v4y 715 padł.

Silnik, elementy napędowe, skrzynie biegów
KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: v4y 715 padł.

Post autor: KrzysiekEg » 20 lis 2019, 13:21

Co ciekawe serwis renault nie jest aż tak bardzo drogi, zwłaszcza do nissana. Ten sam wał w nissanie ponad 8 tys., w renault 1100.
Podam ceny główne, bo ja akurat dostałem 12% rabatu, więc nie chcę wprowadzać zamieszania.
ASO:
wał 12200AC700 1060
2 szt. uszczelka metalowa kolektora wydechowego przy katalizatorze (czworokątna i okrągła) 8200139215, 8200139214 po 25/szt
rura gumowa łącząca silnik i chłodnicę, górna 820091399, 123 zł
śruby mocujące korbowody 12 szt. 121094W002, 265 zł
śruby misy do bloku 16 szt. 1229338U1A, 405 zł
uszczelka pompy oleju 2 szt. 1506631U02, 17/szt.
pompa oleju 770 zł, ale tej nie mogli ściągnąć z Francji przez 10 dni, i kupiłem na allegro do gościa cezarcar za 600.
Pompa nowa, oryginalna z Japonii, te inne mają made in mexico na obudowie. 150108J10A

Ze sklepu Autowanda, ale myślę, że i każdy inny jest dobry:
Panewki korbowe nbc CB 1223GP STD KOBELENSCHMIDT 110 zł
komplet uszczelek samego dołu ajusa 60 zł, i tak większość dobrałem z oryginału, ale za te pieniądze to można mieć zapas. 54073700
Termostat vernet 6860.82, 97 zł
simmering tylny wału corteco 19033853B, 102 zł 7701063899 (oryginalny numer RENAULT)
osuszacz klimatyzacji nrf 33322, 88 zł
czujnik ciśnienia oleju VERNET OS3549 14 zł

Sklep cartune specjalizacja nissan i tunning.
Tutaj oryginalne uszczelki nissan w bardzo dobrych cenach.
2 uszczelki kolektora wody (romby) 11062AL501 13/szt.
uszczelka wody podwójna przy wyjściu z bloku 1305031U00 16 zł
uszczelka chłodniczki oleju (przy filtrze oleju) 21304JA11A 22 zł.

sklep FMIC, podobnie jak wyżej.
Uszczelka termostatu 1305031U00, 16 ZŁ
2 uszczelki zmiennych faz 7701069628 (RENAULT), 237972Y50A NISSAN 27/szt.

sklep aparts.pl podobnie jak auto wanda, jak kto woli i znajdzie
uszczelka pokrywy zaworów elring 372.760, 20 zł, 132708J102 NISSAN (głowica od strony grodzi), 132708J112 NISSAN (od strony chłodnicy)
uszczelka kolektora wydechowego reinz 71-53656-00, 46 zł.
masa dirco ht 21
simmering wały przód reinz 81-53661-00, 12 zł,
pompa wody airtex 1729, 194
panewki główne ndc MS 1219GP STD, 71 zł
panewki dystansowe ndc TW 1219A STD, 24 zł
dysza dławiąca klimy npr 38212, 4 zł.

Do montażu został użyty specjalny smar amsoil assebly lube 30 zł ze sklepu mm store.

Wybór tych sklepów podyktowany był wcześniejszymi zakupami, a także czasem wysyłki, dostępnością towaru i kosztami wysyłki.
Wszystkie zakupy przebiegły bezproblemowo.

Reszt typu filtr oleju i oleje, oraz płyn chłodniczy to każdy znajdzie coś u siebie albo w necie.

kejno
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: v4y 715 padł.

Post autor: kejno » 20 lis 2019, 16:22

a pierścienie jakie ostatecznie dałeś?

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: v4y 715 padł.

