Check oil pressure

Masz problem że swoim VelSatisem?
bati333
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 12 wrz 2018, 00:44
Skąd: Przeworsk
Rok: 2005
Silnik: 2.0T
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Check oil pressure

Post autor: bati333 » 05 gru 2021, 14:41

Borykam się z wyświetlaniem komunikatu na czerwono + stop "CHECK OIL PRESSURE". Mechanicznie auto przewalone w 100%, ostatnio po remoncie silnika, nowa pompa olejowa oryginał, nowy czujnik, ciśnienia w normie. Komunikat losowo wyskakuje, wcześniej rzadziej obecnie przy każdej jeździe, raz co minutę, raz cały czas świeci, raz w ogóle, ale już rzadko się to zdarza, że w ogóle. Czujnik jest na 100% sprawny, wtyczka odpięta od czujnika i komunikat dalej wyskakuje. Na 1000% problem po stronie elektrycznej, jednak dochodzi tylko jeden przewód do czujnika i wątpię w jego uwalenie, ale kto wie, nie wykluczam i tego.
Niech ktoś podpowie jak idzie ten kabelek od czujnika i gdzie następnie? Może to w liczniku jest problem, jak i z ładowaniem w Lagunach II, może jakiś zimny lut gdzieś? Był w ASO, nic nie poradzili, nic nie znaleźli, kupę kasy wzięli. Gość podpowiada, że licznik, ale sam nie wiem, boje się grzebać, szczególnie przy wskazówkach.
Jest to denerwujące, ponieważ non stop klika podczas jazdy, wycisza radio i świeci, bo to komunikat krytyczny ze stopem.
Ktoś może coś podpowiedzieć lub się z tym spotkał? Zdaję sobie sprawę, że pewnie tego komunikatu nie da się wyłączyć clipem, ale może jest jakiś magik co mógłby to chociaż wyłączyć, żeby się nie wyświetlało? Zapłacę każdą kasę, bo nie idzie z tym żyć, auto wyremontowane na zero a tu taki babol non stop w oczy świeci. Może macie kogoś do polecenia? VelSatis 2.0T polift 170km.

VelMaciek
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 20 wrz 2018, 17:19
Skąd: Wawiak
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Vel Satis 3.5 2005
Podziękował;: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Check oil pressure

Post autor: VelMaciek » 15 gru 2021, 21:17

To jest połączenie jednym kablem, od czujnika ciśnienia do zegarów. Dla 2.0T jest to wyjście 1 z czujnika ciśnienia, idzie dalej przez wielką złączkę i trafia do zegarów na 18 pin (nie opisałem sobie która to wtyczka :) ).
Dokonaj próby zwarciowej, zapewne zegary sterowane są masą. Przewody odpięte, bagieta do wyjścia 1 z czujnika i do jakiejś masy na pojeździe. I na macanta, jak będzie pikać w tym rejonie kabel ma zwarcie.
Lubisz swoje autko, kup mu obd na bluetooth. Na forach znajdziesz Pyclip na androida. Zobacz co masz w pamięci zegarów, ew usuń błędy.
Możesz też nacisnąć przycisk w prawej manetce a następnie nacisnąć przycisk start, zegary powinny podać ew błędy a ponadto wersję softu.

bati333
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 12 wrz 2018, 00:44
Skąd: Przeworsk
Rok: 2005
Silnik: 2.0T
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Check oil pressure

Post autor: bati333 » 15 gru 2021, 23:25

Bardzo Ci dziękuję, że podpowiedziałeś. W serwisie jak podpinali fabrycznego clipa to by tego nie znaleźli? Twierdzą, że żaden błąd się nie wyświetla, nie ma nic co by na to wskazywało. Obstawiali licznik, ale to na chybił trafił. Licznika nie mogę kupić na podmiankę w ludzkich pieniądzach od benzyny akurat. Co do mierzenia, to jak mam to dokładnie zrobić? Trochę zielony jestem, ale mam miernik :-)

