezentowało się mniej więcej tak, jak poniżej
- w kolejnym kroku należy zdjąć gumowy mieszek chroniący tłoczysko przed brudem i uszkodzeniami.
- w tym celu łapiemy za górę mieszka i odciągamy go na bok, a następnie do góry (zgodnie z kierunkiem strzałek), tak by środek mieszka można było przełożyć nad biały pierścień na złotym pręcie. Mieszek jest również "zaciągnięty" dołem, na wymienianą przez nas uszczelkę.
- po zdemontowaniu mieszka nasze serwo wygląda tak, jak poniżej - przy czym biała rura, to wielokrotnie wspomniane wcześniej tłoczysko.
- na kolejnym zdjęciu żółtą strzałką zaznaczono felerną uszczelkę, na czerwono pochłaniacz oleju - gąbkę, której nie musimy ruszać, chyba, że jest uszkodzona. Różową strzałką zaznaczono ruch, jaki wykonuje tłoczysko w momencie wciskania hamulca.
Proszę się nie sugerować uszkodzoną/wyrwaną białą rurą - tłoczyskiem, to jest serwo pokazowe
- teraz przystępujemy do dosłownie wydarcia uszczelki z serwa. Nie mam na to patentu, należy ją zwyczajnie "wydrzeć siłą"
Ważny krok
- po zdjęciu uszczelki należy wzrokowo ocenić wszelkie uszkodzenia, rysy na tłoczysku. Jeżeli takie wystąpią, należy je bezwzględnie usunąć delikatnym papierem ściernym o dużej gradacji 1000 - 2000. Można to zrobić na sucho, lub na mokro. Pamiętajmy, że jest to plastik, więc zróbmy to z czuciem, żeby nie pogłębić rys, lub nie przypalić materiału.
- przystępujemy do założenia nowej uszczelki - smarujemy tłoczysko oraz wewnętrzną i zewnętrzną stronę nowej uszczelki smarem do poliuretanów i zakładamy na tłoczysko
- teraz należy wcisnąć uszczelkę w obudowę serwa, zobaczcie, ile uszczelki należy "schować" w serwie
- niestety wciskanie uszczelki jest denerwujące i czasochłonne, aby sobie pomóc należy przyjrzeć się serwu do środka (od strony tłoczyska), wtedy zrozumiemy dlaczego uszczelka się niszczy i jak sobie pomóc przy jej wkładaniu. Mianowicie należy zacząć wkładanie uszczelki przy jednej z blaszek wewnątrz serwa. Możemy naciskać złoty pręt, by tłoczysko i wspomniane blaszki oddaliły się od krawędzi serwa.
- jeżeli udało się nam wcisnąć uszczelkę, należy kilkukrotnie wciskać tłoczysko, aby uszczelka się ułożyła i nie wypadła - niestety nie dysponuję zdjęciem serwa z założoną uszczelką
4. Montaż
- montaż serwa przeprowadzamy w odwrotnej kolejności do demontażu: zakładany mieszek, przykręcamy serwo, zapinamy pedał hamulca...itp.
Ważna informacje
- przy podpinaniu pedału hamulca do "złotego pręta" nie zapomnijmy o kalibracji (duże słowo) czujnika pedału hamulca. Po zapięciu pedału z prętem na tłoczysku, naciskamy i trzymamy wciśnięty hamulec i wyciągamy dźwignię czujnika w kierunku podłogi - tak, jakbyśmy chcieli go wyrwać. Wówczas dźwignia wysunie się na maksymalną długość. Puszczamy pedał hamulca, a dźwignia dostosuje swoją długość.
Robimy to po to, by światła stop świeciły się wtedy, kiedy trzeba, oraz abyśmy mogli aktywować tempomat.
- pamiętajmy o wężu sprzęgła
- na koniec należy odpowietrzyć hamulce - w tym celu można zaopatrzyć się w zestaw do odpowietrzania, cena ok 70zł