Przed zakupem PH 2

Kupujesz Vela - pomożemy Tobie !
atropos
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 08 sty 2018, 22:24
Skąd: Ustroń
Rok: 2001
Silnik: 2.0T

Przed zakupem PH 2

Post autor: atropos » 10 sty 2018, 11:38

Jako, że przez zakupem nowego dla mnie auta staram się zazwyczaj zrobić mocne rozeznanie tematu, to chciałem zapytać Fachowców o kilka tematów dotyczących PH2 3.5 V6 :)

- ile km wytrzymują cewki (bez lpg) ?
- czy są dostępne mocniejsze sprężyny, żeby uniknąć smutnych sytuacji pęknięcia ?
- ile kosztują żarniki ksenonów ?
- ile wytrzymuje pompa wody i jak jest napędzana ?
- czy po wymianie filtra i oleju w ASB trzeba przeprowadzać adaptację skrzyni CLIPem ?
- zbiornikczek wyrównawczy - jest jakiś sposób na jego pękanie ?
- czy tapicerki bagażnika mają wygłuszenie? W mojej Safrane RXE założyłem tapicerki z Initiale - ważą ze 20 kg i są podbite grubym wygłuszeniem
- czy w PH2 można wyprowadzić wejście AUX analogicznie jak w PH1 ? Widziałem opisy w internecie
- ile wytrzymują karty i czy zdarzają się z nimi problemy ?
- czy przednia szyba jest ogrzewana ?
- czy przednie fotele są wentylowane ?
- jaka najmniejsza felga mieści się nad zaciskiem ?
- znane są różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami silnia V4Y ?
- gdzieś doczytałem, że zdarzają się problemy ze sterowaniem nawiewami - chodzi o silniki klap ?

Z góry dziękuję za pomoc :)

skee
Forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:43
Skąd: Silesia
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6

Re: Przed zakupem PH 2

Post autor: skee » 10 sty 2018, 18:37

Więc po kolei :

ad. 1 Ciężko powiedzieć, na trasach pewnie więcej, w mieście gdzie są częste skoki temperatur mniej. Moje wg licznika mają 280kkm i działają.
ad. 2 Nic mi o tym nie wiadomo, o nagminnym pękaniu zresztą też :?:
ad. 3 Oryginalne Philipsa lub Osrama od ok. 300pln za parę, za swoje zapłaciłem 500 ale świecą jak głupie
ad. 4 Pewnie tyle ile rozrząd czyli długo, u mnie siedzi oryginał. Napędzana jest z głównego łańcucha rozrządu, bez wyciągania silnika się nie obejdzie.
ad. 5 Wypada wykasować adaptację, jeśli tego nie zrobisz a skrzynia będzie trochę głupiała to po pewnym czasie sama nauczy się nowych wartości ciśnień.
ad. 6 Jest - wymiana na nowy. Oryginalne na allegro chodzą po ok. 150pln.
ad. 7 Tego nie wiem, tam jeszcze nie zaglądałem.
ad. 8 Można, przynajmniej w Cabasse.
ad. 9 Wytrzymują długo, znów, moje są oryginalne i działają bez problemu. Jednak to tylko elektronika, w dodatku francuska, tutaj wszystko może się zdarzyć :D
ad. 10 Nie jest, gdzieś czytałem że pojawiają się egzemplarze z grzaniem jednak takowego nie widziałem.
ad. 11 Nie są, skóra jest jedynie perforowana. Jedynie albo i aż to to wbrew pozorom sporo daje, mimo wszystko tyłek i plecy oddychają.
ad. 12 17", to rozmiar fabrycznej dojazdówki.
ad. 13 Wychodziło kilka rewizji, od 701 w górę. Mechanicznie chyba nie różnią się wcale, osprzęt jednak bywa różny.
ad. 14 Chodzi o sam panel sterowania, koledzy miewali z nimi problemy. Po podmianie na inny egzemplarz ustawały.

axa2zxz
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:52
Skąd: Warszawa
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Re: Przed zakupem PH 2

Post autor: axa2zxz » 10 sty 2018, 19:05

Moze lekko doprecyzowujac:
Ad 2: Pekaja zarowno z przodu jak i z tylu, poliftow pewnie to jeszcze nie dotyczy ale lada chwila zacznie (wraz z liftem nie bylo zmian w sprezynach, po prostu material sie meczy i tyle). Pekniecie tylnej nie skutkuje niczym groznym, nowa oryginalna w ASO to koszt 600 netto za sztuke, zamiennikow jest malo, jest tylko jeden rodzaj zamiennika bez rozroznienia na wersje (dla Initiale sa zbyt miekkie przez co tyl po zmianie "siedzi"). Pekniecie przedniej skutkuje natychmiastowym przecieciem opony, takze po czyms takim koszty sa juz znaczne.
Ad 3: Sa jeszcze Bosma za 100 PLN/komplet, mam w Lagunie i jestem zadowolony.
Ad 7: Cale wygluszenie dla Initiale jest inne, nie rozkladalem tego ale numery mat sa inne no i z zalozenia Initiale ma byc mocniej wygluszony (dlatego ma np. klejone szyby ktore tez sluza wyciszeniu).
Ad 9: Karty sa juz mocno poprawione w stosunku do tych z Ph1.
Ad 10: Po lifcie przednia szyba ogrzewana elektrycznie nie byla juz oferowana, bez problemu mozna ja jednak zamontowac bo jest identyko jak w Ph1, dodatkowo Ph2 jest przygotowana "elektrycznie" do takiej szyby.
Ad 14 Tak, chodzi o silniki klap, zdarza sie ze trzeba je rozruszac bateria 9V (co nie zmienia faktu ze sterowniki tez lubia sie posypac).

