Wahacze

Zawieszenie i układ hamulcowy
Krzysio31
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 05 sty 2020, 20:12
Skąd: PIASECZNO
Rok: 2001
Silnik: 3.5 V6

Wahacze

Post autor: Krzysio31 » 24 lut 2020, 18:17

Panowie w moim vel satisie 3.5 benzyna serwis Renault stwierdził że trzeba wymienić wahacze przód oraz drążki stabilizujace koszt 4000 tyś. Mam pytanie czy w wahaczach mizna wymienic same tuleje I sworznie, jeśli tak to jakiej firmy.

konrad67lw
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 sty 2019, 18:25
Skąd: Puławy
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Modus

Re: Wahacze

Post autor: konrad67lw » 24 lut 2020, 18:24

Wymieniłem miesiąc temu obydwie tuleje w wahaczach z przodu i sworznie wahaczy. Mam włożone tuleje i sworznie Lemfordera. Koszt z robocizną plus ustawienie geometrii 700 zł

kejno
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: Wahacze

Post autor: kejno » 24 lut 2020, 20:33

Tak, da się wymienić w wahaczach tuleje i sworznie. Wymieniłem tuleje na poliuretanowe, koszt 240 PLN. Sworzeń Sasic, koszt za dwa 110. Końcówki drążków Ramtech 50 PLN.
Do tego koszty robocizny albo samemu.

Krzysio31
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 05 sty 2020, 20:12
Skąd: PIASECZNO
Rok: 2001
Silnik: 3.5 V6

Re: Wahacze

Post autor: Krzysio31 » 24 lut 2020, 20:39

Dzięki za podpowiedź, ciekawe skąd e ceny w serwisie

one
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 18 mar 2019, 15:31
Skąd: Dolnośląskie, góry
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Espace i inne...

Re: Wahacze

Post autor: one » 25 lut 2020, 06:56

W tej cenie wymieniłem praktycznie kompletne przednie zawieszenie i jeszcze zostało sporo na waciki.
Polecam poliuretan, mam w Espace (identyczne zawieszenie). Sworznie polecam OE, bo jak się policzy koszt ponownej kontroli/ustawienia zbieżności, to ich trwałość się opłaca. Teraz dokładnie już nie pamiętam, ale Sasic wytrzymał coś ok 40kkm, po ładnym, prostym asfalcie.

kejno
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: Wahacze

Post autor: kejno » 25 lut 2020, 11:27

one pisze: 25 lut 2020, 06:56 Polecam poliuretan, mam w Espace (identyczne zawieszenie). Sworznie polecam OE, bo jak się policzy koszt ponownej kontroli/ustawienia zbieżności, to ich trwałość się opłaca. Teraz dokładnie już nie pamiętam, ale Sasic wytrzymał coś ok 40kkm, po ładnym, prostym asfalcie.
A są w ogóle sworznie OEM dostępne? Te Sasic są im najbliższe...
Z tego co patrzyłem to nie ma OEM'owych sworzni, tylko sprzedawany jest cały wahacz. Oryginalnie sworzeń do wahacza jest przynitowany i nie ma opcji wymiany bez roznitowania i wstawienia zamiennika który jest już wtedy na nakrętki. Tak samo jest w Espace.

one
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 18 mar 2019, 15:31
Skąd: Dolnośląskie, góry
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Espace i inne...

Re: Wahacze

Post autor: one » 25 lut 2020, 13:32


KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: Wahacze

Post autor: KrzysiekEg » 25 lut 2020, 14:56

Miałem podobny dylemat, wymieniłem całe wahacze z Delphi. Cena około 150 za sztukę, odpada kombinowanie ze sworzniami i do tego można samemu na kanale wymienić. Potem tylko geometria.

kejno
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: Wahacze

Post autor: kejno » 25 lut 2020, 15:49

O ja jego, za słabo w przeszłości szukałem :-)

one
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 18 mar 2019, 15:31
Skąd: Dolnośląskie, góry
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Espace i inne...

Re: Wahacze

Post autor: one » 25 lut 2020, 16:32

Ja czasami szukam jakiegoś el. i nie mogę go zlokalizować, bo został tak przyporządkowany.

ODPOWIEDZ