Magister

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Magister

Post autor: sasio » 28 kwie 2017, 22:55

Kiedyś w Twingo walczyłem z audio, ciężko dobrać dobrą objętość do głośnika.
Czy otwór był wyliczony?
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 28 kwie 2017, 23:03

Bass reflex był żywcem wzięty z poprzedniej oryginalnej skrzyni, lecz jego umiejscowienie było przypadkowe.

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Magister

Post autor: sasio » 28 kwie 2017, 23:05

:)
Też tak robiłem jak zbudowałem skrzynie.
Nie grało, później miałem jakieś fabrycznie skrzynki i było lepiej
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 28 kwie 2017, 23:08

Jednak po coś są te mądre wzory do obliczania tych "spraw" :)

Kryniax
Administrator
Posty: 355
Rejestracja: 08 lut 2017, 16:25
Skąd: Konin
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: Magister

Post autor: Kryniax » 29 kwie 2017, 22:19

Mam takiego samego blaupunkta jak Ty, ale mnie nie zadowala :D. Bardziej to buczy, niż gra. Czasem w radiu trafi się jakiś utwór, że fajnie się zgra. Ja od jakiegoś czasu zastanawiam się nad czymś podobnym do tego https://www.youtube.com/watch?v=F0gWqzmEmEY

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Magister

Post autor: sasio » 30 kwie 2017, 10:12

Miałem sprzęt który rozkrecal auto.
Vibe Black Air 12 + Vibe Black Air 6
Polecam

W przypadku tego jest wałek bo musisz to mocno mocować, a z drugiej strony mieć dostęp do lamp.
Taki głośnik praktycznie nie gra.

Inna rzecz, dobre audio to zmiana radia, i to jest jedna z rzeczy które mnie blokują przed zmiana i wstawieniem audio to brak sterowania (nie chce adapter które i tak sporadycznie działają), brak sterowania wyświetlaczem oraz dziwny element na centralnym panelu
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Awatar użytkownika
KaMis
Klubowicz
Posty: 273
Rejestracja: 07 gru 2016, 13:52
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Magister

Post autor: KaMis » 02 maja 2017, 21:33

Magister brałeś żółtą czy pomarańczową folie do halogenow? U mojego sprzedawcy wygląda to tak Obrazek

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 03 maja 2017, 18:45

Hej halogeny oklejałem popularną żółtą folią transparentną. Moja folia to ORACAL 8300 - tak jest napisane na skrawku folii, jaki mi został. Niestety nie wiem dokładnie jaki podtyp, najprawdopodobniej (porównując wzrokowo z kawałkiem, jaki mam przed sobą) to ORACAL 8300-020. W każdym bądź razie efekt jest super. Widać odbłyśnik, a światło jest naprawdę bardzo żółte.

Tu masz kolory folii ORACAL 8300:
https://www.fabertec.pl/folia-Oracal-8300-Transparent

Niestety folię kupowałem bardzo dawno i nie pamiętam podtypu

UWAGA!
Wspominam o kolorze, lub typie folii, bo sam kiedyś kupiłem z Allegro żółtą folię transparentną, która nijak się miała do tej, którą mam teraz w Vel Satisie. Poniżej fotki z nieudanego zakupu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 05 maja 2017, 21:14

I tak dzisiaj uskuteczniłem "tryb pełnego klubowicza"

Obrazek Obrazek

Nie obyło się bez problemów, za wysoko umieściłem naklejkę i litera "S" w słowie Satis wyszła poza górny rant szyby, dosłownie 2mm. Na szczęście udało się odkleić i nakleić niżej ufff.
Dodatkowo przyjrzałem się tylnej szybie...czyżby rok produkcji 2000? To by potwierdzało, że mój Vel jest z 2001 roku.

Obrazek

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 16 maja 2017, 19:19

Dzisiaj mam chwilę, by spokojnie usiąść i po raz któryś podzielić się chociaż częścią modyfikacji, jakie poczyniłem w samochodzie....dzisiaj

Silnik

1. Przepustnica
Silnik w moim aucie to typowy F4R 762 o numerze fabrycznym 286, na przepustnicy MGI (plastikowej) O tym co przeżyłem z tym ustrojstwem, to temat na osobny artykuł.
Napomknę, że auto zakupiłem na fabrycznie nowej (ze sklepu) przepustnicy VDO (metalowej) z odpowiednio zaadaptowanym sterownikiem silnika, lecz z softem od automata, o czym dowiedziałem się w jednym z podkrakowskich nieautoryzowanych serwisów Renault.

