Magister

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Magister

Post autor: sasio » 16 kwie 2017, 13:33

Super, wrzucę to jako manual.
Pytanie czy dopchniecie uszczelki do serwa, a nastepnie przyklejenie jej silikonem typu dirko i odczekanie dwóch - trzech dni, w sensie uszczelniania pomoże ?
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 16 kwie 2017, 13:35

Dalszą część opiszę, może nawet jutro, jeśli będę miał chwilę - będę edytował powyższy post, aby był spójną całością.

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 16 kwie 2017, 13:38

Nie pomoże, ponieważ jeśli serwo już puszcza, to znaczy, że uszczelka jest już zniszczona - tak, jak pokazałem na zdjęciu, jedna z krawędzi jest urwana i wtedy uszczelka nie układa się dobrze na tłoczysku. Chodzi o to,że podczas hamowania,tloczysko rusza się/przesuwa wewnątrz tej uszczelki.
Inna sprawa, że uszczelka jest też przez to wypychana do wnętrza samochodu - wtedy przyklejenie pomoże, żeby utrzymać ją na miejscu, lecz nie spowoduje uszczelnienia serwa.

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 18 kwie 2017, 19:10

Witam ponownie,

Niestety nie mogę edytować wcześniejszego postu dot. naprawy serwa. Dzisiaj dokończenie manuala :)

3. Wymiana uszczelki
- wyjęte przez nas serwo będzie prezentowało się mniej więcej tak, jak poniżej
Obrazek

- w kolejnym kroku należy zdjąć gumowy mieszek chroniący tłoczysko przed brudem i uszkodzeniami.
- w tym celu łapiemy za górę mieszka i odciągamy go na bok, a następnie do góry (zgodnie z kierunkiem strzałek), tak by środek mieszka można było przełożyć nad biały pierścień na złotym pręcie. Mieszek jest również "zaciągnięty" dołem, na wymienianą przez nas uszczelkę.
Obrazek Obrazek

- po zdemontowaniu mieszka nasze serwo wygląda tak, jak poniżej - przy czym biała rura, to wielokrotnie wspomniane wcześniej tłoczysko.
Obrazek

- na kolejnym zdjęciu żółtą strzałką zaznaczono felerną uszczelkę, na czerwono pochłaniacz oleju - gąbkę, której nie musimy ruszać, chyba, że jest uszkodzona. Różową strzałką zaznaczono ruch, jaki wykonuje tłoczysko w momencie wciskania hamulca.
Obrazek

Proszę się nie sugerować uszkodzoną/wyrwaną białą rurą - tłoczyskiem, to jest serwo pokazowe

- teraz przystępujemy do dosłownie wydarcia uszczelki z serwa. Nie mam na to patentu, należy ją zwyczajnie "wydrzeć siłą"

Ważny krok
- po zdjęciu uszczelki należy wzrokowo ocenić wszelkie uszkodzenia, rysy na tłoczysku. Jeżeli takie wystąpią, należy je bezwzględnie usunąć delikatnym papierem ściernym o dużej gradacji 1000 - 2000. Można to zrobić na sucho, lub na mokro. Pamiętajmy, że jest to plastik, więc zróbmy to z czuciem, żeby nie pogłębić rys, lub nie przypalić materiału.


- przystępujemy do założenia nowej uszczelki - smarujemy tłoczysko oraz wewnętrzną i zewnętrzną stronę nowej uszczelki smarem do poliuretanów i zakładamy na tłoczysko
Obrazek Obrazek

- teraz należy wcisnąć uszczelkę w obudowę serwa, zobaczcie, ile uszczelki należy "schować" w serwie
Obrazek Obrazek

- niestety wciskanie uszczelki jest denerwujące i czasochłonne, aby sobie pomóc należy przyjrzeć się serwu do środka (od strony tłoczyska), wtedy zrozumiemy dlaczego uszczelka się niszczy i jak sobie pomóc przy jej wkładaniu. Mianowicie należy zacząć wkładanie uszczelki przy jednej z blaszek wewnątrz serwa. Możemy naciskać złoty pręt, by tłoczysko i wspomniane blaszki oddaliły się od krawędzi serwa.

- jeżeli udało się nam wcisnąć uszczelkę, należy kilkukrotnie wciskać tłoczysko, aby uszczelka się ułożyła i nie wypadła - niestety nie dysponuję zdjęciem serwa z założoną uszczelką


4. Montaż
- montaż serwa przeprowadzamy w odwrotnej kolejności do demontażu: zakładany mieszek, przykręcamy serwo, zapinamy pedał hamulca...itp.

