Magister

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 24 kwie 2017, 20:32

KaMis pisze:Możesz pokazać z bliska jak wyglądają i są zamontowane światła do jazdy dziennej? Listwy i halogeny wyglądają super.
Jasne, jutro popołudniu (po pracy) zrobię zdjęcie.

Awatar użytkownika
milimetr58
Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 07 gru 2016, 17:02
Skąd: Łódź
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: VelSatis 2.0T

Re: Magister

Post autor: milimetr58 » 24 kwie 2017, 20:36

Ok, bo już tak wytężyłem wzrok, że o mało gałki oczne mi nie wyskoczyły, hihi.
Waldek i Ewa

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 25 kwie 2017, 19:02

A tu proszę światła do jazdy dziennej Magneti Marelli LPQ080. Ogólnie nigdy więcej już bym ich nie zamontował. Często podchodzą wodą i palą się diody.
Co do montażu, to w tej czarnej listwie/grillu między halogenami, wycięty jest fragment jednego żeberka. Na zdjęciu rzucają się w oczy jedynie trzy żeberka, lecz tak naprawdę jest ich pięć. Następnie wywierciłem trzy otwory pod śruby montażowe i kabel. Zderzak jest zaokrąglony, więc zewnętrzne strony lampek zostały delikatnie wysunięte do przodu, żeby nie świeciły na boki. Ponadto całe lampki nie są przykręcone bezpośrednio do grilla, z uwagi, że ten jest wygięty ku dołowi i lampki świeciłby również na dół. W tym celu zrobiłem specjalne podkładki niwelujące zaokrąglenia zderzaka. Wykonałem je z bardzo twardego węża odpornego na oleje itp.

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 28 kwie 2017, 21:35

Dzisiaj mam chwile na posiadówkę na form i opis swojego autka.

Audio
Auto w swym oryginalnym wyposażeniu ma zestaw Cabasse z 8 głośnikami, lecz zawsze marzyłem o czymś lepszym.
Niemarkowa skrzynia basowa, jaką posiadałem nie mieściła się w bagażniku, więc zbudowałem sam taką zabudowę (zdjęcia poniżej). Pojemność względem oryginału zachowana, lecz głośnik niemarkowy (pomimo naklejki JL audio), a bass-reflex też wycięty gdzie popadnie.

Obrazek Obrazek Obrazek

Niestety trochę miejsca to to to zajmowało, więc szybko zakupiłem filigranowego, aktywnego Blaupunkta, a całe auto wyposażyłem w dwa komplety kewlarowych, dedykowanych do Renault zestawów głośnikowych Pionnera (średnio tonowy + tweetery)

Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
rafal1981
Klubowicz
Posty: 1006
Rejestracja: 09 gru 2016, 23:32
Skąd: Biskupice
Rok: 2007
Silnik: 2.0 dCi
Drugie auto: FORD TAUNUS TCIII2.0

Re: Magister

Post autor: rafal1981 » 28 kwie 2017, 21:54

Ładnie ta skrzynia wygląda za kanapą fajnie jest tam wmontowana a jak ona grałam. Jest jakaś różnica między tymi głośnikami w drzwiach

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 28 kwie 2017, 22:04

Skrzynia robiła dobre zamieszanie, zwłaszcza, jak zamontowałem wzmacniacz, na zdjęciu jest brutalnie wpięta zamiast tylnych głosników. Wcale nie trzeba było głośno grać, żeby był dobry dźwięk...liczyło się niskie zejście.
Blaupunkt zaoszczędził wiele miejsca, lecz nie ma takiego "kopyta".
Głośniki Pioneera....hmm za nowe dwa komplety, czyli 4 głośniki średnio-tonowe i 4 tweetery trzeba dać ponad 700zł. Ja zdobyłem taki zestaw za 300zł. Po zamontowaniu nagle dźwięk stracił niskie tony, konieczna skrzynka, jeśli ktoś jest przyzwyczajony do niższego zejścia. Lecz po zamontowaniu wysokie tony nabrały nowej jakości, to słychać.

Prawda jest taka, że:
Jeśli miałbym dać 700zł za nowe, to nigdy bym nie dał, a jeśli miałbym coś zmienić w swoim zestawie, to jednak kupiłbym większa skrzynię basową. :D

Awatar użytkownika
rafal1981
Klubowicz
Posty: 1006
Rejestracja: 09 gru 2016, 23:32
Skąd: Biskupice
Rok: 2007
Silnik: 2.0 dCi
Drugie auto: FORD TAUNUS TCIII2.0

Re: Magister

Post autor: rafal1981 » 28 kwie 2017, 22:11

Ja tez trochę kombinuje z moim audio najpierw głośniki nowe na tylną półkę potem nowe głośniki 130mm w drzwi przód subwoofer i wzmacniacz do bagażnika a teraz kupiłem nowe głośniki w przednie drzwi ale 165mm no i myślę o wygluszeniu całego wnętrza

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 28 kwie 2017, 22:20

Jak zamontowałeś głośniki 165mm? Do drzwi, czy do boczka? Jakieś dystanse?

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Magister

Post autor: sasio » 28 kwie 2017, 22:29

Czy wymiary skrzyni możesz podać ?
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 28 kwie 2017, 22:42

sasio pisze:Czy wymiary skrzyni możesz podać ?
Oj już nie, skrzynka już nie istnieje - pociąłem ją w mak.

Ale...
głośnik miał 30cm średnicy. Skrzynia w dolnej podstawie miała jakieś 25cm na głębokość, w górnej części (górnej podstawie) jakieś 15cm głębokości. Zauważcie, że szerokość płyty, w której zamontowany jest głośnik, to szerokość bagażnika +- kilka milimetrów, które wyrównałem materiałem obiciowym. Naturalnie sama skrzynka/komora jest węższa, żeby weszła między nadkola. Tylna ścianka była tak dobrana, żeby w całości przylegała do oparć tylnych siedzeń - mam na uwadze jej kąt.
Co więcej, skrzynkę wykonałem z płyty OSB o grubości 18mm, całość skręciłem wkrętami i uszczelniłem masą poliuretanową. Skrzynię okleiłem bardzo fajnym materiałem obiciowym, wykorzystując klej do materiału w sprayu. Na koniec dorobiłem naklejki JL audio i zakręciłem maskownicę. Skrzynka była przerabiana z innej, więc starałem się zachować pojemność oryginalnej skrzyni, czyli 40l.

ODPOWIEDZ