zakup w Lucas Car Płock

Kupujesz Vela - pomożemy Tobie !
one
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 18 mar 2019, 15:31
Skąd: Dolnośląskie, góry
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Espace i inne...

Re: zakup w Lucas Car Płock

Post autor: one » 19 maja 2020, 06:27

Po cholerę kombinować. Jeśli jesteś poważnie zainteresowany, to z numerem vin idziesz do aso i dostaniesz pełną rozpiskę fabrycznego wyposażenia tego auta.

soszi
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 13 maja 2020, 10:51
Skąd: Świętokrzyskie
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

Re: zakup w Lucas Car Płock

Post autor: soszi » 21 maja 2020, 16:24

Kto miał ten pewnie wie, ja nie miałem więc pytam tych co mieli... , porównywali itp.

- Czy skrzynia automatyczna i silnik 2.0T 170 km to pod względem trwałości dobre połączenie? (teoretycznie skrzynia powinna wytrzymać dłużej niż w połączeniu z 3.0 dci czy 3.5 V6 ale czy tak jest w rzeczywistości)

- czy różnice w dynamice między 2.0T 170km w automacie i manualu są odczuwalne? Nie chodzi mi o suche dane 0-100 tylko o całokształt wrażeń przy kulturalnej jeździe jednak z powtarzającym się co jakiś czas mocnym przyciskaniem gazu

bergman
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 26 sie 2018, 21:26
Skąd: Płock
Rok: 2008
Silnik: 2.0 dCi

Re: zakup w Lucas Car Płock

Post autor: bergman » 21 maja 2020, 17:19

Jeździłem wieloma kombinacjami skrzyń i silników w Espace 4, a to jest to samo co vel satis.
Od 5 lat jeżdżę Espace 3,5. W vel Satisie 3.0 dCi po lifcie jest skrzynia biegów su4 6 biegowa, inna niż w Espace 2.0T i 3,5.
Automat w 2.0T i 3,5 jest ten sam (su1), niestety 5 biegowy, co zżera oszczędności na autostradzie.
Automaty po lifcie są 6 biegowe w 3.0 dCi i 2.0 dCi, z tym, że 2.0 dCi i automat to bardzo dobre połączenie, ale znowu vel satisów z tymi silnikami i skrzyniami jest bardzo mało.
Skrzynia automatyczna w 2.0 dCi to produkcja firmy Jatco. Jest dość trwała, ale nie należy do szybkich. Do normalnej jazdy jest ok.
Mój brat ma vel satisa 2.0 dCi 173KM w manualu i jeździ to bardzo dobrze. Auto jest całkiem szybkie, ciche w środku i oszczędne.
Trudno mi porównać dynamikę 3.5 do 2.0T bo skrzynia ta sama, a 70KM różnicy. Poza tym dźwięk V6 czy to benzyna czy diesel to już jest radość dla uszu. Nie będę więcej pisać, bo nie chcę żeby posiadacze osławionego 2.0T mnie zjedli :-)
Dla mnie Vel Satis to tylko w automacie. To ma być wygodny dupowóz, do tego ładnie wygląda tunel środkowy. 3,5 to dla mnie bardzo udany silnik, ale drogi w naprawie jak już padnie. Dźwięk rewelacyjny. Poza tym na trasie 5 biegów to mało. 2.0 dCi w automacie jest trudny do kupienia, ale chyba byłby najlepszy (niestety tylko 4 cylindry pozytywnego dźwięku nie dają, ale spalanie niższe niż 3.0 i 3.5), no i poprawiony 3.0 diesel po lifcie, ładnie brzmi, duży moment obrotowy, skrzynia 6-biegowa.

opciu
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 11 sty 2019, 08:52
Skąd: Kraków
Rok: 2005
Silnik: 2.0 dCi
Drugie auto: szukam wersalki

