Rozrząd 2.0T oraz spadki mocy

Silnik, elementy napędowe, skrzynie biegów
Awatar użytkownika
mcrsk8
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 16 cze 2017, 13:01
Skąd: Hagen a.t.w./Rybnik
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Rozrząd 2.0T oraz spadki mocy

Post autor: mcrsk8 » 10 lis 2017, 23:25

Witam, jako że jestem przed wymianą rozrządu, będę robił to sam i chciałbym uniknąć niespodzianek czy domawiania części, mam parę pytań :)
Czy w silniku 2.0T 163km jest koło zmiennych faz?
Czy są jakieś specyficzne utrudnienia, komplikacje przy wymianie? Na co zwrócić szczególną uwagę? Dodam że blokady posiadam.
Jak wygląda sprawa z kołem pasowym? Słyszałem że się rozlatuje, jak go sprawdzić czy już czas na niego? Czy lepiej profilaktycznie wymienić?

Pytanie drugie dotyczące spadku mocy, sprawa wygląda tak że przy dodaniu gazu do "dechy" np na 2 biegu raz się fajnie zbiera a raz jakby mu ze 20 koni zdechło. Nie ma na to reguły, jakieś 2 tyg temu było tak pół na pół a teraz na 10 "palników" :) wyjdą może 2. Na wyższych biegach, np na 4 ciągnie fajnie, równo do ok 4500 rpm a potem część koni znów na zadyszkę, odczucie takie jakby np turbo odpuściło, chociaż turbiny w ogóle nie słychać. W dieslach czy np tsi jest słyszalny delikatny świst a u mnie nic, jest to normalne w velach? Dodam że świece mam nowe, na dniach wymieniam cewki, może coś się polepszy. Błędów na clipie nie wywala, filtry, oleje nowe, rdzeń turba też, mają jakieś 4 miesiące. Kompresji turba ani cylindrów nie mierzyłem, wydaje mi się że jakby turbo nie dmuchało albo gdzieś byłby spadek ciśnienia to wywaliło by błąd przy dodaniu gazu. Jak kupiłem vela to miała zapieczoną turbine i przy dodaniu gazu od razu wskakiwał tryb awaryjny i problem z doładowaniem.
Sorki za taki wywód, trochę mnie poniosło :D
Pozdrawiam

Gabrielo Vel satis
Forumowicz
Posty: 624
Rejestracja: 17 gru 2016, 07:05
Skąd: KUTNO
Rok: 2005
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Megane RS

Re: Rozrząd 2.0T oraz spadki mocy

Post autor: Gabrielo Vel satis » 11 lis 2017, 18:16

mcrsk8 pisze:Witam, jako że jestem przed wymianą rozrządu, będę robił to sam i chciałbym uniknąć niespodzianek czy domawiania części, mam parę pytań :)
Czy w silniku 2.0T 163km jest koło zmiennych faz?
Czy są jakieś specyficzne utrudnienia, komplikacje przy wymianie? Na co zwrócić szczególną uwagę? Dodam że blokady posiadam.
Jak wygląda sprawa z kołem pasowym? Słyszałem że się rozlatuje, jak go sprawdzić czy już czas na niego? Czy lepiej profilaktycznie wymienić?

Pytanie drugie dotyczące spadku mocy, sprawa wygląda tak że przy dodaniu gazu do "dechy" np na 2 biegu raz się fajnie zbiera a raz jakby mu ze 20 koni zdechło. Nie ma na to reguły, jakieś 2 tyg temu było tak pół na pół a teraz na 10 "palników" :) wyjdą może 2. Na wyższych biegach, np na 4 ciągnie fajnie, równo do ok 4500 rpm a potem część koni znów na zadyszkę, odczucie takie jakby np turbo odpuściło, chociaż turbiny w ogóle nie słychać. W dieslach czy np tsi jest słyszalny delikatny świst a u mnie nic, jest to normalne w velach? Dodam że świece mam nowe, na dniach wymieniam cewki, może coś się polepszy. Błędów na clipie nie wywala, filtry, oleje nowe, rdzeń turba też, mają jakieś 4 miesiące. Kompresji turba ani cylindrów nie mierzyłem, wydaje mi się że jakby turbo nie dmuchało albo gdzieś byłby spadek ciśnienia to wywaliło by błąd przy dodaniu gazu. Jak kupiłem vela to miała zapieczoną turbine i przy dodaniu gazu od razu wskakiwał tryb awaryjny i problem z doładowaniem.
Sorki za taki wywód, trochę mnie poniosło :D
Pozdrawiam
mcrsk8 w silniku 2.0T nie ma KZFR. Jak masz pojęcie to wymiana rozrządu nie jest wcale trudna. A koło pasowe radzę Ci od razu wymienić przy rozrządzie. Natomiast objawy które wymieniłaś mogą wskazywać np.na problem z przewodem podciśnienia do turbo,a także problem może tkwić w samej przepustnicy.

areseral
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 06 lis 2017, 20:57
Skąd: Kolno
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Re: Rozrząd 2.0T oraz spadki mocy

Post autor: areseral » 04 gru 2017, 20:58

Może trochę za późno...

Dobrze, że masz blokady bo bez nich się nie podchodzi do tego motoru. Ponieważ... podobno nie ma na niektórych kołach zębatych klinu. Co za tym idzie... rozkręcisz pasowe i się zębatka przestawi...

Koło pasowe wymień na originał tylko i wyłącznie. Żadnych innych. Podobno ma pasować od dci...

Ogólnie to zobacz sobie temat na laguna forum: https://renaultlaguna.pl/forum/topic/14 ... zalecenia/

michaleck
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 05 mar 2017, 18:38
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Rozrząd 2.0T oraz spadki mocy

Post autor: michaleck » 13 gru 2017, 22:41

Tak konkretnie to żadne kolo nie ma klina; )

VelMaciek
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 20 wrz 2018, 17:19
Skąd: Wawiak
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Vel Satis 3.5 2005

Re: Rozrząd 2.0T oraz spadki mocy

Post autor: VelMaciek » 21 maja 2019, 16:20

Od tygodnia chodzę i słucham, F4RT zamienia się w diesla po nagrzaniu. Znając przypadłość wnioskowałem że to KZFR, a tu info że nie ma, w sumie to też nie widziałem zaworu sterującego nim na silniku. Dokonuje osłuchu stetoskopem, Od strony pierwszego cylindra słychać dalekie terkotanie idąc w prawo coraz bardziej zanika. Osłuch dołu wydawał się być równomierny, bez możliwości wskazania miejsca gdzie jest głośniej ale też nie słychać że puka w pobliżu, natomiast po przyłożeniu stetoskopu do filtra oleju, słychać wyraźnie postukiwanie diesla. Świece sprawdzone, równomiernie wypalone, ładne i w praktyce nowe bo może mają z 3-4 kkm. Zweryfikowałem górę tłoków - wyglądają bdb, Wymieniłem olej, filtr oleju, dalej to samo. Dodam ze pompa wspomagania alternator sprężarka, pompa wody w odsłuchu ok. Kierować się w stronę pompy oleju (ona jest chyba napędzana łańcuchem w skrzyni korbowej?) czy w stronę rozrządu (Wymieniony może 20 kkm temu przez poprzedniego właściciela wraz w pompą wody).

Dodam, ze nie odczuwam spadku mocy

ODPOWIEDZ