Post autor: KrzysiekEg » 20 lis 2019, 17:20

Góry nie ruszałem. Tak jak napisałem wcześniej, po weryfikacji nie widzieliśmy potrzeby ruszania góry. Dobra kompresja, brak wycieków, brak obecności co2 w płynie chłodzącym.

kejno
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: v4y 715 padł.

Post autor: kejno » 20 lis 2019, 19:06

Ok, rozumiem, ale myślałem, że jak już korby zdjęte to nowe pierścienie jednak dasz.

Sudii
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 06 lut 2019, 16:07
Skąd: Kraków
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6

Re: v4y 715 padł.

Post autor: Sudii » 09 gru 2019, 00:56

Hej,
mam pytanie troszkę odbiegające od tematu: czy silniki VQ35DE i V4Y można traktować zamiennie, tzn czy przykładowo silnik z Murano mogę przełożyć Velka?

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: v4y 715 padł.

Post autor: KrzysiekEg » 09 gru 2019, 12:17

Sam blok na pewno. Mocowanie, osprzęt musisz przełożyć. Nie wiem dokładnie, jak jest z pokrywami głowic i czujnikami, dolotem.
Załączniki
20191019_11430611.jpg
20191019_11430611.jpg (335.28 KiB) Przejrzano 5837 razy

kejno
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: v4y 715 padł.

Post autor: kejno » 09 gru 2019, 18:28

Blok, głowice, kolektor dolotowy i część osprzętu jest taka sama (np. kompresor klimy). Różnice mogą być przede wszystkim w podłączeniu elektrycznym.
Najważniejsze jest aby blok był od FWD a nie RWD bo wtedy różnią się od siebie fizycznie. U siebie mam na przykład taki mix: blok z Espace, a głowice z Nissana 350Z.
Do Vel Satisa i Espace pasują bloki z Maximy, Murano, Quest. Natomiast niekompatybilne (bynajmniej bez rzeźby) z 350Z, Infiniti FX35, G35. Wynika to z innego ułożenia silnika wobec auta.

Sudii
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 06 lut 2019, 16:07
Skąd: Kraków
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6

Re: v4y 715 padł.

Post autor: Sudii » 09 gru 2019, 23:13

Dziękuję, za odpowiedź.
Na szczęście chyba nie będę musiał walczyć z tematem przekładki silnika.
Wczoraj na A4 zagatowało motor i wywaliło płyn przez korek, po ostygnięciu silnik nie ruszył więc miałem już wiadomą wizję w głowie, ale dziś u mechanika okazało się, że motor nie odpalił bo prądu brakło, który najprawdopodobniej wyssały wentylatory :O
Podejrzewamy, że zawinił termostat i może zadam odrazu pytanie czy są dwa termostaty i dzie je znajdę?
Jeśli dwa to, czy to redundancja, czy są one odpowiedzialne za różne rzeczy? Jeśli kupować to jakie sprawdzone polecacie?

kejno
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: v4y 715 padł.

Post autor: kejno » 10 gru 2019, 10:00

Jest jeden termostat.
Jeśli wywaliło Ci płyn przez korek to jeszcze upewnij się na jakie ciśnienie masz korek (po kolorze) Bo jeśli masz właściwy - na 1.8 bar to dobrze by było jednak posprawdzać silnik, w szczególności uszczelki pod głowicami...

Sudii
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 06 lut 2019, 16:07
Skąd: Kraków
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6

Re: v4y 715 padł.

Post autor: Sudii » 10 gru 2019, 12:18

Korek jest okej, profilaktycznie wymieniany wraz z płynem w zeszłym roku.
Testy ciśnienia i na obecność spalin oraz gazu będę robił, tym bardziej, że dalej mam problemy z instalacją LPG więc chce to wykluczyć (notabene sprawa z gaziarzem, o której jakiś czas temu wspominałem jest aktualnie w sądzie :? )

Byłbym wdzięczny za ewentualne sugestie dotyczące wymiany termostatu i czy vernet 6860.82 założony przez autora tematu będzie okej, czy może polecacie coś innego :)

ODPOWIEDZ