Strona 1 z 3

Warsztaty

: 11 lip 2017, 20:26
autor: chrisfox
Fajnie (i tanio) zrobić coś samemu, ale nie zawsze się da. Przyznam, że na ogół mój czas wydaje mi się zbyt cenny (w pieniądzach, owszem) i wolę coś powierzyć fachowcom, niż się godzinami bawić samemu - zwłaszcza, że nie mam garażu, życie w mieście to nie aż taka bajka ;)

Krótko mówiąc, może byśmy się na wszelki wypadek wymienili adresami paru sprawdzonych warsztatów?

Zaczynam: moje okolice - prawobrzeżna Warszawa.

- Bieżuńska (numeru nie pamiętam, ale ulica króciutka), Rosołowski. Ludzie po ASO, robią przyzwoicie za niezbyt ogromne pieniądze. Czasem nawet można od nich dostać pojazd zastępczy. Z zewnątrz firma wygląda nędznie, ale to na szczęście pozory. Serwisuję u nich już trzeci samochód, znają się.

- Codzienna 61, Piomech (to nazwa, nie nazwisko ;) ). Porządny warsztat, znam ich od lat. Zasadniczo głównie Citroen, ale dają radę. Może nie całkiem tani, ale godni polecenia.

- Łodygowa 22, Rosiak. Mechanika, lakiernictwo. Różnie o nim mówią czasami, ja byłem tam trzy razy (w tym dwie wymiany rozrządu) i naprawdę dobrze wspominam. Też niby Citroen, ale jak trzeba...

- Auto Mazowsze, Sulejówek, Trakt Brzeski 172. Przyzwoity serwis, części nowe i używane (tego ostatniego nie jestem pewien - kiedyś mieli własny spory szrot, potem to chyba ograniczyli). Dawno temu jeździłem do nich Laguną z każdą głupotą (mimo, iż miałem 30 km). Jeśli nic się nie popsuło, bardzo porządna firma. Na ich terenie, ale trochę niezależnie, działał nadzwyczajny elektronik.

Re: Warsztaty

: 28 lip 2017, 03:37
autor: Tygrysek26
Pytam z ciekawości ile osób serwisuje swoje velki w ASO?

Re: Warsztaty

: 28 lip 2017, 09:01
autor: Gabrielo Vel satis
Ja korzystam z ASO przy poważnych zabiegach :| np.jak wymiana rozrządu,czy podłączenie pod clipa. Natomiast jeśli jestem tylko w stanie ogarniam sam velka. ;)

Re: Warsztaty

: 28 lip 2017, 21:25
autor: chrisfox
Jeszcze nic w moim nie robiłem (poza wymianą tylnych sprężyn, w zaprzyjaźnionym warsztacie, który chyba jednak ma trochę za mało doświadczenia w VS). Co będzie dalej, zobaczymy. Prawdę mówiąc, myślę poważnie o ASO (choć pieniądze chore a wydawać nie lubię), bo mało kto się zna na tym zaawansowanym sprzęcie. Byle partacz mi popsuje więcej, niż naprawi a potem i tak wyląduję u fachowca. Koszty x3 plus czas. Na takie wygłupy mnie nie stać.

Re: Warsztaty

: 29 lip 2017, 16:39
autor: Puszkin7
A ja serwisuje u znajomego mechanika który kilkanaście lat pracował w serwisie Renault wiec ma opanowane te modele(a najważniejsze że jest milośnikiem tej marki i nie drogi)

Re: Warsztaty

: 29 lip 2017, 23:32
autor: chrisfox
Właśnie mam coś takiego, bardzo porządny warsztat z rozsądnymi cenami. Ludzie po ASO, ale czy się naprawdę znają na moim maleństwie, jeszcze nie wiem. Dla wymiany żarówki chcieli zdejmować zderzak...

Re: Warsztaty

: 30 lip 2017, 10:57
autor: milimetr58
Ja serwisuje u znajomego mechanika, który robi tylko francuzy. Zna się bardzo dobrze na renówkach. Robi w nich od ponad 20 lat. Dokładny, nie oszuka, nie jest drogi. A udogodnieniem jest obok warsztatu sklep z częściami do aut francuskich, w którym mam rabat.
Mam jeszcze drugiego mechanika znajomego, tańszy od tego pierwszego, ale u niego wymieniam ewentualnie oleje, klocki itp, bo ciężko się "wstrzelić" z terminem.
Nie robiłem nic w ASO jeśli chodzi o VelSatisy.

Re: Warsztaty

: 30 lip 2017, 12:22
autor: sasio
Niestety Vel jest tematem tabu wśród 99% warsztatów.
Głupia wymiana wiązki silnika spotyka się z odmową gdzie w VW mogą wymieniać ją codziennie pomimo że to tylko 6 kabli.
Większość robię sam, to czego nie umiem zlecam mechanikowi który specjalizował się w Renault ale chyba wieki temu

Re: Warsztaty

: 31 lip 2017, 11:49
autor: velek_ostrow
Temat tabu u mechaników to wszystkie samochody francuskie, nie tylko Vel :D . Nawiasem mówiąc, jeśli chodzi o elektrykę. to mało jest mechaników którzy ogarniają temat poza grupy VAG. Jako ciekawostkę przytoczę przypadek z zeszłego tygodnia. Przyszedł do mnie klient z niedziałającym kluczem do Mercedesa (tzw rybka). Wcześniej był u jakiegoś "szpecjalisty" który do stacyjki włożył kawałek zapałki, żeby można było przekręcić zapłon. Jednak zdziwienie było jego wielkie, bo pomimo takiej operacji fura nie paliła :lol: .
Z ASO też bywa różnie, czasem zdarzało się że jeździłem z pomocą do autoryzowanego serwisu, bo zamiast naprawić psuli jeszcze bardziej. Najbardziej wkurzające to to że oczywiście za swoje niekompetencje obciążali klienta.

Re: Warsztaty

: 31 lip 2017, 16:57
autor: Tygrysek26
Mojego Vela serwisuje tylko w "RENAULT TAUROGIŃSKI - Auto Serwis - Zgorzelec" jedyny mechanik z którym znalazłem wspólny język. Konkretny facet na wszystko udziela gwarancji. Jako ciekawostkę napisze że sam posiada 2 Velki więc dlatego pewnie się dogadujemy :D Jeden o ile dobrze kojarzę 2.0T a drugi chyba 3.0dci