Błąd ładowania akumulatora - prośba o radę

Masz problem że swoim VelSatisem?
Tajram
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2017, 07:46
Skąd: Warszawa
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6

Błąd ładowania akumulatora - prośba o radę

Post autor: Tajram » 27 lip 2021, 10:36

Dzień dobry,

w moim Velsatisie z 2003 r. (3,5 V6 241KM) powraca problem z błędem ładowania akumulatora.
Teraz po uruchomieniu silnika ładowanie wedle miernika w gnieździe zapalniczki wynosi zaledwie 11,9.

Sam akumulator jest nowy, alternator też wymieniony na oryginalny nowy Hitachi, dedykowany do tego silnika,
podobnie rzecz sie ma z regulatorem napięcia oraz płytką z diodami, w którą ten jest wpinany. Obie te części również wymienione na nowe.
U elektryka na stole wszystko gra, ładowanie 14,0-14,1, a po zamontowaniu alternatora do auta po krótszym lub dłuższym czasie błąd powraca
jak zły omen. Widziałem na forum wiadomości sugerujące, że w egzemplarzach poliftowych występował problem zimnych lutów w zegarach.
Byłbym bardzo wdzięczny za sygnały, podpowiedzi, gdyby ktoś miał za soba podobne perypetie z elektryką i udało mu sie rozwiązać te problemy.
Dodam, że w aucie od ponad 2 lat zamontowane jest urządzenie MobilEye, ale przypuszczam, że to nie ono odpowiada za obecne kłopoty z elektryką. Na wszelki wypadek planuję odłaczyć, żeby empirycznie sprawdzić, czy wpłynie to jakoś na historię z ładowaniem.

Będę też ogromnie zobowiązany za namiary na sprawdzonych speców elektryków, elektroników, elektromechaników znających Velsatisy od podszewki i potrafiących je naprawiać, najlepiej z Warszawy lub okolic, ale tak naprawdę w obecnej sytuacji wszelkie tego typu namiary mnie interesują bez względu na miejsce.

Priorytet - pojeździć jeszcze Velkiem, jeśli się da

Pozdrawiam serdecznie

Unieruchomiony ;)

Tajram

bergman
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 26 sie 2018, 21:26
Skąd: Płock
Rok: 2008
Silnik: 2.0 dCi

Re: Błąd ładowania akumulatora - prośba o radę

Post autor: bergman » 27 lip 2021, 11:18

Cześć, to może być problem z licznikiem. Zapytaj w El-cars Kaczory.
Najtańszy sposób to używany licznik i podmiana. Jeżeli na innym liczniku będzie w porządku, to swój wyślesz do naprawy.

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: Błąd ładowania akumulatora - prośba o radę

Post autor: KrzysiekEg » 27 lip 2021, 11:56

Ale ty masz przedlifta. A piszesz o zegarach polifcie.
Zapytam tylko tak, a co z masami i przewodami? Mierzyłeś? Czyściłeś? Wymieniłeś?
Tu był zawsze bardzo duży problem.
Druga sprawa, a mierzyłeś na klemach i na alternatorze, jak pokazuje na tym mierniku?
Bo może ten chiński mierniczek oszukuje?
I trzecia sprawa, masz słabe ładowanie, czy po kilku dniach rozładowany też akumulator?
Jak walczyłem u siebie z ładowaniem, to jak był rozładowany akumulator, to miernik też wskazywał słabe ładowanie. Ale na klemach. Zegary chyba też pomiar napięcia biorą już za akumulatorem. Ale tego nie jestem pewien. Jak zmierzysz na wyjściu alternatora, to pomiar będzie wiarygodny.
Tylko ciasno jest i rękę można oparzyć.

Tajram
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2017, 07:46
Skąd: Warszawa
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6

Re: Błąd ładowania akumulatora - prośba o radę

Post autor: Tajram » 27 lip 2021, 12:55

Dzięki za sugestie i za namiar!

Mam przedlifta, pewnie przez chciejstwo spod klawiszy wyszedł mi poliftowy:).

Masy i przewody nie były wymieniane, ale rozmawiałem o tym z elektrykiem, prosiłem, żeby sprawdził. Na pewno były czyszczone.

Porównywałem wcześniej pomiar na klemach i na mierniku w gnieździe zapalniczki - nie było przekłamań.

Napięcie spoczynkowe akumulatora - 12,2V.

Z dostępnością do akumulatora faktycznie za różowo nie jest.

