Skrzynia biegow

Masz problem że swoim VelSatisem?
rober571
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 03 maja 2019, 12:26
Skąd: Wrocław
Rok: 2003
Silnik: 3.0 dCi V6
Drugie auto: Audi A6 C6 Quattro

Re: Skrzynia biegow

Post autor: rober571 » 04 wrz 2019, 12:44

Według mnie jeżeli uszkodzone są elektrozawory to nie ma co czekać z wymianą jeśli się ma oczywiście kasę. Szarpanie skrzyni może doprowadzić w efekcie do większej liczby usterek które trzeba będzie usunąć a co za tym idzie większe koszta. O ile przy szarpaniu uszkodzi się tylko zawieszenie silnika to nie jest to jakieś bardzo drogie ale gorzej będzie jeżeli dojdzie do uszkodzenie wewnątrz skrzyni wtedy koszta rosą bardzo w górę.

dawid41333
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 09 gru 2016, 17:50

Re: Skrzynia biegow

Post autor: dawid41333 » 05 wrz 2019, 08:05

Przebieg 97 tys. potwierdzony, natomiast długo stal, olej dopiero 10 tys. temu wymieniony... auto z Francji, a wiadomo jak oni dbają o nie. Kolego wymianą tych elektrozawórow jest czasochłonna?

oceanic123

Re: Skrzynia biegow

Post autor: oceanic123 » 05 wrz 2019, 10:49

sama wymiana elektrozaworów nie jest czasochłonna. Pracochłonne jest spuszczanie oleju, demontaż i ustawienie prawidłowych ciśnień - sprzętem którego na pewno nie masz... Naprawdę posłuchaj mojej rady i zostaw to w spokoju... co najwyżej zmień metodę ruszania - ruszaj z D na Tiptroniku, a jak już ruszysz przełączaj na automat, uderzenie powinno się bardzo zmniejszyć lub zniknąć. Niczego nie uszkodzisz bardziej (co najwyżej poduszka "ósemka" na dole skrzyni biegów za 60zł raz na rok/dwa) ... Jak już się całkiem rozsypie to będziesz się martwił... kwota i tak będzie taka sama >3 tys ;)... mówię z doświadczenia kilkunastu aut z automatami...

dawid41333
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 09 gru 2016, 17:50

Re: Skrzynia biegow

Post autor: dawid41333 » 05 wrz 2019, 13:40

Mam kolego za 700 zł do kupienia 3 zaworki nowe z USA. Olej wiadomo korek spustowy, potem zalanie go nowym i tyle,oraz adaptacja. Szarpanie na postoju na D po zwolnieniu hamulca coraz mocniejsze. Zastanawiam się czy nie zdjąć miski i delikatnie o ok 180 stopni wykręcić zaworek aby trochę ciśnienie z niego zeszło (tego środkowego) czy poprosi nie bawić się z tym i wymienić 3 sztuki na nowe podajrze firmy Rosta one są. Nie wiem tylko jak one są zamontowane do płyty głównej i czy trzeba ją wyjmować do ich wymiany czy regulacji. Adaptacje słyszałem że można zrobić bez kompa. Jak możesz podpowiedź. Z góry dziękuję.

oceanic123

Re: Skrzynia biegow

Post autor: oceanic123 » 07 wrz 2019, 10:33

Adaptacji z kompa NIE DA SIĘ ZROBIĆ. Z kompa możesz wykasować parametry przyuczone i wprowadzić skrzynię w tryb ponownego auto przyuczania parametrów podczas jazdy, lub odpowiednim zestawem rusz-zatrzyma, przełącz D-P-D itd... (Manualne przyuczenie warto zrobić...) Ale docelowo ma się to nijak do tego co potrzebujesz. Nowe zawory które kupisz będą działać zdecydowanie lepiej, i być może nawet trafisz, że wyeliminujesz swoją usterkę, ale do pełnego sukcesu trzeba je WSZYSTKIE ustawić podczas pracy pod obciążeniem ciśnieniem roboczym oleju, robi to specjalna maszyna na wyjętym sterowniku. Jakimś PÓŁŚRODKIEM jest obserwowanie przez Clip zmiany rezystancji zaworów podczas przekręcania ich śruby, ale licząc zabawę czasochłonność tej metody tym gorzej dla niej... Firmy, które regenerują sterowniki i od razu ustawiają poprawne ciśnienia biorą za to około 1600zł za całość. Także weź po uwagę te czynniki podczas podejmowania decyzji.

dawid41333
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 09 gru 2016, 17:50

Re: Skrzynia biegow

Post autor: dawid41333 » 09 wrz 2019, 07:33

Duże piwko dla Ciebie kolego. Przemyślałem Twoje sugestie i doszedłem do wniosku, że jednak wstrzymam się z wymianą tych zaworów na nowe. 10 tys. temu maił wymieniany olej i niby adaptację komputerowa skrzyni. Myślałem że to pomoże. Auto dużo stało a przebieg 97 tys. udokumentowany. Velek szarpne jak się rozgrzeje z R na D oraz jak puści się hamulec na D kiedy się rusza choć tutaj szarpanie jest raczej delikatne, czasami podczas redukcji z 4 na 3 bieg. Sprawdzałem kolego go na manualu i jest lepiej, puszczam hamulec z D i nic, a jak zmieniam z R na D i od razu na manual jest delikatniej czyli jak by tak jak pisałem ten środkowy zaworek. Pomyślałem, że pierw wykonam adaptację skrzyni manualnie bo być może tylko wykasowali stare parametry i skrzynia nie jest przyuczona. Kolejny pomysł rozmawiając z kolega to metoda garażowa regulacją tego zaworku bo być może ma za duże ciśnienie i to pomoże plus wymiana oleju co po przejechaniu tych 10 tys. od jej ostatniej wymiany jej nie zaszkodzi. Co kolego myślisz o tej regulacji? Widzę że niektórym osobom pomaga, ale nie robiłem tego nie wiem czy trzeba go w moim przypadku wkręcić czy wykrecić o powiedzmy 180 stopni i jak jest z demontażem tej miski.

rober571
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 03 maja 2019, 12:26
Skąd: Wrocław
Rok: 2003
Silnik: 3.0 dCi V6
Drugie auto: Audi A6 C6 Quattro

Re: Skrzynia biegow

Post autor: rober571 » 09 wrz 2019, 11:44

Kolego na znanym portalu z filmikami jest właśnie film w którym gość posiadający t ą skrzynie pokazuje dokładnie który zawór jest od czego i wyjaśnia jak je regulować. Jeśli się nie mylę to jest to na przykładzie Laguny ale skrzynia ta sama więc powinno ci to wszystko wyjaśnić co do regulacji. Możesz też poszukać na internecie krąży schemat jak przerobić miskę olejową żeby nie trzeba było ciągle jej ściągać do regulacji zaworków gdyż sama regulacja jest procesem kilkukrotnym co bez przerobienia misy skutkuje ciągłym jej odkręcaniem a co za tym idzie spuszczeniem oleju.

dawid41333
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 09 gru 2016, 17:50

Re: Skrzynia biegow

Post autor: dawid41333 » 09 wrz 2019, 16:28

Tak laguna tego auta dotyczy. Muszę uważnie go posłuchać czy ten zaworek wkręcić czy wykręcić. Przerobienie miski bardzo dobry pomysł.

ODPOWIEDZ