BAS

Pawelace1
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 01 wrz 2018, 00:40
Skąd: Trzemeszno
Rok: 2003
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Astra TwinTop

BAS

Post autor: Pawelace1 » 30 sty 2020, 22:04

Czesc
Dzisiaj uruchomiłem czujniki ciśnienia w kołach z poziomu ddt2000.
Bezproblemowo tzn wyświetla ciśnienia itd.
Była tam jedna opcja dotycząca wspomagania hamowania BAS.
Było na "nie" i przestawiłem na tak.
Jak powinno być właściwie?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: BAS

Post autor: Magister » 01 lut 2020, 18:39

Może nie odpowiem jednoznacznie, ale nakreślę temat..

Nasze Versalki oraz pochodne samochody takie, jak Laguna II posiadają system Wspomagania Nagłego Hamowania tzw. AFU - szerzej znany, jako BAS.

Podczas awaryjnego/bardzo mocnego hamowania zapalają się (w zależności od ustawienia w module UCH) światła awaryjne, a auto nagle zaczyna samo mocniej hamować, pomimo, że nacisk na pedał hamulca jest jednakowy. Auto dosłownie zaczyna nurkować przodem w końcowej fazie hamowania.

Podejrzewam, że aktywacji/dezaktywacji systemu AFU/BAS dokonuje się przez komunikację z modułem ABS/ESP, której nie wykona się z wykorzystaniem DDT2000 (brak komunikacji po linii CAN), ale skoro jest taka opcja w DDT2000 - warto potestować ustawienia "tak" i "nie".

Pawelace1
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 01 wrz 2018, 00:40
Skąd: Trzemeszno
Rok: 2003
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Astra TwinTop

Re: BAS

Post autor: Pawelace1 » 01 lut 2020, 22:44

Ok. Teoretycznie wiedziałem jak to działa,, :)
Zastanawiałem się czy opcja na nie była u mnie związana z pomyłka przy wyłączaniu tpsm. Łatwo się pomylić i zamiast wyłączyć tpsm zmienić ww opcje.
Tak czy inaczej, zgodnie z przewidywaniami nic się nie stało, tzn nie zaważyłem żadnej roznicy.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