Ważna informacje
- przy podpinaniu pedału hamulca do "złotego pręta" nie zapomnijmy o kalibracji (duże słowo) czujnika pedału hamulca. Po zapięciu pedału z prętem na tłoczysku, naciskamy i trzymamy wciśnięty hamulec i wyciągamy dźwignię czujnika w kierunku podłogi - tak, jakbyśmy chcieli go wyrwać. Wówczas dźwignia wysunie się na maksymalną długość. Puszczamy pedał hamulca, a dźwignia dostosuje swoją długość.
Robimy to po to, by światła stop świeciły się wtedy, kiedy trzeba, oraz abyśmy mogli aktywować tempomat.
- pamiętajmy o wężu sprzęgła
- na koniec należy odpowietrzyć hamulce - w tym celu można zaopatrzyć się w zestaw do odpowietrzania, cena ok 70zł

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 18 kwie 2017, 20:56

Dobra, pora napisać coś o samochodzie.....kolejny temat

Wnętrze
- zakup Versalki był wręcz odpychający z powodu kolorystyki wnętrza. Pomyślałem, jak taki fajny samochód może mieć taki ponure wnętrze.

Tutaj standardowe Privilege'owe wnętrze z alcantarą i srebrnymi listwami - długo nie posiedziało w tym aucie
Obrazek

Po niedługim czasie wymieniłem sobie wnętrze na Initialkową skórę z drewnem w specyfikacji "Blond", którego na rynku jest dość mało. Całość pochodzi z polifta, czyli posiada jasne szwy. Naturalnie w ruch poszły tylne boczki, które teraz posiadają rolety.
Obrazek

Skóra, którą zamontowałem pochodzi z wersji z DVD w podłokietniku, więc sam podłokietnik musiałem dokupić gdzie indziej....a, że był biały, więc pomalowałem go farbą do skór na czarny kolor.
Obecnie przednie stare fotele służą mi w pokoju, jako w miarę wygodne siedziska :)

- kolejnym tematem było pomalowanie całej konsoli środkowej w samochodzie. Postawiłem na gumę w sprayu w odcieniu czarny mat. Wyszło fajnie, choć chciałem przyoszczędzić i pomalowałem całość nie popularnym Plastidipem, lecz polskim odpowiednikiem Plastilakiem.....po dłuższym okresie niestety są zadziory.

- z racji salonowej/pokazowej przeszłości samochodu niektóre panele, jak obramówki nawiewów były mocno klejące - je również wymieniłem na inne

- kolejnym krokiem była wymiana zegarów z racji spięcia w instalacji pochodzącego z nieprawidłowej kolejności przypięcia akumulatora do samochodu.... nie nie zamieniłem miejscami plusa z minusem, zwyczajnie po włożeniu akumulatora najpierw podpiąłem minus zamiast plusa. Zegary trafiło...więc najszybszym rozwiązaniem była ich wymiana na inne. W tym momencie okazało się, że mój Vel był wyjątkowy(początek produkcji), a nowo zamontowane zegary posiadają inny soft do obsługi tempomatu, a ściśle obsługi wyświetlacza podczas jazdy na tempomacie.
Aha....te z 3.5v6 też pasują do 2.0T.

Awatar użytkownika
Buka
Klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 06 gru 2016, 20:30
Skąd: Łódź
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Magister

Post autor: Buka » 18 kwie 2017, 22:50

od klekotów nie pasują tylko :D

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 21 kwie 2017, 18:46

Kontynuując opis przeprowadzonych zmian w samochodzie, dzisiaj karoseria i to co świeci.

Jak niemal każdy szanujący się francuski samochód i mój powinien mieć żółty selektywny pośród przednich świateł. W ruch poszły halogeny, a ściśle oklejenie ich folią transparentną Oracal
Tu w 1/2 pracy.
Obrazek

A tu już po wykonaniu 100%
Obrazek

Po spaleniu kompletu żarników, postanowiłem wymienić je na firmowe Osramy, do tego zamontowałem przymusowo światła dzienne Magneti Marelli (kicha, jakich mało, choć świecą wybitnie + posiadają komparator napięcia, który zaświeca je po pojawieniu się 13.5V w instalacji)
Obrazek

Do tego skusiłem się na założenie listew krawędziowych na dolny grill
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
KaMis
Klubowicz
Posty: 265
Rejestracja: 07 gru 2016, 13:52
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Magister

Post autor: KaMis » 24 kwie 2017, 19:54

Możesz pokazać z bliska jak wyglądają i są zamontowane światła do jazdy dziennej? Listwy i halogeny wyglądają super.

Awatar użytkownika
milimetr58
Klubowicz
Posty: 738
Rejestracja: 07 gru 2016, 17:02
Skąd: Łódź
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: VelSatis 2.0T
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Magister

Post autor: milimetr58 » 24 kwie 2017, 20:02

Ja jakoś nie zauważyłem świateł do jazdy dziennej, w którym miejscu one są zamontowane? :)
Waldek i Ewa

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2001
Silnik: 2.0T
Postawił piwo: 0
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Magister

Post autor: Magister » 24 kwie 2017, 20:25

milimetrowa58 pisze:Ja jakoś nie zauważyłem świateł do jazdy dziennej, w którym miejscu one są zamontowane? :)
Tak, przepraszam, ostatnie zdjęcie nie zawiera jeszcze świateł....mój błąd.

ODPOWIEDZ