Łączniki stabilizatora i gumy tył.

Zawieszenie i układ hamulcowy
KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 427
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Łączniki stabilizatora i gumy tył.

Post autor: KrzysiekEg » 07 maja 2020, 16:24

Łączniki numer fabryczny 8200619922, ja wstawiłem delphi TC1796.
Gumy stabilizatora 21 mm 8200156357, wstawiłem oryginał, zastanawiałem się jeszcze nad poliuretanem.
Dostęp do łączników jest dobry do górnej śruby.
20200507_101708.jpg
20200507_101708.jpg (379.65 KiB) Przejrzano 897 razy
Górna śruba.
Dolna, fatalny.
20200507_101736.jpg
20200507_101736.jpg (329.58 KiB) Przejrzano 897 razy
Dolna.

Warto zwrócić uwagę przy zakupie, by nowe łączniki były z kontrą na klucz przy gumie, a nie na imbus.
U mnie ta na zdjęciu była na imbus. O ile górna poszła bardzo ładnie, to na dolnej jest fatalne podejście na klucz, i na kontrę imbusem.
U mnie się wyrobiło pod koniec odkręcania, i musiałem od góry ciąć śrubę małym brzeszczotem, bo nie ma podejścia pod szlifierkę.
Delphi, które kupiłem, są na kontrę, więc samo przykręcenie poszło bardzo łatwo.
Druga strona, nie mam najlepszego zdanie o poprzednim właścicielu, była z zupełnie innego łącznika, tym razem na śrubę kontrującą.
Poszło bardzo gładko.

Gumy stabilizatora, najłatwiej wymienić na kanale, ale ze zdjętym kołem, wtedy jest bardzo fajny dostęp do śrub mocujących obejmę jak i do kontr z tyłu mocowania.
20200407_124647.jpg
20200407_124647.jpg (433.03 KiB) Przejrzano 897 razy
Tutaj w czerwonym widać śruby jak i kontry z tyłu.

Ogólnie jeśli chodzi o gumy stabilizatora, to nie ma zbytniego kłopotu, zrobi każdy, jeśli chodzi o łączniki, jak jest zapieczony imbus, to jak się nie ma zacięcia i garażu, to lepiej oddać do warsztatu.

kejno
Forumowicz
Posty: 75
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Łączniki stabilizatora i gumy tył.

Post autor: kejno » 07 maja 2020, 16:46

idziesz jak burza widzę :-)
dwa lata temu robiłem to samo :) - łączniki Ramech dałem, też kontra przy gumie.

daj znać jak będziesz robił tuleje pływające wahaczy poprzecznych - w zeszłym roku walczyłem i różnie z tym bywa :-)

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 427
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Łączniki stabilizatora i gumy tył.

Post autor: KrzysiekEg » 07 maja 2020, 19:15

Mam nadzieję, że przez najbliższy czas już nic nie będę robił.

bergman
Forumowicz
Posty: 226
Rejestracja: 26 sie 2018, 21:26
Skąd: Płock
Rok: 2008
Silnik: 2.0 dCi
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Łączniki stabilizatora i gumy tył.

Post autor: bergman » 08 maja 2020, 15:49

Ja to samo robiłem w velkumoim i brata. Gumy poszły oryginalne, łączniki meyle HD.
U mnie okazało się, że tylko jeden łącznik ma luz, drugi był bardzo sztywny. Oba oryginały Renault, prawdopodobnie od nowości (przebieg 175tys km).
Być może z tego powodu u Ciebie została wymieniona tylko jedna strona.
Ja z racji tego, że odkręciłem oba łączniki i oba miałem kupione to już tak złożyłem. Używka została gdzieś w garażu w razie W.

ODPOWIEDZ