poblem ze skrzynia 3,5

Masz problem że swoim VelSatisem?
jakubwojtas
Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 11 lis 2017, 03:47
Skąd: krakow
Rok: 2004
Silnik: 3.5 V6

poblem ze skrzynia 3,5

Post autor: jakubwojtas » 24 lis 2017, 19:25

No i juz prawie sie zakochałem w velsatisie a tu problem ze skrzynią , moze to jakas drobnostka, opis problemow :
-po hamowaniu gdy chce przyspieszyc lub skrecic dodaje gazu i ma zwisa tzn nic sie nie dzieje mysli zastanawia sie 1-3 sekundy i dopiero atwedy silnik wchodzi na obroty a skrzynia napedza
-po gwaltownym przyspieszaniu noga z gazu a bieg nie spada w dół tylko dalej jade na 5000 obrotow i znow po 3 sekundach z rzuci o dwa biegi w dol.

Ktos mi powiedział ze to sterownik koszt ok 4000pln a moze sie skonczyc i wiekszymi kosztami gdyby byly to panewki w skrzyni. czy ktos miał takie przygody lub moze cos doradzic? kuba

batonikus
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 17 maja 2017, 17:28
Skąd: Szczytno
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: poblem ze skrzynia 3,5

Post autor: batonikus » 04 gru 2017, 21:03

Mam podobny problem z tym długim czasem schodzenia skrzyni z wysokich obrotów i redukcji, po prostu po przyspieszeniu przy np. wyprzedzaniu zrzucam sobie bieg manualnie by nie czekać tych 3 sekund. Natomiast brak reakcji na gaz przy ruszaniu to występuje u mnie czasami ale sa to zawiechy na ok. 0,5 sek. wiec mi nie przeszkadzają. Po uzupełnieniu poziomu oleju i przyuczeniu komputerowym skrzyni jest lepiej, potem znów zaczyna. Nie wiem do końca co jest przyczyną tego stanu rzeczy,ale moja velka ma dwóch kierowców tj. mnie i żonę , a jak każdy wie skrzynia sie przyucza do stylu jazdy kierowcy. Zawsze mam szarpnięcia i długie schodzenie z biegu po powolnym i mułowatym stylu mojej zony. Jak tak pojeżdzę dwa dni to velka się przyucza i już jeździ pod mój styl jazdy.

jakubwojtas
Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 11 lis 2017, 03:47
Skąd: krakow
Rok: 2004
Silnik: 3.5 V6

Re: poblem ze skrzynia 3,5

Post autor: jakubwojtas » 06 gru 2017, 00:34

Ja jezdze sam ,ale objawy te same, na dodatek ostatnio pojawil m sie problem , prawdopodobnie z odblokowaniem hamulca recznego, dodaje lekko gazu zeby se odblokowal a tu wyskakuje gear box problem, wylacze zastartuje raz jeszcze i jest ok.

batonikus
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 17 maja 2017, 17:28
Skąd: Szczytno
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: poblem ze skrzynia 3,5

Post autor: batonikus » 06 gru 2017, 13:44

Jakubwojtas pierwszy raz słyszę o o komunikacie Gear box ale tłumacząc prosto na polski to chodzi o skrzynie biegów. proponuje ci na początek wymianę oleju nawet statyczną w skrzyni , Jeżeli nie chcesz sie bawić i nie masz kasy to kup litr Ravenolu IV i uzupełni na początek poziom według bagnetu i przyucz skrzynię CLIPEM. Przy okazji sprawdź w Clipie o co chodzi z tym błędem gear box
Jakbyś miał jakieś pytania o wymianę statyczną to pisz bo ja już trzykrotnie to sam robiłem i jestem obcykany

jakubwojtas
Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 11 lis 2017, 03:47
Skąd: krakow
Rok: 2004
Silnik: 3.5 V6

Re: poblem ze skrzynia 3,5

Post autor: jakubwojtas » 07 gru 2017, 00:39

dzieki wielkie ale pojawiaja se nastepujace velsatisowskie pytania:)

przyucz skrzynie- jak?
clip? co to jest?
statyczna wymiana oleju? nie mam pojecia o co chodzi.

prosba o przetlumaczenie na polski:) dziekuje kuba

Awatar użytkownika
chrisfox
Forumowicz
Posty: 751
Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
Skąd: Warszawa
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Renault Safrane 2,5

Re: poblem ze skrzynia 3,5

Post autor: chrisfox » 07 gru 2017, 09:05

Clip to interfejs diagnostyczny, oprócz wymiany koła/żarówek strach się bez niego do velka zbliżać ;) Jeśli sami coś dłubiemy, zdecydowanie się przydaje. Coś takiego: https://allegro.pl/kategoria/diagnostyk ... t-1-2-1003 (niczego nie promuję, to pierwsze, co mi przyszło do głowy).

Przyuczanie skrzyni jest prostą procedurą stosowaną po wymianie oleju, naprawach, czasem w przypadkach nieprawidłowego działania. Szybciutko znalazłem ładny opis: http://renaultespace.pl/viewtopic.php?t=601#p7998 - powyżej jest o wymianie oleju, ale takiej poważniejszej, dynamicznej.

