Magister

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 16 kwie 2022, 12:13

Heloł, jest tu kto??

Minął kolejny rok, w moim świecie Renówkowskim sporo się działo.

1. Przed kilkoma dniami zakupiłem drugiego Velka - końcówka 2009, 2.0T, TED69, czujniki parkowania z przodu, pamięć foteli itp., serwis ASO, 162 400km przebiegu, beżowe skóry, niby Expression, choć do Initialki brakuje mu tylko dekorów na drzwiach.

Obrazek Obrazek

I tak po prawie 9 latach (w zależności od tego, jak będzie się spisywać nowy Vel) przedlift będzie wystawiony na sprzedaż - kwestia czasu.

2. Silnik w Clio się rozsypał - padła decyzja o podmiance na inny.

Obrazek

3. Ponadto poprzedniej wiosny wpadło takie coś - Megane CC, 2004, 2.0 wolnossak, automat, TED69, czarne skóry.

Obrazek

Dyzio
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 03 maja 2022, 14:53
Skąd: Rzeszów
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6

Re: Magister

Post autor: Dyzio » 04 cze 2022, 09:42

Przejrzałem cały wątek. Autka super się prezentują :) Lagunę miałem ale przedliftową - świetne auto. Megane 2 też super, myślałem o cabrio ale finalnie stanęło na hatchbacku z 2.0 Turbo. Nie masz problemów z dachem? Jak z miejscem z tyłu - od biedy ktoś przejedzie ze 20km?

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 19 cze 2022, 16:10

Dyzio pisze: 04 cze 2022, 09:42 Przejrzałem cały wątek. Autka super się prezentują :) Lagunę miałem ale przedliftową - świetne auto. Megane 2 też super, myślałem o cabrio ale finalnie stanęło na hatchbacku z 2.0 Turbo. Nie masz problemów z dachem? Jak z miejscem z tyłu - od biedy ktoś przejedzie ze 20km?
Zakup Meganki, to był taki kaprys. O dziwo trudny zakup, w przeciągu dwóch tygodni sprzed nosa uciekły mi trzy warte uwagi egzemplarze. Ten ma niski przebieg, w zasadzie auto jest, jak nowe, pomimo roku produkcji, który był w zasadzie rzeczą drugorzędną przy zakupie. Dach funkcjonuje prawidłowo, nie cieknie, nie skrzypi, lecz staram się często smarować uszczelki i dokładnie myć samochód....tzn. czyścić kanały odpływowe itp. A miejsce, hmm, siedzi się nisko, do tyłu niewygodnie wsiąść. Mam 185cm wzrostu i z tyłu trzeba siedzieć okrakiem, albo bokiem, te 100km da się wytrzymać.

Pany, mam pytanie z innej beki. Przy mojej poliftowej Versalce po zamknięciu samochodu składają mi się lusterka, co mnie mocno drażni. Przewaliłem już auto CLIPem i DDT2000 i nie doszukałem się opcji dezaktywacji - orientuje się ktoś coś, jak to wyłączyć? Niestety nie jestem pewien, czy auto ma jakiś dodatkowy moduł, dopiero go "rozpracowuje".

axa2zxz
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:52
Skąd: Warszawa
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Re: Magister

Post autor: axa2zxz » 20 cze 2022, 11:17

Clipem wyłączysz, w module UCH (tylko w egzemplarzach z końca produkcji!).
Załączniki
lusterka.jpg
lusterka.jpg (533.03 KiB) Przejrzano 4850 razy

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 22 cze 2022, 10:31

axa2zxz pisze: 20 cze 2022, 11:17 Clipem wyłączysz, w module UCH (tylko w egzemplarzach z końca produkcji!).
Ekstra, działa, lusterka dezaktywowane. Widocznie wcześniej musiała mi umknąć ta linia, jak sprawdzałem. Dzięki za pomoc !!

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 06 gru 2022, 17:53

Heloł, jako, że czas na grzebanie przy przyjaznej temperaturze na zewnątrz już się kończy, pora na małą aktualizację tematu.

