3.5 V6 problem z chłodzeniem

Układ klimatyzacji i ogrzewania
Awatar użytkownika
Tombog
Klubowicz
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2016, 17:35
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: R25, R25, R25, E3
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: Tombog » 21 maja 2017, 14:57

Problem pojawił się jeszcze wiosną zimową. Raz na jakiś czas dostawałem komunikat o przegrzaniu, wskazówka na max i czerwony alarm na desce. Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika wskazania temperatury były prawidłowe. Stwierdziłem, że to błąd elektryczny, może czujnik wariuje.
Z czasem problem zaczął występować coraz częściej a wskazówka tańczyła jak szalona max-ok-max-ok-max-... Ostatnio już po kilku km.
Wymieniłem więc czujnik temperatury przy okazji uzupełniając płyn bo okazało się, że w zbiorniczku jest pusto i problem ustał. Na jeden dzień.
Od dwóch dni znowu wskazania szaleją ale tym razem pyn jest w zbiorniczku.
Dostęp do chłodnicy jest prawie żaden ale można dotknąć lewy górny róg (stojąc przed autem). Okazuje się, że chłodnica jest zimna. Powietrze pchane przez wentylatory też gorące nie jest. Wąż od strony czujnika temperatury jest gorący. Wąż po przeciwnej stronie jest ciepły. Wygląda więc na to, że termostat nie puszcza.
Zastanawia mnie jednak bardziej ten taniec wskazówki. Powoli sobie idzie do góry, powoli opada, powoli tańczy. Jak to możliwe, że w jednej chwili pokazuje max a za chwilę ok. Płyn na pewno nie zmienia tak szybko temperatury.

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: sasio » 21 maja 2017, 17:02

Po pierwsze dobrze odpowietrz cały układ.
Takie cyrki mogą się robić gdy bable powietrza lecą przez czujnik, niby on mierzy rezystancje ale w momencie gdy jest powietrze w układzie chwilowo nie obmywa go płyn.
Co prawda nie miałem takich cudów ale po odkreceniu śrubki odpowietrzajacej na termostacie miałem wulkan powietrza. Spowodowało to że chłodnica zaczęła być gorąca.
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

skee
Forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:43
Skąd: Silesia
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: skee » 21 maja 2017, 17:36

3.5 ma dwa punkty odpowietrzenia, na chłodnicy i wężu do nagrzewnicy. Problem w tym że sam silnik odpowietrza się samoistnie.

Awatar użytkownika
Tombog
Klubowicz
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2016, 17:35
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: R25, R25, R25, E3
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: Tombog » 21 maja 2017, 17:37

Ale 3.5 ma chyba samoodpowietrzanie? Powrotny przewód z układu do zbiorniczka. Termostatu jeszcze nie miałem okazji poszukać ale internet mówi, że jest na odcinku czujnik - chłodnica a więc poniżej najwyższego punktu układu.

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: sasio » 21 maja 2017, 18:14

Niby 2.0T też ma samoodpowietrzenie.
Niestety bez zabiegu odpowietrzenia auto dziwnie chodzi i brak ogrzewania
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

skee
Forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:43
Skąd: Silesia
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: skee » 21 maja 2017, 18:45

W zeszłym roku płukałem układ i wymieniałem płyn, niedawno wymieniałem zbiornik wyrównawczy i 3.5 odpowietrzył się sam. Chłodnica była gorąca na samej górze, profilaktycznie odpowietrzyłem wąż od nagrzewnicy ale nie było w nim powietrza.

Tombog, termostat masz na wyjściu w silnika, przykręcone aluminiowe kolanko na które przychodzi gruby wąż. Sprawdź go, dostęp jest bardzo fajny, może on wariuje ? chociaż na logikę powinien się zawiesić w jednym punkcie...

Awatar użytkownika
Tombog
Klubowicz
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2016, 17:35
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: R25, R25, R25, E3
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: Tombog » 21 maja 2017, 19:40

Tutaj?
Obrazek
Moje oczy go nie widzą. To kolanko nie jest przykręcone. Jest całością z częścią na czujnik. To taki większy element.
Też bym go tu szukał ale mi nie idzie to szukanie. Może wieczorem do dyalogisa zajrzę.

Generalnie właśnie stwierdziłem po wystygnięciu auta, że płynu w zbiorniczku znowu brak a na dolocie pod korkiem mokro.
Obrazek

Wygląda więc na to, że płyn się przegrzewa i zawór w korku upuszcza ciśnienie wraz z płynem. Nie ma płynu to i chłodnica zimna. Tylko czemu się przegrzewa? Ten wąż od silnika jest gorący więc albo termostatu wogóle nie ma albo jednak puszcza płyn na chłodnicę.

Czarna magia i brak czasu na testy na ślepo.

skee
Forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:43
Skąd: Silesia
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: skee » 21 maja 2017, 19:46

To Imo właśnie termostat, albo jest w tej obudowie albo występuje jako całość z obudową. Nie rozbierałem go ale gdy płukałem układ to właśnie od tego kolanka zaczynał płynąc gorący płyn gdy termostat się otwierał, myśląc logicznie jest to też ostatnie miejsce przed chłodnicą.

Nie podoba mi się korek zbiorniczka wyrównawczego. Tzn sam w sobie jest ładny :D ale nie jest to korek z vela. Do tego 3.5 ma wyższe ciśnienie w układzie, u siebie założyłem na próbę korek z 2.0 i wywalało przez niego płyn, po prostu otwierał się zbyt wcześnie i upuszczał wszystko.

Awatar użytkownika
milimetr58
Klubowicz
Posty: 760
Rejestracja: 07 gru 2016, 17:02
Skąd: Łódź
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: VelSatis 2.0T
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: milimetr58 » 21 maja 2017, 19:50

Uwaga najważniejsze w tym silniku, to jest nie przegrzanie jego Należy OBOWIĄZKOWO jak najczęściej sprawdzać, czy działa prawidłowo pierwszy bieg wentylatorów. Jeśli nie działa i silnik przegrzaliśmy to czeka Was remont silnika. Takie są realia i jeśli mi ktoś z Was powie, że nie mam racji, to ja Wam odpowiadam, na milion % mam rację. Taki jest urok tego silnika, dlatego nie kupiłem ani Espaca z tym silnikiem jak też i VelSatisa.
Gwarantuję Wam, że ta informacja jest rzetelna.
Waldek i Ewa

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: sasio » 21 maja 2017, 19:53

Mi uciekał płyn gdy miałem korek identyczny jak z Vela ale miał za niskie ciśnienie bo tylko 1.4 a nie 1.8
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

ODPOWIEDZ