Standardowe problemy z "Nią" zaczęły się niedługo po zakupie, podczas wyprzedzania. Zabiegi takie, jak wykonanie drugiej równoległej do oryginalnej wiązki, wiązki przepustnicy nie pomogły......

Niestety oryginalny sterownik najprawdopodobniej wyzionął ducha. Nie przyjmował tzw. reprogu, czyli podmiany softu. Dodatkowo pod mikroskopem widać na nim uszkodzenia mechaniczne. Poprawienie lutów i wygrzanie w piecu do płytek PCB nie poprawiło sytuacji.
Zdecydowałem się na zakup innego komputera. Wylutowanie EPROMu i jego programowanie powiodło się, wgrano soft zgodny z numerem VIN pojazdu.....ale przystosowany do starej przepustnicy.
Niestety nowy/używany sterownik mimo przyjęcia reprogu całości softu, nie przyjął softu do nowej aluminiowej przepustnicy (zdobycie płyty CD z patchem do aluminiowej przepustnicy w Krakowie graniczy z cudem).

Stara przepustnica była fizycznie zepsuta. Poplątane były "grabki" jeżdżące po ścieżkach potencjometrów. Po kilku dłuższych chwilach i mojej naprawie, przepustnica trzyma parametry z serwisówek.

Ostatecznie po kilku miesiącach mordęgi i tygodniowym pobycie w nieautoryzowanym serwisie Renault odebrałem auto na nowym/używanym sterowniku, przepustnicy MGI, a po przejechaniu ok 1000km, problemy wróciły.

Wtedy byłem zielony w obsłudze DDT2000 i ogólnie przerażony tematem. Spędziłem blisko dwa tyg na tłumaczeniu ekranów DDT2000 z francuskiego, kalibracji wolnych obrotów itp.

Dzisiaj już mam większą wiedzę.....wiem też, że ostatecznym ratunkiem jest Gdynia, Pracownia Sipurzyński.
....obecnie mam 3 przepustnice MGI + czwarta na aucie i jedną nówkę VDO. Do tego zaopatrzyłem się w drugą, kompletną wiązkę silnika, która mam nadzieję, się nie przyda.


2. Serwis silnika
W zasadzie 90% prac przy samochodzie wykonuję sam, z ważniejszych rzeczy przy silniku to:

- samodzielna wymiana rozrządu, pompy wody. Kupiłem zestaw, jak poniżej, kumple się śmiali z zakupu Ruvilla, lecz...hmm jest ok. Do tego zakupiłem sobie blokadę wałków i wału
Obrazek

- wymiana koła dwumasowego koła pasowego, oryginalne rozleciało się na pół :) Niestety nie pamiętam producenta, ale koszt dał po kieszeni + wymiana paska osprzętu
- oczywiście co 10 000km, czasem częściej wymieniam olej na ELF 5w40
- wymiana łożyska podpory półosi prawej + simmering na wyjściu skrzyni + kontrola poziomu oleju w skrzyni
- wymiana świec na NGK Platinium PFR6G-9 + wymiana cewek zapłonowych na BERU + wymiana wtyczek cewek
- naprawa "turborur" poprzez silikonowe łączniki

Wyjście z turbiny
Obrazek

Wejście do turbiny
Obrazek

- w tym tygodniu zerwała mi się poduszka silnika na lewym kielichu uszkadzając drugą - od ściany grodziowej. Już paczka z czterema poduszkami leci do mnie, mam zamiar uporać się z tym do końca tygodnia.

3.Instalacja gazowa
Tak auto ma gaz, instalację składałem sobie sam, choć dzisiaj wybrałbym lepszy sterownik. Komponenty to:
- sterownik Stag 4 +
- wtryski Barracuda
- reduktor KME Gold Turbo
- butla Bormech 48l
- przewody faro 13mm

Obrazek

Do tego, po długim okresie użytkowania zdecydowałem się na hamownię, która ujawiniła, to, że auto było przelane gazem, stąd moc 157km. W ostatecznym teście nr 3, nagły skok momentu, jest wynikiem zawieszenia się zaworu turbiny :)

Obrazek

ODPOWIEDZ