1. Stary Vel trochę się wkurza, że ma konkurencję na podjeździe.
- znowu zaczęło syczeć serwo (będzie wymiana uszczelki w wolnej chwili),
- wyświetlacz radia przestał wyświetlać wszystkie linie - myślę, rozbiorę. Niestety taśma do wyświetlacza się odkleiła i nie było szans na przywrócenie kontaktu. Zakup innego wyświetlacza Affa3 graniczył z cudem (żeby go dostać na internetach)
- zaczęła mrugać poduszka, ale tylko przy przyspieszaniu, mam błąd sieci multipleksowej, czyli raczej żadna z poduszek, choć wszystkie wtyczki do poduszek (oprócz pasażera) były przejrzane, poduszka kierowcy i taśma były profilaktycznie podmienione. Podmieniłem tez cały sterownik AIRBAG, ale był po dzwonie, więc zostało po staremu.
- poza tym może nie każdemu się to spodoba, ale z uwagi na chęć sprzedaży starego Vela, sukcesywnie doprowadzam go do oryginału (oryginalne dekory, głośniki, wyleciały dodatki typu: CB radio, emblematy, kierownica)
- w końcu zająłem się odklejającą się podsufitką, choć tak się do tego zabierałem, że do dnia dzisiejszego materiał czeka na oklejenie

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

2. Jak widać na zdjęciu z podsufitką, w domu pojawił się kolejny pojazd....więc czasu na grzebanie jest zdecydowanie mniej.

3. W nowym Velku też się sporo działo
Ogólnie patrząc, to nie wiem co mnie podleciało kupić polifta - mały wybór części używanych, to pewnie za parę lat będzie problem. Mając też porównanie, to powiem, że niektóre rzeczy poza oczywistymi, jak lampy, są nieco inne, jak np. listwy drzwiowe (mocowanie), wkład lusterek fotochromowych (wtyczki), zaślepki tylnych lamp w bagażniku (brak wygłuszeń), kierownica powietrza do turbo (brak kanału do chłodzenia, jest tylko osłona)

- zakup dywanika nad pedały z przedlifta - fabrycznie nie było
- zakup osłon silnika (pakiet na silnik) z przedlifta - fabrycznie brak
- wymiana oleju, kompletu filtrów, nabicie klimy, ozonowanie wnętrza
- wymiana rozrządu OEM + uszczelniacze OEM + pompa DOLZ + nowy płyn chłodniczy + nowe poduszki silnika OEM 3szt (skrzyni nie ruszałem)

Obrazek Obrazek Obrazek

- wymiana podnośnika szyby, bo przy zakupie wyszło, że silnik się kręci, a szyba się nie opuszcza - no to linki, "se myślę", a tu nie....

Obrazek

- do tego na wymianę czekają nowe świece zapłonowe NGK, te standardowe PFR6G-9 - wymienię bo do auta wleci LPG
- na profilaktyczną wymianę oczekuje też łożysko podpory półosi prawej, bo coś trzepie przy ostrym przyspieszaniu - o dziwo w Dialogys nie było numeru na łożysko, więc kupiłem takie, jak do starego Vela, mam nadzieję, że podejdzie 77 01 071 133
- jeden z palników ksenon się przepalił, więc wymieniłem dwa na Osram Xenarc, takie, jakie mam w starym Velu
- zamontowałem rejestrator Mio
- zakupiłem nowe opony na zimę, poszedłem w klasę średnią, bo ceny są kosmiczne - Kleber Krisalp. Do tego wsadziłem nowy z ASO czujnik ciśnienia (jednego brakowało). Niestety owy czujnik nie chce działać. Mam kod z naklejki, wpisany w CLIP, próba wzbudzenia wzbudzaczem nie powiodła się na żadnym z czujników (nawet tych sprawnych, przypisanych do samochodu), myślę, może wzbudzacz się uszkodził - choć na starym Velku działa. Próbowałem też spuszczać powietrze z koła, ale rezultatu brak, wszystko chodzi, oprócz nowego czujnika.

Obrazek

- wymiana kierownicy i gałki na drzewnianą ze starego Vela

Obrazek

- wymiana naklejki na pasie przednim na nową z ASO. Niestety naklejka z drugiego zdjęcia (77 00 418 609) też jest uszkodzona i jak to w Renault, nie jest już dostępna w ASO. Ktoś coś? Nie wiem czy obiło mi się coś o uszy, ale czy ktoś z Was nie dorabiał naklejek?