Re: zakup w Lucas Car Płock

Post autor: opciu » 22 maja 2020, 09:04

bergman pisze: 21 maja 2020, 17:19 Jeździłem wieloma kombinacjami skrzyń i silników w Espace 4, a to jest to samo co vel satis.
Od 5 lat jeżdżę Espace 3,5. W vel Satisie 3.0 dCi po lifcie jest skrzynia biegów su4 6 biegowa, inna niż w Espace 2.0T i 3,5.
Automat w 2.0T i 3,5 jest ten sam (su1), niestety 5 biegowy, co zżera oszczędności na autostradzie.
Automaty po lifcie są 6 biegowe w 3.0 dCi i 2.0 dCi, z tym, że 2.0 dCi i automat to bardzo dobre połączenie, ale znowu vel satisów z tymi silnikami i skrzyniami jest bardzo mało.
Skrzynia automatyczna w 2.0 dCi to produkcja firmy Jatco. Jest dość trwała, ale nie należy do szybkich. Do normalnej jazdy jest ok.
Mój brat ma vel satisa 2.0 dCi 173KM w manualu i jeździ to bardzo dobrze. Auto jest całkiem szybkie, ciche w środku i oszczędne.
Trudno mi porównać dynamikę 3.5 do 2.0T bo skrzynia ta sama, a 70KM różnicy. Poza tym dźwięk V6 czy to benzyna czy diesel to już jest radość dla uszu. Nie będę więcej pisać, bo nie chcę żeby posiadacze osławionego 2.0T mnie zjedli :-)
Dla mnie Vel Satis to tylko w automacie. To ma być wygodny dupowóz, do tego ładnie wygląda tunel środkowy. 3,5 to dla mnie bardzo udany silnik, ale drogi w naprawie jak już padnie. Dźwięk rewelacyjny. Poza tym na trasie 5 biegów to mało. 2.0 dCi w automacie jest trudny do kupienia, ale chyba byłby najlepszy (niestety tylko 4 cylindry pozytywnego dźwięku nie dają, ale spalanie niższe niż 3.0 i 3.5), no i poprawiony 3.0 diesel po lifcie, ładnie brzmi, duży moment obrotowy, skrzynia 6-biegowa.
czy jesteś pewny ,że w 2.0 dci po lifcie była skrzynia JATCO...natomiast ja znalazłem informację ,że Aisin AW55-50SN lub aisin TF-80SC lub AM6 lub JATCO...skąd znaleść informacje która jest w danej Wersalce?

bergman
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 26 sie 2018, 21:26
Skąd: Płock
Rok: 2008
Silnik: 2.0 dCi

Re: zakup w Lucas Car Płock

Post autor: bergman » 22 maja 2020, 09:33

AW55-50SN to właśnie 5 biegowa skrzynia w Renault oznaczona jako su1. Montowana w benzynach przez cały okres produkcji i w dieslach przed liftem.
TF-80SC to skrzynia 6 biegowa montowana w 3.0 dCi p9x 715 po lifcie.
AM6 nie kojarzę w ogóle z Renault, chyba że to tylko inne oznaczenie.
Jatco było w 2.0 dCi, a ten silnik był tylko po lifcie.

Informacje o skrzyni można poznać po rozkodowaniu nr vin albo po prostu poznać po aucie. Zależności są mniej więcej takie jak opisałem.
Problem może być w przypadku 3.0 dCi bo silnik przedliftowy był jeszcze montowany po lifcie w tym samym czasie co silnik poliftowy, czyli ten poprawiony. Można je poznać po otwarciu maski - inny jest dolot powietrza, na obudowie rozrząd jest podany kod silnika p9x 701 ( przed liftem) lub 715 (po lifcie). Skrzynia 6 biegowa z tym silnikiem była tylko po lifcie.

opciu
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 11 sty 2019, 08:52
Skąd: Kraków
Rok: 2005
Silnik: 2.0 dCi
Drugie auto: szukam wersalki

Re: zakup w Lucas Car Płock

Post autor: opciu » 22 maja 2020, 09:47

bergman pisze: 22 maja 2020, 09:33 AW55-50SN to właśnie 5 biegowa skrzynia w Renault oznaczona jako su1. Montowana w benzynach przez cały okres produkcji i w dieslach przed liftem.
TF-80SC to skrzynia 6 biegowa montowana w 3.0 dCi p9x 715 po lifcie.
AM6 nie kojarzę w ogóle z Renault, chyba że to tylko inne oznaczenie.
Jatco było w 2.0 dCi, a ten silnik był tylko po lifcie.

Informacje o skrzyni można poznać po rozkodowaniu nr vin albo po prostu poznać po aucie. Zależności są mniej więcej takie jak opisałem.
Problem może być w przypadku 3.0 dCi bo silnik przedliftowy był jeszcze montowany po lifcie w tym samym czasie co silnik poliftowy, czyli ten poprawiony. Można je poznać po otwarciu maski - inny jest dolot powietrza, na obudowie rozrząd jest podany kod silnika p9x 701 ( przed liftem) lub 715 (po lifcie). Skrzynia 6 biegowa z tym silnikiem była tylko po lifcie.
dziekuję za wyjasnienie...w Jatco są trwalsze elketrozawory?pracuje szybciej niż Aisin?

bergman
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 26 sie 2018, 21:26
Skąd: Płock
Rok: 2008
Silnik: 2.0 dCi

Re: zakup w Lucas Car Płock

Post autor: bergman » 22 maja 2020, 09:56

Obie skrzynie są trwałe pod warunkiem, że był zmieniany olej. Wg mnie trochę szybsza jest skrzynia aisina, ale i tak żadna z nich nie jest super sportowcem.

soszi
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 13 maja 2020, 10:51
Skąd: Świętokrzyskie
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

Re: zakup w Lucas Car Płock

Post autor: soszi » 25 maja 2020, 18:40

Prośba do wszystkich chętnych udzielenia pomocy forumowiczów :

1.Jak można sprawdzić automat (SU1) podczas zakupu auta żeby być pewnym czy jest sprawny poza rozgrzaniem silnika i skrzni po przejechaniu powiedzmy 30 km i sprawdzeniu czy nie szarpie. Może są jeszcze jakieś testy , które można dość łatwo przeprowadzić ?

