Vel 2.0t 2003 zostaje na obrotach, walenie przy zmianie biegów i buczenie

Silnik, elementy napędowe, skrzynie biegów
rad
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 08 gru 2018, 18:38
Skąd: Lublin
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Vel 2.0t 2003 zostaje na obrotach, walenie przy zmianie biegów i buczenie

Post autor: rad » 28 gru 2018, 00:38

Witajcie.

Kolega ma szansę kupić fajnego Vela w bardzo dobrej cenie od starszego Pana. Na jeździe próbnej wyszły jednak 3 rzeczy:

Jakie mogą być przyczyny tego, że Vel zostaje na obrotach podczas jazdy? Wygląda to tak, że przy zmianie biegów kiedy puszczamy gaz i wciskamy sprzęgło, to samochód zostaje na obrotach i przez jakieś 2 sekundy (zależnie od obrotów, przy ponad 5 tys obr są to akurat 2 sekundy) wyje na sprzęgle zanim obroty zaczną spadać?
Problem występuje rzadziej kiedy silnik jest już dobrze rozgrzany po kilkunastu minutach jazdy.
Im silnik zmniejszy i/lub zmiana biegu następuje przy wyższych obrotach i mocniej przyspieszamy problem się nasila.

Kolejny problem: kiedy silnik przy zmianie biegów akurat nie zostaje na obrotach i puszczamy gaz żeby zmienić bieg to przy puszczeniu gazu następuje mocne walnięcie. Dokładnie tak jakby ktoś "na chama" puszczał sprzęgło przy zmianie biegu. Im mocniej przyspieszamy tym to uderzenie jest mocniejsze. Problem występuje najczęściej i jest najbardziej wyczuwalny przy zmianie z 2 na 3, ale czuć też z 1 na 2 i z 3 na 4.

Ostatnia rzecz to "buczenie", "warczenie" silnika na luzie ale także na biegach podczas jazdy w zakresie obrotów od jałowych do ok 1500. Stojąc na zewnątrz autka nic nie słychać nawet jak nurkujemy pod maską lub pod samochodem (podejrzewaliśmy dziurę w wydechu). Problem występuje tylko we wnętrzu autka, odczucie jest takie jakby całe auto wpadało w buczące, basowe wibracje od silnika.

Pomóżcie, bo musimy przekalkulować czy w razie co będzie się opłacało reanimować tego Vela :-)

Jakub
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 03 sie 2018, 18:10
Skąd: Łódź, Aleksandrów Łódzki
Rok: 2009
Silnik: 2.0 dCi

Re: Vel 2.0t 2003 zostaje na obrotach, walenie przy zmianie biegów i buczenie

Post autor: Jakub » 04 sty 2019, 19:41

Wg mnie:
1. Zawieszanie obrotów - prawdopodobnie przepustnica do regeneracji;
2 i 3 - obydwie wskazówki kierunkują na oberwane zawieszenie silnika - obstawiam dolną poduchę w okolicach skrzyni

ODPOWIEDZ