Obrazek Obrazek

- w wolnej chwili testowałem środki do czyszczenia skóry

Obrazek

Kryniax
Administrator
Posty: 355
Rejestracja: 08 lut 2017, 16:25
Skąd: Konin
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: Magister

Post autor: Kryniax » 09 gru 2022, 15:05

Cześć. Widzę, że sporo się dzieje u Ciebie. Po numerze vin można sprawdzić jaka to wersja wyposażenia, bo aż nie chce mi się wierzyć, że perforowana skóra i przednie czujniki parkowania występowały w Expression. Bardziej bym się ku Privillege skłaniał. Kolor nowego Vela super, według mnie najładniejszy srebrny z palety Renault :). Po jakim czasie zaczęło Ci syczeć serwo w starym Velu od poprzedniej wymiany uszczelki? W temacie jest post z 2017 roku, w którym o tym pisałeś, a sam muszę to u siebie też zrobić. Miło widzieć, że wątek jest na bieżąco uzupełniany.

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 09 gru 2022, 20:14

Cześć,

Tak, u mnie dzieje się non stop, to co wrzucam na forum, to jest ułamek. Po pracy zawodowej, hobbystycznie dzubię w samochodach (o ile wymianę silnika, czy inne takie grube tematy można tak nazwać).

Nowy Vel, to jest prawdziwe Expression z września 2009. Długi okres czasu miałem "chody" w ASO Renault, więc każde moje auto było rzetelnie sprawdzone, jeśli chodzi o historię pojazdu. W tym był nawet wymieniony katalizator na nowy w ASO ok 30 0000km temu. A kolor...hmmm, mnie się średnio podoba, a w połączeniu z jasną skórą tworzy mieszankę "trudno osiągalnych części". Nie żebym marudził, ale wolałbym Beżową Angorę TEA19.

Tak dla ciekawskich, namierzyłem film właściciela komisu, gdzie kupiłem mojego drugiego Vela, to właśnie on

https://www.youtube.com/watch?v=H5In220hAZg

Serwo robiłem w 2017, ale uszczelka z "manuala" okazała się klapą. Poliuretan szybko się rozleciał i w 2018 wymieniałem uszczelkę drugi raz na silikonową (wtedy już był wybór). Co ciekawe na aukcjach Allegro sprzedający cytują mojego manuala hehe. Po ponad czterech latach coś znowu syczy, choć teraz zachodzę w głowę, czy aby serwo nie jest uszkodzone i czy nie niszczy uszczelki. Mam na boku jeszcze dwa inne serwa, ale perspektywa wymiany przywołuje u mnie palpitacje serca.

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Magister

Post autor: Magister » 03 sty 2023, 20:51

Panowie, jakiś czas temu zauważyłem, że występuje problem z dostępnością wycieraczek na przednią szybę do naszych samochodzików. Oryginalne nie są już chyba dostępne w internetach (w ASO nie pytałem). Ostatnie zakupy na Allegro w listopadzie 2022 zakończyły się zwrotem gotówki przez sprzedającego z uwagi właśnie na braki magazynowe. Zamienniki firmy Oximo nie posiadają na końcach uchwytów mocujących pióro do ramienia, Denckermann również nie ma zaczepów na końcach pióra. Jedynie pasujący Bosch w sklepach stacjonarnych w mojej miejscowości, to koszt 354,00zł.....jakiś żart.
Zamówione nowe Bosch'e z w/w Alledrogo (za cenę dużo niższą) za pierwszym razem przyszły z połamanymi zaczepami - dzisiaj kolejne podejście do zakupów.

A Wy jakie macie wycieraczki? Szczerze, takiego problemu jeszcze rok temu nie było.

konrad67lw
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 sty 2019, 18:25
Skąd: Puławy
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Modus

Re: Magister

Post autor: konrad67lw » 04 sty 2023, 17:41

Przed świętami zamówiłem Oximo. Z mocowaniem nie miałem problemu. Odnośnie bosh to cena u mnie w sklepie 290 zł.

ODPOWIEDZ