2.Czy 127 tys km bez wymiany oleju mogło zrobić już jakąś krzywdę SU1?

(jeden z forumowiczów pisał że automat potrafi narazić na kosztowne naprawy już przy 150 tys km)

W ogóle to będę wdzięczny za łopatologiczne wyjaśnienie jak spr automat bo nigdy nie miałem i nie jeździłem to też nie miałem nigdy wydatków na skrzynie poza poduszkami.

3.Czy poliftowe 2.0 Turbo wymaga jeszcze jakichś wymian przy okazji wymiany rozrządu? Natknąłem się na post o konieczności wymiany koła pasowego ale jeśli się nie mylę nie dotyczyl on poliftowego 2.0 T.

4. Czy w tym silniku możliwe są nieszczelnosci w dolocie przy tak niskim przebiegu (zakładam że egz nie miał wypadku dotyczącego przedniej części auta) ? (miałem 3 francuskie benzyny i każda łykała lewe powietrze)

5. Czy sprawna sprężarka klimy przy załączeniu się daje o sobie znać w postaci chociażby wyczuwalnego wzrostu obrotów i/lub słyszalnego wyraźnie dźwięku załączenia (polift teoretycznie powinien mieć dużo lepsze sprężarki) ?

6. Czy żywotność poduszek jest zbliżona do silników bez doladowania i czy przy automacie też jest jakaś poduszka (sorry 0 wiedzy o automatach zawsze je skreślałem) ?

7. Czy pierwszy rocznik polifta będzie pod względem jakości już tak samo dopracowany jak roczniki 2006-2009?

8. Czy lakier jest jeszcze z tych dobrze utwardzonych, konwencjonalnych a więc odpornych i jaka jest Fabryczna grubość powłoki : dach, słupki, tylne nadkola, klapa bagażnika i pokrywa silnika ?

Wiem że niektóre pytania kiepskie ale auto jest mi nieznane a kwota jest spora , miałem w sumie 3 francuzy (megane1ph2, Laguna 1 ph2 i C5 1 gen) jednak Vel po lifcie jest w wielu kwestiach zupełnie inny.

Pawelace1
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 01 wrz 2018, 00:40
Skąd: Trzemeszno
Rok: 2003
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Astra TwinTop

Re: zakup w Lucas Car Płock

Post autor: Pawelace1 » 26 maja 2020, 19:24

1. Nie wiem.
2. Mogło.
3. Wymieniasz zgodnie z instrukcją a resztę w razie potrzeby. Nie naprawiaj tego co nie jest zepsute.
4.Sa możliwe. Rozszczelnia i u mnie to wystąpiło rura od turbo do ich.
5. W moim przedlifcie włączenie sprężarki i wentylatora słychać tylko na zewnątrz. Wewnątrz nie rizpoznasz momentu włączenia. Chyba że po diodzie, która się zapala na panelu.
6 Jeżeli chodzi Ci o poduszki silnika to ja np jestem w trakcie wymiany. Auto jest ciężkie, silnik też ciężki a poduszki delikatnie mówiąc delikatne. Wymiana to kwestia czasu u każdego.
7. Powinien być. Z tym że nie demonizował bym trwałości przedlifta.
8. Lakier hmm fabrycznie go nie żałowano. Ale żeby był wyjątkowo twardy to nie powiem. Jeżeli nie był naprawiany to zapominasz o rdzy. To nadwozie nie rdzewieje.
Jeżeli to Ci coś pomoże to w KAZDYM oplu lakier jest gorszy;)

jacekstel
Posty: 3
Rejestracja: 05 gru 2017, 20:48
Skąd: Siemień
Rok: 2008
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Vel Satis

Re: zakup w Lucas Car Płock

Post autor: jacekstel » 31 maja 2020, 23:33

Witam uprzejmie .
Byłem tam widziałem to auto a nawet nim jechałem.Stwierdzam jednoznacznie było bite !!
Lampa i zderzak od strony kierowcy źle spasowane ,różnice wysokości i szczelin! Nie ma a przynajmniej nie miało osłon pod maską i nie mieli z innego. Ono nie ma czujników cofania!Pytałem o to ale kręcili że mogą założyć.Co wiązało by się ze zmianą UCH i całego zderzaka z czujnikami za oczywiście dopłatą.To tylko kilka moich uwag o tym biznesie!
jacekstel

ODPOWIEDZ