Phase II kontra Phase I

Kupujesz Vela - pomożemy Tobie !
adamLDZ
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 25 lip 2018, 10:19
Skąd: Łódź
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

Phase II kontra Phase I

Post autor: adamLDZ » 06 sie 2018, 11:15

witam,
mam pytanie przed zakupem Vela w wersji 2.0T
czy duże różnice są w wersji poliftowej Ph II względem przedlifta Ph I ?

Inne lampy, inna kratka grilla, inne zegary, w innym miejscu slot na kartę, inaczej poprowadzona rura wydechowa.. ale to wszystko pierdoły, drobiazgi.
inny komputer silnika w wersji 2.0T - Sagem 3000 a nie Sagem 2000 - to już coś ważniejszego.
Czy były jeszcze jakieś poważne zmiany? W konstrukcji? zawieszeniu? osprzęcie?
Jakieś ważne modernizacje? użyte inne materiały czy rozwiązania? (i nie chodzi o materiały tapicerki :) )

Przedlifta można kupić tanio (6-9 tyś) i jest ich dużo na rynku, polift kosztuje 12-20 tyś. i wybór dużo skromniejszy.
Waszym zdaniem warto dołożyć i szukać polifta?

adamLDZ
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 25 lip 2018, 10:19
Skąd: Łódź
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

Re: Phase II kontra Phase I

Post autor: adamLDZ » 06 sie 2018, 11:18

ok znalazłem wątek o tym: viewtopic.php?f=27&t=640
chyba że ktoś ma jeszcze jakieś uwagi

Awatar użytkownika
chrisfox
Forumowicz
Posty: 751
Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
Skąd: Warszawa
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Renault Safrane 2,5

Re: Phase II kontra Phase I

Post autor: chrisfox » 07 sie 2018, 15:31

Nie pamiętam, czego to konkretnie dotyczyło, ale parę takich wątków na forum chyba widziałem (chyba, że nie tu) - ponoć w polifcie dopracowano elektronikę. A wiadomo, ona tu potrafi naprawdę obrzydzić życie. To zresztą prawidłowość nie tylko w tym modelu - wersje poliftowe po prostu są nieco poprawione, bo już się choroby wieku dziecięcego zdążyły poujawniać.

Awatar użytkownika
marekfl
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 10 maja 2018, 19:14
Skąd: Kielce
Rok: 2007
Silnik: 2.0 dCi
Drugie auto: Espace IV PH II

Re: Phase II kontra Phase I

Post autor: marekfl » 13 sie 2018, 11:45

Z ważniejszych "drobiazgów" w PHII z HF(a po lifcie to chyba już tylko takie były) jest całkiem inna karta wykorzystuje transponder PCF7936 ID 46 a nie jak wcześniej PCF7947 tym samym rozdzielono immo z centralnym zamkiem. do tej pory obie funkcje pełnik jeden element, komplikuje to przypisanie ponownie używanej karty. Zresztą chyba nawet na allegro nie ma chińskich kart do Vela pHII z HF

PH II ma gniazdo diagnostyczne w podłokietniku pod wykładziną, lampy maja całkiem inne silniczki sterujące wysokością. To jak na chwilę obecna kilka pozycji które wyłapałem. :-) polift zdecydowanie przyjemniejszy dla oka, głównie za sprawą Ekranu przy zegarach i samej tablicy nieco nowocześniejszej wizualnie. Albo poprostu z Espace mam takie przywiązanie do tego wyswietlacza.
Elektronika, CLIP, Kielce

Awatar użytkownika
marekfl
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 10 maja 2018, 19:14
Skąd: Kielce
Rok: 2007
Silnik: 2.0 dCi
Drugie auto: Espace IV PH II

Re: Phase II kontra Phase I

Post autor: marekfl » 13 sie 2018, 11:47

A co do dołożenia to w/g mnie zawsze warto kupić auto poliftowe i dotyczy to każdego modelu prawie. Koniec produkcji jest z reguły bardziej doposażony, wiele elementów jest zmodernizowanych. Najgorsze są pierwsze roczniki one najbardziej kuleją na wszelkie przypadłości danego modelu.
Elektronika, CLIP, Kielce

adamLDZ
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 25 lip 2018, 10:19
Skąd: Łódź
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

Re: Phase II kontra Phase I

Post autor: adamLDZ » 13 sie 2018, 11:51

ale marekfl to która karta jest lepsza/prostsza/łatwiejsza w serwisowaniu?
ta w PH I czy w PH II?

Moim zdaniem wnętrze PH II w jasnej wersji wygląda bardzo ładnie. Wnętrze przedlifta trąci latami 90.

Puszkin7
Forumowicz
Posty: 119
Rejestracja: 09 maja 2017, 16:33
Skąd: Wodzisław Śląski
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6

Re: Phase II kontra Phase I

Post autor: Puszkin7 » 13 sie 2018, 16:04

AdamLDZ czym różni się wnętrze w polifcie od normalnego teoretycznie tylko gałka multimedia i przenienie popielniczkii i slota karty i inne zegary i nowszy ekran navi ja mam całe wnętrze jasne i nie wygląda jak z lat 90 przecież kształt deski rozdzielczej foteli, tunelu środkowego nie zmieniły się czyli polift to taki poźne lata 90. Prace konstrukcyjne zaczęły się w końcówce lat 90 to jak ma to wyglądać jak teraźniejsze samochody myślę jak by tak postawić obok nie jednego nowego wozidła to by wstydu nie przyniusł.

adamLDZ
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 25 lip 2018, 10:19
Skąd: Łódź
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

Re: Phase II kontra Phase I

Post autor: adamLDZ » 13 sie 2018, 17:08

Puszkin7 moim zdaniem zegary w Ph I postarzają to wnętrze. Nie wiem czy da się przeszczepić zegary z nowszej wersji do starszej.
Przeniesienie zapalniczki czy slota na kartę wiele nie zmienia. Joystick nawigacji jest tylko w opcji z navi, więc w poliftowym też może go nie być.
Natomiast moim zdaniem zegary w przedlifcie są nieciekawe i smutne, jak ze starej meganki czy laguny.
Nie mniej ogólnie uważam że wnętrze wygląda bardzo spoko. Zarówno z przodu jak i z tyłu.

Kryniax
Administrator
Posty: 355
Rejestracja: 08 lut 2017, 16:25
Skąd: Konin
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: Phase II kontra Phase I

Post autor: Kryniax » 14 sie 2018, 09:49

Zegarami bardziej nawiązałbym do Safrane :), te po lifcie wyglądają dużo ładniej.

Awatar użytkownika
chrisfox
Forumowicz
Posty: 751
Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
Skąd: Warszawa
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Renault Safrane 2,5

Re: Phase II kontra Phase I

Post autor: chrisfox » 14 sie 2018, 16:50

Otóż to, Safrane :) Przyznam, że przez jakiś czas tęskniłem za tamtym wzornictwem. Teraz już mi nie przeszkadzają, przyzwyczaiłem się, niebrzydkie - ale początkowo wolałem przedliftowe zegary.

ODPOWIEDZ