Błąd faz w 3.5

Masz problem że swoim VelSatisem?
duracell71
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 07 wrz 2018, 11:31
Skąd: Lublin
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6

Błąd faz w 3.5

Post autor: duracell71 » 05 lis 2018, 13:02

Cześć wszsytkim :)

Od zakupu Vela (ph2, 3.5) walczę z błędami, ale dwa mi spokoju nie dają.
Dla DDT2000 są to: CAMSHAFT ROW A OR CYLINDER BANK1 ADJUST CONTROR $1065 i analogicznie dla banku 2.
W Clipie: DF588/589 Sterowanie przesuwnikiem wałka rozrządu nr1/2.

ddt2000 informuje o 'abnormal voltage', a clip wyświetla im tylko '???'. Testowo podmieniłem na banku 2, na używany, jeden elektrozawór zmiennych faz - żadnej zmiany.

Spotkał się ktoś z tym kiedyś? Nie bardzo wiem gdzie i jak szukać. Auto ma przymułę przy 4k rpm a potem jest już ogień.


A dwa - mam błąd poziomowania xenonów: dla obwodu przedniego DF002 jest CO.0 a tylnego DF003 1.DEF. Mógłby ktoś poratować rozpisem pinów w kostce? Sprawdziłbym miernikiem chociaż. Jak się nie mylę, jest też ECU od świateł?

duracell71
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 07 wrz 2018, 11:31
Skąd: Lublin
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6

Re: Błąd faz w 3.5

Post autor: duracell71 » 02 kwie 2019, 23:17

Odpowiem sam sobie, ale może przyda się potomnym :)

A więc tak. Kilka miesięcy później (dokładniej w lutym 2019), po napisaniu tego postu, Vel zaczął randomowo gasnąć w czasie jazdy. Po drodze, od momentu zakupu, miał wyczuwalną przerwę przy załączaniu zmiennych faz. Wymieniłem testowo ( po raz kolejny) sterownik KFZR na nowy, ale bez efektu. Później wrzuciłem nową pompę paliwa Boscha - dalej bez rezultatu. No i na koniec przywitało mnie gaśnięcie samochodu.

Winnym sytuacji, okazały się czujniki wałków rozrządu. Zacząłem od banku 1, który pokazywał, że to konkretnie on, w momencie, jak już samochód przestał odpalać, wyrzuciłem czujnik do którego żadna firma nie chciała się przyznać i wrzuciłem Delphiego - auto odżyło. Miesiąc później dołożyłem mu nowy przedni. W efekcie znikło to szarpnięcie/lag przy 4k rpm. Temat mocno poruszany na forum E4.
Szkoda jedynie, że Clip i ddt2k nie mówiły konkretnie o czujnikach a sterownikach. O dziwo, STAG diagnozował wszystko dobrze, ale kto by tam mu ufał :P

Awatar użytkownika
milimetr58
Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 07 gru 2016, 17:02
Skąd: Łódź
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: VelSatis 2.0T

Re: Błąd faz w 3.5

Post autor: milimetr58 » 03 kwie 2019, 21:40

Być może umknął nam Twój post, ale na pewno koledzy, którzy posiadają Velkę z silnikiem 3,5 będą Ci wdzięczni, że się odezwałeś po takim czasie i opisałeś rozwiązanie Twojego problemu.
Waldek i Ewa

kejno
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: Błąd faz w 3.5

Post autor: kejno » 05 kwie 2019, 09:22

Dokładnie :)

Ogólnie ciekawe co piszesz, że po wymianie nawet tego 'działającego' polepszyła się praca silnika.
Ogólnie myślałem że takie czujniki działają bądź nie, a nie że 'trochę' działają :)
Czy może efekt placebo? Jak jest po paru dniach? :)

duracell71
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 07 wrz 2018, 11:31
Skąd: Lublin
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6

Re: Błąd faz w 3.5

Post autor: duracell71 » 27 kwie 2019, 16:27

Po miesiącu jest dobrze :) Chociaż chyba trochę dobiłem silnik, jak padła mi cewka na mieście (na 1 cylindrze) i musiałem się doturlać 15km do domu, przez całe miasto

ODPOWIEDZ