Faavi

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Faavi

Post autor: sasio » 07 gru 2017, 18:58

Jedź do zakładu gdzie zakładają turbiny, dadzą Ci korkowa. Pasuje od każdego modelu, w miarę uniwersalna.
Po drugie... pojechałbym do mechanika co to robił.
Niech wymienia, jak można składać turbo na starych uszczelkach ?
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Faavi
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
Skąd: Lubań/ Wesołówka
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Citroen C4

Re: Faavi

Post autor: Faavi » 07 sty 2018, 16:55

Witam po dłuższej nieobecności, Problem rozwiązany. Mechanik który wymieniał turbo nie dokręcił 1 śrubki do turbiny (czerwone kolko) i przy składaniu dokręcając następny element ukręcił rurkę przy flaszy ( pomarańczowe kolko) efektem tego podciekał tamtędy olej i leciał po całym powrocie oleju od turbo. Po przejechaniu ok 2000km poziom oleju spad poniżej min. Po diagnozie musiałem wyciągnąć turbinę żeby zdemontować uszkodzony element. Przy okazji wyszło ze druga rura tez jest uszkodzona przy samym wejściu w blok silnika. Mechanik postanowił zamaskować to silikonem. Po demontażu okazało się również ze przy zakładaniu turbo mechanik użył starych uszczelek, choć dostał ode mnie komplet nowych kupionych w serwisie. Koszt ponad 200 zl. Gdy już miałem uszkodzone elementy w reku pojechałem do serwisu i usłyszałem ze cena krótszej rury 280 zl a dłuższej ok 320. brak na stanie a czas oczekiwania 2-3 tyg. Na znanym portalu znalazłem używki i koszt wraz z wysyłką to 80 zl. Do tego komplet uszczelek ponad 200 zl plus olej i filtry. Po złożeniu auta przejechałem ok 3000km i nie zauważyłem nic niepokojącego.
Auto u mechanika stało 5 tyg gdy wymieniał turbo. Mi demontaż zajął 4 godzinki, montaż zresztą podobnie. Jak się ma do dyspozycji kanał i narzędzia nie ma większych problemów żeby to zrobić.
Załączniki
rura.jpg
rura.jpg (162.61 KiB) Przejrzano 7147 razy

Awatar użytkownika
KaMis
Klubowicz
Posty: 273
Rejestracja: 07 gru 2016, 13:52
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Faavi

Post autor: KaMis » 07 sty 2018, 22:04

Chyba leb bym urwal takiemu mechanikowi.

Awatar użytkownika
chrisfox
Forumowicz
Posty: 751
Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
Skąd: Warszawa
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Renault Safrane 2,5

Re: Faavi

Post autor: chrisfox » 07 sty 2018, 23:36

Całkiem poważnie. Nie wiem, czy bym nie postraszył prawnikiem. Chyba, że nadal chcesz tam się serwisować.

Kryniax
Administrator
Posty: 355
Rejestracja: 08 lut 2017, 16:25
Skąd: Konin
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: Faavi

Post autor: Kryniax » 08 sty 2018, 00:50

Chyba partacz, bo mechanikiem kogoś takiego nazwać nie można. Dobrze, że ogarnąłeś sytuację.

Faavi
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
Skąd: Lubań/ Wesołówka
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Citroen C4

Re: Faavi

Post autor: Faavi » 08 sty 2018, 04:45

Koles pracowal w serwisie renault. Kazda renowke u niego robilem. Od 19 zaczynajac potem laguna. Espace no i vel satis byl pierwszy raz. Tzn bylem na clipie u niego ale to diagnostyka byla. Zaufanie mialem po wczesniejszych autach. Ale na wakacjach zona mu zmarla i od tamtej pory %%%. Nie juz wiecej nie bede tam auta robil ale nie chce tez mu zycia utrudniac. Ale nikomu tez go juz nie polece. Najważniejsze ze auto juz jezdzi

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Faavi

Post autor: sasio » 08 sty 2018, 15:30

Ja nie moglem wyjąć calego turbo i je rozpolawialem bo nie moglem dojsc do sruby kolektora tej z lewej strony przy silniku
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Faavi
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
Skąd: Lubań/ Wesołówka
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Citroen C4

Re: Faavi

Post autor: Faavi » 09 sty 2018, 04:44

Mowisz te od spodu. Trzymajace turbo? Czy te łączące kolektor z katalizatorem?

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Faavi

Post autor: sasio » 09 sty 2018, 16:40

Kolektor z katalizatorem
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Faavi
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
Skąd: Lubań/ Wesołówka
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Citroen C4

Re: Faavi

Post autor: Faavi » 10 sty 2018, 00:31

Ja odkrecilem bez wiekszych problemow.

Mam kolejny problem. Nie dziala mi regulacja lusterek. Lusterka grzeja skladaja sie ale nie moge ich ustawic.
Drugi problem padla sonda. Musze podlaczyc kompa i sprawdzić ktora.

ODPOWIEDZ