Szarpanie i drzenie

Masz problem że swoim VelSatisem?
bergman
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 26 sie 2018, 21:26
Skąd: Płock
Rok: 2008
Silnik: 2.0 dCi

Re: Szarpanie i drzenie

Post autor: bergman » 16 cze 2019, 11:38

Tak to jest jak się kupuje pełną opcję, z 3 litrowym dieslem po przejściach, za 6 tys złotych :-)

https://www.velsatis.pl/viewtopic.php?f ... 9864#p9864

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: Szarpanie i drzenie

Post autor: KrzysiekEg » 16 cze 2019, 14:51

Niezły debil się nam tu trafił, szybki ban dla niego.

axa2zxz
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:52
Skąd: Warszawa
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Re: Szarpanie i drzenie

Post autor: axa2zxz » 16 cze 2019, 20:49

Kolega Serdelektv pożegnał się już z naszym gronem ;)

Awatar użytkownika
milimetr58
Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 07 gru 2016, 17:02
Skąd: Łódź
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: VelSatis 2.0T

Re: Szarpanie i drzenie

Post autor: milimetr58 » 16 cze 2019, 21:23

axa2zxz pisze: 16 cze 2019, 20:49 Kolega Serdelektv pożegnał się już z naszym gronem ;)
To nie był kolega, to był czubek i w dodatku dzisiaj podniósł mi ciśnienie. Dobrze, że już go tutaj nie ma.
Myślę, że można zamknąć wątek i to będzie najlepsze na chwilę obecną.
Waldek i Ewa

Pedro
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2019, 12:53
Skąd: Rzeszów/Łańcut
Rok: 2004
Silnik: 3.0 dCi V6
Drugie auto: Espace 2.0T

Re: Szarpanie i drzenie

Post autor: Pedro » 23 lis 2019, 13:53

Dla potomnych szukających informacji i w świadomości zamkniętego wątku odważę się napisać...
Jeśli 3.0DCI bez względu na wersję przy przyspieszaniu poszarpuje, trzęsie silnikiem, kierownicą i daje wrażenie jakby mechanizm różnicowy przeskakiwał, a ponadto nasila się to wraz z dociskaniem pedału gazu lub pod górkę to w 99% problem pochodzi od pompy wysokiego ciśnienia. Z reguły wystarcza wymiana zaworków sterujących. Należy wcześniej wykonać diagnostykę i sprawdzić wartość ciśnienia na szynie CR i jej odchyłkę. Należy również sprawdzić korekty wtryskiwaczy i detekcję wypadających zapłonów na poszczególnych cylindrach.

ZEB42
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 11 kwie 2020, 11:51
Skąd: BIAŁYSTOK
Rok: 2004
Silnik: 3.0 dCi V6

Re: Szarpanie i drzenie

Post autor: ZEB42 » 30 cze 2020, 18:47

Witam.Jestem posiadaczem vela z 2005 r. po wymianie silnika na drugi z 2004 r.Mam taki problem że podczas jazdy zaczyna drżeć i nie jest to kierownica tylko silnik.Zbiornik oczyszczony filtr wymieniony gruszka przy filtrze usunięta.Podpięty pod clip w salonie Renault -wynik zbyt niskie ciśnienie w układzie paliwowym.Co może być powiedzcie bo mam już dosyć wydawania kasy.Proszę o pomoc w diagnozie bo ta z salonu to nic nie warta.

prosiak1980
Posty: 3
Rejestracja: 25 sty 2019, 18:38
Skąd: Łódź
Rok: 2005
Silnik: 3.0 dCi V6

Re: Szarpanie i drzenie

Post autor: prosiak1980 » 04 lip 2020, 12:28

Pompa wysokiego ciśnienia.

ZEB42
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 11 kwie 2020, 11:51
Skąd: BIAŁYSTOK
Rok: 2004
Silnik: 3.0 dCi V6

Re: Szarpanie i drzenie

Post autor: ZEB42 » 06 lip 2020, 07:35

Czyli ta pompa napędzana paskiem rozrządu.A co z wtryskami, listwą CR?Dodam że nie ma żadnego błędu co to może być.

muerde
Posty: 1
Rejestracja: 11 lip 2020, 13:30
Skąd: Wrocław
Rok: 2007
Silnik: 3.0 dCi V6

Re: Szarpanie i drzenie

Post autor: muerde » 11 lip 2020, 13:43

1. Pompa wtryskowa w tym modelu jest niemal bezawaryjna.
2. Problemy stwarzają zawory SCV (radzę wymienić 2, czerwony i zielony, cena około 500-600zł.)
3. Istnieje możliwość wymiany zaworów bez wyciągania pompy (poszukaj filmów na youtubie, na przykładzie vectry 3.0)
4. Wyjęcie pompy wtryskowej bez wyciągania silnika jest niemożliwe (napędzana jest paskiem rozrządu, oprócz rozrządu należy zdjąć metalową osłonę silnika oraz rolki i napinacz paska klinowego), gdyż jest za mało miejsca.
5. Natomiast bez wyciągania silnika, aby wymienić zawory SCV (pompa paliwa znajduje się poniżej listwy wtryskowej), należy zdemontować łącznik kolektorów, przewody paliwowe wraz z listwą wtryskową, chłodnicę EGR oraz niekiedy co najmniej jeden z dwóch kolektorów. Nie trzeba natomiast demontować samych wtryskiwaczy.
6. Cała operacja jest czasochłonna i niewiele warsztatów się podejmuje zadania.

ODPOWIEDZ