Tajram
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2017, 07:46
Skąd: Warszawa
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6

Re: Błąd ładowania akumulatora - prośba o radę

Post autor: Tajram » 27 lip 2021, 13:38

Wygląda mi na to, że chyba faktycznie - tak jak Krzysiek sugerujesz - zostaje wymiana przewodów, bo musi gdzieś być jakiś problem z komunikacją. Wrócę do elektryka, u którego byłem z taką sugestią.

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: Błąd ładowania akumulatora - prośba o radę

Post autor: KrzysiekEg » 27 lip 2021, 15:01

Dziwny ten twój elektryk. Przecież przewody można łatwo pomierzyć. Jeśli mają za duży opór, czy to przez korozję, czy inny powód, to spadki napięcia będą bardzo duże. Poza tym, by w vel satisie wyczyścić masy, trzeba wymontować lewy reflektor. Zapytaj elektryka, jak to zrobił, jeśli ci powie, że normalnie, to zmień na takiego, co nie będzie oszukiwał.
viewtopic.php?f=10&t=903
Tutaj jest temat o światłach dziennych, ale jest fajna fotka ze zdjętym reflektorem i kablami masowymi na podłużnicy.
Do zdemontowania reflektora nie trzeba zdejmować zderzaka. Trochę kombinacji, ale da radę.
viewtopic.php?f=10&t=373&start=40

Tajram
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2017, 07:46
Skąd: Warszawa
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6

Re: Błąd ładowania akumulatora - prośba o radę

Post autor: Tajram » 27 lip 2021, 17:14

Dzięki wielkie za uwagi, podpowiedzi i obydwa linki!
Z odstawieniem auta do warsztatu muszę poczekać do przyszłego tygodnia (urlop).
Dam znać, jak się sprawy potoczyły.

k1erwin
Posty: 4
Rejestracja: 04 lut 2019, 18:25
Skąd: Kraków
Rok: 2003
Silnik: 3.0 dCi V6

Re: Błąd ładowania akumulatora - prośba o radę

Post autor: k1erwin » 28 lip 2021, 15:05

Nie wiem jak to rozwiązano 3,5 ale w moim 3,0 dci problem z ładowaniem wynikał z oszczędności producenta <po wcześniejszym wykluczeniu licznika>. Przewód pomiędzy alternatorem ,rozrusznikiem a akumulatorem nie był wykonany z jednego kawałka przewodu .Przy rozruszniku zrobiono połączenie przewodów i wykorzystano do tego specjalne kabel- oczko zasilające rozrusznik. Całość zabezpieczono masą i koszulkami termoutwardzalnymi. Oglądając instalacje przy rozruszniku jest to niewidoczne ponieważ połączenie to znajduje się prawie na wysokości koła zamachowego. Po rozcięciu instalacji okazało się że przewód zasilający rozrusznik jest mocno utleniony ,a sama złączka zardzewiała. Wytworzona w tym miejscu temperatura spowodowała stopienie się izolacji na pozostałych przewodach <tj. napięciu odniesieniu alternatora zasilaniu regulatora, zasilaniu podgrzewacza i innych> i czasowe ich zwarcie. Po wymianie przewodu zasilającego na cały <producent oszczędził niecałe 5 cm> zaciśnięciu i zalutowaniu wyprowadzenia oraz izolacji pozostałych przewodów napięcie ładowania wróciło do 14,4 volta na zimnym silniku niezależnie od obrotów silnika i załączonych odbiorników. Po przejechaniu kilku kilometrów i nagrzaniu się silnika napięcie spadało do ok. 13,8 -13,9 volta. Zapewne na etapie projektowania założono , że Vel Satis będzie eksploatowany na dużych dystansach i przyjęto taką charakterystykę regulatorów napięcia chcąc się zabezpieczyć przed ewentualnym przeładowaniem akumulatora. Z powodu eksploatacji swojego pojazdu głównie na krótkich odcinkach i częstego korzystania z rozrusznika takie rozwiązanie nie bardzo mi pasowało. W samym alternatorze <producent Denso> na przewodzie odniesienia dodatkowo została wpięta dioda prostownicza. Napięcie pozostaje praktycznie niezmienne w całym zakresie obrotów, obciążenia temperatury i czasu pracy silnika.

Tajram
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2017, 07:46
Skąd: Warszawa
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6

Re: Błąd ładowania akumulatora - prośba o radę

Post autor: Tajram » 28 lip 2021, 18:48

Dzięki serdeczne za podzielenie się tą informacją :)

ODPOWIEDZ