Awatar użytkownika
milimetr58
Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 07 gru 2016, 17:02
Skąd: Łódź
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: VelSatis 2.0T

Re: poblem ze skrzynia 3,5

Post autor: milimetr58 » 07 gru 2017, 09:21

jakubwojtas pisze:dzieki wielkie ale pojawiaja se nastepujace velsatisowskie pytania:)

przyucz skrzynie- jak?
clip? co to jest?
statyczna wymiana oleju? nie mam pojecia o co chodzi.

prosba o przetlumaczenie na polski:) dziekuje kuba
CLIP to jest sonda plus oprogramowanie, które wgrywasz do laptopa, ta sonda jest w tej chwili na naszym rynku najlepsza:
http://allegro.pl/renault-clip-dacia-na ... 61370.html

Przyuczanie (adaptacja) skrzyni:
Przeprowadzenie automatycznego programowania
Manewry w trakcie postoju, przy pracującym silniku i pedał hamulca wciśnięty:
- Dźwignię zmiany biegów z "N" na "D" a następnie z "D" na "N".
- Powtórzyć procedurę 5 razy, z opóźnieniem 5 sekund pomiędzy każdym zabiegiem.
- Dźwignię zmiany biegów z "R" na "N" następnie z "N" na "R"
- Powtórzyć procedurę 5 razy, z opóźnieniem 5 sekund pomiędzy każdym zabiegiem.

Manewry, gdy pojazd jest napędzany, z dźwignią zmiany biegów na "D":
- Z nogą na hamulcu, zwolnić pedał hamulca i ruch pojazdu do przodu przez jeden obrót koła ( okolo 2,15 metra), bez dotykania pedału przyspieszenia.
- Zahamować pojazd z nogą na hamulcu i odczekać 30 sekund.
- Powtórzyć procedurę 5 razy.

Manewry podczas jazdy z niewielką prędkością, dźwignia w pozycji:
- Manualnej na 1 bieg.
- Przyspieszyć ( tak, jak to robimy zazwyczaj.Bez "deptania" po gazie) i ręcznie zmienić na 2. bieg.
- Podnieś nogę z pedału przyspieszenia (czyli calkowicie puscic gaz) i zredukować ręcznie na 1. bieg.
- Powtórzyć procedurę 5 razy.

Manewry podczas jazdy, dźwignią zmiany biegów na "D":
- Przyspieszenie z wartoscia 20% do 30% obciazenia silnika (odczyt wartości w ddt2000).W praktyce to jest nasze normalne przyspieszanie. UWAGA!Trzeba nacisnac pedal gazu do tych ok 25 % i trzymac juz nieruchomo
- Utrzymanie wartości przyspieszenia między 20% a 30% do automatycznej zmiany biegu az do dojscia do 5 biegu.
- Zwolnić pedał przyspieszenia i lekko hamować, aż pojazd zatrzyma się.

Uwaga: wynik działania ASB jest zależne od jakości wykonania adaptacji!

Edit: Te 1,5 km to zalecenie serwisowki. Rzeczywiscie to wystarczy tyle drogi, ile potrzebujemy na dojscie do 5 biegu i ok 2000 / 2500 obr przy spokojnym przyspieszaniu.


Statyczna wymiana oleju polega na odkręceniu korka wylaniu oleju tyle ile wyleci (cały olej nie zleci) i uzupełnieniem nowym olejem w ilości identycznej ile zleciało. Można tą metodą wymieniać olej np. co 15.000 km ze dwa, trzy razy.
Waldek i Ewa

Awatar użytkownika
chrisfox
Forumowicz
Posty: 751
Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
Skąd: Warszawa
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Renault Safrane 2,5

Re: poblem ze skrzynia 3,5

Post autor: chrisfox » 07 gru 2017, 10:08

Tu znalazłem prostą procedurę (takiego doraźnego, bez clipa) przyuczenia naszej skrzyni: http://www.prnd.pl/aw55-50-automatyczna ... ,4,44.html

Uruchom pojazd i ustaw pozycję na D jedź z prędkością około 8 km/h i powoli zatrzymaj pojazd - powtórz około 10 razy
Na biegu jałowym wciśnij hamulec i zmień wybierak z pozycji N na D i przytrzymaj tak przez około 30 sekund, zwolnij hamulec i powtórz około 10 razy

Awatar użytkownika
chrisfox
Forumowicz
Posty: 751
Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
Skąd: Warszawa
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Renault Safrane 2,5

Re: poblem ze skrzynia 3,5

Post autor: chrisfox » 10 gru 2017, 12:10

Zabawiłem się dziś według powyższego opisu, bo trochę mi się nie do końca podobało ruszanie przy odrobinkę mocniejszym dodaniu gazu, czasem też niezbyt elegancko zmieniał bieg z 2 na 3. Kilka minut i mam wrażenie, że od razu widać efekty, jest znacznie kulturalniej. Popróbowałem ruszania i rozpędzania z różnym naciskiem na pedał, całkiem sympatycznie. Mogę polecić - jeśli nie pomoże, raczej nie zaszkodzi ;)

Awatar użytkownika
milimetr58
Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 07 gru 2016, 17:02
Skąd: Łódź
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: VelSatis 2.0T

Re: poblem ze skrzynia 3,5

Post autor: milimetr58 » 10 gru 2017, 17:28

Na biegu jałowym wciśnij hamulec i zmień wybierak z pozycji N na D i przytrzymaj tak przez około 30 sekund, zwolnij hamulec i ....
= pytanie, co jest po "i".
Mam przełączyć na N i od początku na D itd tak 10 razy, czy na D trzymać na hamulcu przez 30 sekund i zwolnić hamulec, później znów od razu hamulec na 30 sek. itd 10 razy?
Waldek i Ewa

ODPOWIEDZ