Strona 1 z 1

Podejrzenia zalania złego paliwa - co robić ?

: 18 cze 2019, 13:14
autor: Tygrysio
Wczoraj wymieniałem sprężarkę klimatyzacji i w końcu klima chodzi, ale zapaliła się rezerwa i zalałem paliwa na shellu - przejechałem kilka kilometrów i coś jest nie tak, auto zbiera się dużo słabiej, przy wyższych biegach i przy przyspieszaniu dostaje czkawki i zaczyna przerywać. Dzisiaj zajechałem na stację Shell i zgłosiłem problem kierownikowy, odpowiedział mi , że nie mieli zgłoszeń o złej jakości paliwa i że problem może wynikać z zabrudzenia filtrów, czy wysokiej temperatury. Nie zaproponował formalnego przyjęcia reklamacji, powiedział żeby zatankować innego paliwa i może problem ustąpi. Ja nie naciskałem, bo nie mam 100% pewności że to wina paliwa i zatankowałem paliwa na orlenie do pełna, wcześniej było około pół baku. Niestety, problem nie ustąpił - przy przyspieszaniu i wchodzeniu na wyższe obroty, zwłaszcza na 4 i 5 auto przerywa i ma wyraźnie mniejszą moc. Wcześniej do 140 szło jak burza. Na kompie nie ma błędów, przy wymianie sprężarki raczej też za bardzo nie ma chyba co uszkodzić. Nigdy wcześniej nie miałem doświadczeń tego typu z paliwem - co sugerujecie i co może być przyczyną ?

Re: Podejrzenia zalania złego paliwa - co robić ?

: 18 cze 2019, 19:45
autor: milimetr58
Miałeś rezerwę, może zassało jakiegoś syfu ze zbiornika? Może wlej środek do czyszczenia układu paliwowego, nie wiem jak to się fachowo nazywa. Chociaż jestem sceptyczny, no, ale tonący brzytwy się chwyta.

Re: Podejrzenia zalania złego paliwa - co robić ?

: 18 cze 2019, 21:25
autor: Tygrysio
To był dopiero początek rezerwy, więc w zbiorniku było jakieś 15l paliwa. Będę musiała faktycznie zacząć od filtra paliwa i układu paliwowego. No takie objawy bezpośrednio po zatankowaniu stawiają jakość zakupionego paliwa jednak pod sporym znakiem zapytania. Wiadomo, że z Rosjii przyszło ostatnio mnóstwo syfiastej ropy i coś musieli z nią zrobić.

Re: Podejrzenia zalania złego paliwa - co robić ?

: 21 cze 2019, 19:02
autor: Tygrysio
No i niestety mam problem i nie wiem co się dzieje. Tak jak wcześniej pisałem w innym miejscu, miałem wymieniany kompresor klimatyzacji i zaraz po odbiorze auta zatankowałem paliwo. W sumie od razu po odbiorze, poczułem że samochód ma nieco bardziej wyczuwalne wibracje, ale nie zwróciłem na to większej uwagi. Niestety, z autem coś się musiało stać, zauważyłem to dopiero po paru godzinach gdy go wieczorem wziąłem na przejażdżkę, bo dopóki samochód nie jest rozgrzany (jakieś 10km jazdy) nie jest to zbyt wyczuwalne. Objawy są następujące: wyczuwalne wibracje na karoserii (zarówno z włączoną klimą jak i bez), niezbyt równa praca silnika, tak jakby pracował nie na wszystkich cylindrach. Samochód jest znacznie słabszy i od czasu do czasu wpada w szarpanie, tak jakby się dusił. Czasami pomaga przegazowanie i gdy obroty się unormują to jakoś jedzie, najbardziej to szarpanie jest odczuwalne w trakcie gwałtownego przyspieszania. Samochód też nie odpala od półobrotu, ale kręci z 1-2s, no ale tak było cały czas. Sprawdzałem go na DDT, ale nie pokazuje żadnych błędów - sterowanie turbiny działa, EGR też się otwiera, przepływomierz pokazuje przepływ. Wymieniłem filtr paliwa, zalałem liqi moly do baku, ale nie widzę żadnej poprawy. Filtr nie był za czysty, trochę opiłków też było, ale bez tragedii. Co może być przyczyną - wiem, że objawy mogą wskazywać na uszkodzone zaworki SCV, ale czy mogły się uszkodzić tak nagle ? . Czy w trakcie wymiany kompresora klimatyzacji mogło dojść do uszkodzenia jakiegoś komponentu - przewodu czy coś, które można byłoby sprawdzić. A może coś się dzieje ze skrzynią - trochę poszarpuje ale biegi zmienia. Teraz mam klimatyzację, ale samochód nie bardzo jeździe. Proszę o pomoc - może ktoś miał podobne doświadczenia.

Re: Podejrzenia zalania złego paliwa - co robić ?

: 12 lip 2019, 09:53
autor: Tygrysio
Niestety, skończyło się na razie na wymianie zaworów SCV, które być może uszkodziły się wskutek zalania trefnego paliwa. Zawory zakupiłem produkcji NTY i zostały zamontowane w lokalnym warsztacie. Po zamontowaniu zaworów problem z szarpaniem na póki co ustąpił, natomiast auto jest wyraźnie zamulone. Przyspiesza słabiej, wyraźnie z opóźnieniem reaguje na pedał gazu. Czasami ma się wrażenie, że ciśnie się w pedał gazu a auto nie przyspiesza (jest to odczuwalne zwłaszcza przy wyższej prędkości), ale nie szarpie i nie czuć dławienia. EGR jest OK, żadnych błędów nie pokazuje. Przy gwałtownym dodaniu gazu samochód potrafi zakopcić, nawet przy pełnym zaślepieniu EGR (sprawdzałem w różnych konfiguracjach). Przed wymianą zaworów, na tych samych podzespołach tego problemu nie było. Czy macie może jakieś sugestie co można sprawdzić - może w warsztacie coś nie do końca podłączono, czego szukać ? W warsztacie, na razie usłyszałem, że któryś z wtryskiwaczy może lać paliwo, no ale przed wymianą silnik chodził znacznie żwawiej.

Re: Podejrzenia zalania złego paliwa - co robić ?

: 12 lip 2019, 16:29
autor: oceanic123
a ja z uporem maniaka będę radził: Podłącz CLIP, zobacz ew. błędy, zapodaj monitorowanie parametrów oczekiwanych wg. rzeczywistych (na wtryskach, na ciśnieniu itp) i będziesz widział... Inaczej to możemy zgadywać, a Ty będziesz tracił czas i środki...

Re: Podejrzenia zalania złego paliwa - co robić ?

: 16 lip 2019, 20:17
autor: Tygrysio
A czy na DDT da się to zrobić ?