Zmienne wspomaganie kierownicy. 3,5 v6 ph2.

Wszystko co nie pasuje powyższych kategorii
KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Zmienne wspomaganie kierownicy. 3,5 v6 ph2.

Post autor: KrzysiekEg » 18 lut 2018, 10:46

Cześć.
Takie pytanie na zaś.
Jak jest realizowane zmienne wspomaganie? Pompa plus elektryczny silnik? Sam elektryczny?
Druga sprawa, czy można w DDT jakoś ustawić poziom wspomagania? Próg prędkości, bo mam wrażenie, że strasznie lekko kręci się ta kierownica, i powyżej 60,100 km jakoś tańczę na drodze. Chyba że velki mają taki wrażliwy układ kierowniczy i TTTM.
I trzecie sprawa jak w 3,5 v6 zrobić wymianę płynu i odpowietrzanie?

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Zmienne wspomaganie kierownicy. 3,5 v6 ph2.

Post autor: sasio » 18 lut 2018, 11:30

Zmienne wspomaganie miały tylko 2.0T i chyba 2.2 dCi
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: Zmienne wspomaganie kierownicy. 3,5 v6 ph2.

Post autor: KrzysiekEg » 18 lut 2018, 14:59

U mnie podobno jest, mam na wykazie z serwisu. Tak samo tutaj, druga kolumna, 9 pozycja. viewtopic.php?f=10&t=361

Gabrielo Vel satis
Forumowicz
Posty: 624
Rejestracja: 17 gru 2016, 07:05
Skąd: KUTNO
Rok: 2005
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Megane RS

Re: Zmienne wspomaganie kierownicy. 3,5 v6 ph2.

Post autor: Gabrielo Vel satis » 19 lut 2018, 00:56

Z moim układem kierowniczym dzieje się coś takiego ; do 60-70km/h mam mgliste poczucie co się dzieje ze sterowaniem kół przednich :o kierownica obraca się tak jakby koła były w powietrzu ;) Ale gdy przekraczam prędkość powyżej 80-100km/h, czuję wyraznie jak kierownica stawia znaczny opór.

Awatar użytkownika
chrisfox
Forumowicz
Posty: 751
Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
Skąd: Warszawa
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Renault Safrane 2,5

Re: Zmienne wspomaganie kierownicy. 3,5 v6 ph2.

Post autor: chrisfox » 19 lut 2018, 10:11

Aż się kiedyś zastanawiałem, czy naprawdę mam zmienne. Nie czuję różnicy w miarę wzrostu prędkości, więc chyba pracuje prawidłowo ;)
O ile dobrze pamiętam, w Safrane zmienne wspomaganie realizowane było hydraulicznie - coś tam się dodatkowo otwierało, czy zamykało.

atropos
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 08 sty 2018, 22:24
Skąd: Ustroń
Rok: 2001
Silnik: 2.0T

Re: Zmienne wspomaganie kierownicy. 3,5 v6 ph2.

Post autor: atropos » 19 lut 2018, 11:25

W Safrane jest dodatkowy silnik elektryczny :)

obuwie
Forumowicz
Posty: 149
Rejestracja: 06 sty 2017, 15:36
Skąd: Wrocław
Rok: 2006
Silnik: 2.0T

Re: Zmienne wspomaganie kierownicy. 3,5 v6 ph2.

Post autor: obuwie » 19 lut 2018, 19:39

Silniczek elektryczny? Tego się w swoim Velu nie spodziewałem. A o wpomaganiu prądem dowiedziałem się gdy po awarii i związanym z tym odłączeniem akumulatora przez pierwsze kilka kilometrów od warsztatu kierownica zacinała się w środkowym położeniu... Zmienna siła jest na pewno, na parkingu kręci się lekko, jadąc szybciej opór jest już taki jak powinien.

ODPOWIEDZ