skee
Forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:43
Skąd: Silesia
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6

Re: Przed zakupem PH 2

Post autor: skee » 10 sty 2018, 19:36

Z ciekawości, co do grzanej szyby, każdy vel jest pod nią przygotowany ? jak włącza się podgrzewanie ?

axa2zxz
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:52
Skąd: Warszawa
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Re: Przed zakupem PH 2

Post autor: axa2zxz » 10 sty 2018, 19:39

Kazdy. Zazwyczaj brakuje tylko kawalka instalacji ktora wpina sie do szyby + przekazniki. Podgrzewanie szyby wlacza sie wraz z nadmuchem na szybe (trzeba tez ta opcje wlaczyc w panelu poprzez DDT lub Clip).

Awatar użytkownika
chrisfox
Forumowicz
Posty: 751
Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
Skąd: Warszawa
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Renault Safrane 2,5

Re: Przed zakupem PH 2

Post autor: chrisfox » 10 sty 2018, 22:03

Co do pękania sprężyn: poliftów też to dotyczy (przerobiłem, z tyłu - skorodowała i pękła na równej drodze). Gdzieś widywałem wersje wzmocnione. Ja za wymianę obu (z materiałem) zapłaciłem trochę ponad 600 zł - a warsztat specjalizuje się w Renault, w ogóle niechętnie zakładają byle co i zresztą wiedzą, że ja raczej byle czego nie lubię ;)

atropos
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 08 sty 2018, 22:24
Skąd: Ustroń
Rok: 2001
Silnik: 2.0T

Re: Przed zakupem PH 2

Post autor: atropos » 10 sty 2018, 22:58

Dziękuję za konkretne informacje :) Jeszcze kilka pytań:

- termostat i rozrusznik - w razie W: jest dostęp jakikolwiek, czyt trzeba targać silnik ?
- jaki olej jest zalecany do 3.5 ? Mam na myśli klasy lepkości, nie producenta ;)
- jest czujnik poziomy płynu chłodzącego ?
- czy to prawda, że jakoby oryginalne amortyzatory nie są najlepszej jakości? Moje doświadczenia są takie, że zawsze gdy zakładałem Bilstein lub Sachs to auto zmieniało swój charakter
- w PH2 jest coś faktycznie ulepszone w skrzyni Aisin ?
- da się zdemontować podłokietnik z tunelu (to miejsce, które zawsze jest wygniecione) ?
- ile waży PH2 3.5 Initiale ? Rozumiem, że Initiale waży raczej więcej niż nie-Initiale w związku z wyposażeniem i wygłuszeniem ?

Lejek20
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 10 mar 2017, 21:21
Skąd: Potworów
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6

Re: Przed zakupem PH 2

Post autor: Lejek20 » 10 sty 2018, 23:07

-Termostat okolo 150zł wymiana bez większych problemów.
-Rozrusznik produkcji hitachi dostęp bez problemów a części do niego takie jak szczotkotrzymacz czy automat pasują z opla.
- Olej najlepiej 5w40 lub 5w50
- Czujnika poziomu płynu brak.
- Waga to 1865kg tak mam w dowodzie

Awatar użytkownika
chrisfox
Forumowicz
Posty: 751
Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
Skąd: Warszawa
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Renault Safrane 2,5

Re: Przed zakupem PH 2

Post autor: chrisfox » 11 sty 2018, 00:17

Ja mam w dowodzie 1795 kg. Jakaś lekka odmiana Initialki ;)

axa2zxz
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:52
Skąd: Warszawa
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Re: Przed zakupem PH 2

Post autor: axa2zxz » 11 sty 2018, 00:31

atropos pisze:- czy to prawda, że jakoby oryginalne amortyzatory nie są najlepszej jakości? Moje doświadczenia są takie, że zawsze gdy zakładałem Bilstein lub Sachs to auto zmieniało swój charakter
Sa normalnej jakosci, calkiem dobrej ;)
atropos pisze:- w PH2 jest coś faktycznie ulepszone w skrzyni Aisin ?
Nie, to dobra i udana skrzynia, tylko olej trzeba zmieniac wbrew temu co twierdzi ASO
atropos pisze:- da się zdemontować podłokietnik z tunelu (to miejsce, które zawsze jest wygniecione) ?
Da sie
Lejek20 pisze:-Waga to 1865kg tak mam w dowodzie
Jest to waga auta z konkretnym silnikiem w danej wersji wyposazenia na rynek gdzie byla robiona homologacja + oleje, paliwko, plyny, smary etc. Jak sobie dokupisz do Initiale ciezki szyberdach, DVD, radar przedni, hak, webasto i co tam jeszcze zapragniesz to masa wlasna nie wzrasta. Podobnie w druga strone, jak w Initiale w Polsce czegos nie ma to masa wlasna nie maleje.

ODPOWIEDZ