VelMaciek
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 20 wrz 2018, 17:19
Skąd: Wawiak
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Vel Satis 3.5 2005
Podziękował;: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Check oil pressure

Post autor: VelMaciek » 16 gru 2021, 21:30

Odepnij akumulator(zdejmij klemę (-) ).
Pierwsze sprawdzenie

viewtopic.php?f=10&t=710
Tu masz instrukcje jak wyjąć zegary. Aby je wypiąć trzeba odsunąć blokadę.
Wtyczka podczas odpinania blokady delikatnie odskoczy-odejdzie.
Masz tam generalnie 3 wtyczki. Skupiłbym się na tej szarej co sterczy poniżej.
Obrazek
Zdjęcie poglądowe bo zmieniałem zapchany parownik Ty nie będziesz musiał tyle rozbierać :)
Wedle moich notatek to gniazdo 18 w tej wtyczce(pierwszy i ostatni pin jest opisany cyferką, trzeba sobie odliczyć).
Weź igłę do szycia, małe krokodylki i kawałek kabla tak aby starczyło Ci go aż pod maskę.
Pod kolektorem dolotu centralnie lecz bardziej z lewej strony jest czujnik.
https://youtu.be/v6gZQA3nZws
Tu go widać przez chwilę, oraz poglądowo
Obrazek
Masz spokojny dostęp ręką między pompą wspomagania a rurą idącą do intercoolera.
Wtyczka czujnika posiada zatrzask. Odbezpieczasz, wtyczka schodzi.
Ustawiasz multimetr na pikanie jak zewrzesz bagiety powinno pikać.
Podłącz jedną do tego przewodu idącego z kabiny. Drugą podepnij do pinu w kablu od czujnika.
Multimetr wyje a Ty macasz kable. Poglądowo

Obrazek

Jeżeli nie zacznie Ci się techno bibka to masz ciągłość zachowaną.

Drugie sprawdzenie to odpinasz przewód z krokodylkiem z kabiny i mocujesz do śruby.
Większości śrub ma masę, a ładna masa jest na na wierzchu przy lewej poduszce silnika.
I znowu na macanta, tylko tym razem jak się multimetr odezwie to masz namierzoną okolicę przetarcia-zwarcia z masą.

Wtyczka od czujnika na czujnik, zegary podpinaj spokojnie. Te blokady tak naprawdę pomagają i dociskają przewód do gniazda.
Klema na akumulator i przystosuj auto(każdą zamkniętą szybę na 5 sekund naciśnij przełącznikiem w górę - zaprogramuje się)
Jak w pkt.1 masz techno lub w pkt.2 sonar to albo bypass innym kabelkiem albo naprawić wiązkę.

Jak wspominałeś na odpiętym kablu od czujnika błąd również się pojawia. Niebawem sprawdzę jak u mnie to działa po odpięciu czy jest komunikat i błąd w pamięci.
Może i jest tak, że zegary badają rezystancję do masy, jak jest bardzo wysoka (kabel odłączony - błąd) , a jak niska (zwarcie czujnika - też błąd). Napiszę w weekend.
W serwisie jak podpinali fabrycznego clipa to by tego nie znaleźli?
Jak już byłby to błąd w module licznika, ale z tego co czytam wyświetlacz ma funkcję informowania przez symbole.
Czerwona kontrolka "Ciśnienie oleju" miga na przemian z lampką kontrolną "Stop", ale ten sam wyświetlacz pokazuje również
minimalny poziom paliwa jak również niski poziom płynu do spryskiwacza. A to się nie zapisuje jako błąd. Więc niekoniecznie.
Inne błędy jakie pokazuje to przegrzanie, awarie wtrysku itd..., ale informację czerpie z komputera wtrysku zapewne i tam one są zapisywane.
U mnie jedyne błędy w liczniku są związane z zanikającym czujnikiem z jednej opony.

Aaaa i jedna sprawa. Renówki lubią contact cleaner. Nie żałuj, cokolwiek rozpinasz to popsikaj. Odwdzięczy się!

ODPOWIEDZ