Tryb serwisowy / Fault in fuel injection / Kraftstoff Defekt / Injection Defaillante + ESP + SERVICE
: 18 gru 2016, 19:37
Hej, temat podobny do tego o zbiorniczkach wyrównawczych - musi Cię dopaść.
Tutaj przykład Vela z silnikiem 2.0T.
Bardzo często podczas jazdy, lub postoju wyskakuje błąd układu wtrysku.
Objawia się on komunikatem głosowym : Fuel Injection Faulty / Kraftstoff Defekt / Injection Defaillante oraz tzw.zygzakiem :
Dodatkowo najczęściej :
- auto wchodzi w tryb awaryjny
- obroty silnika wynoszą 2500-3000 obrotów
- auto nie reaguje na pedał gazu
- usterka ustaje po ponownym uruchomieniu auta / wyjęciu karty
Problem dotyczy każdej wersji silnikowej, jednakże najczęściej zdarza się w silniku 2.0T, montowanym zarówno w Espace, Lagunie czy VelSatis i problem ten dotyczy wszystkich wymienionych aut.
W latach 2001 - 2003 montowano w silnikach 2.0T plastikowe przepustnice firmy MGI, które okazały się posiadać wadę fabryczną, dlatego też Renault, postanowiło w 2004 roku wprowadzić przepustnicę metalową firmy VDO, co ciekawe równie awaryjnej (choć podobno mniej).
W latach 2001-2004 można było zakupić plastikową przepustnicę w serwisie, i ją założyć do naszego auta, bez żadnej komplikacji, gdyż występowała jako część zamienna. Niestety Renault rozwiązało umowę z firmą MGI, wycofując ich przepustnice z użycia, zastępując je metalową VDO która jest montowana jako część zamienna do plastikowej przepustnicy, i taką możemy zakupić w ASO.
Niestety jest pewien problem, przepustnica metalowa jest dużo droższa, a jej założenie wymaga przeprogramowania komputera silnika (silnik jest ten sam), co wymaga interwencji serwisu Renault.
Jeżeli serwis jest ogarnięty, to wgra nowe oprogramowanie do komputera (lista numerów aut, pasujących do akcji serwisowej jest dostępna na forum), przyuczy przepustnicę i będzie wszystko dobrze działać.
Niestety w większości przypadków ASO wkłada nową przepustnicę, adaptuje ją (bez wgrywania nowego oprogramowania do komputera), a później jest problem - silnik nie schodzi poniżej 1500 obrotów, ani nie kręci się wyżej niż 2500 obrotów . ASO automatycznie nakazuje wymianę komputera silnika ( z nowym już oprogramowaniem) oraz wiązki silnika pod nowy typ komputera.
Całość, koszt ok 5000 zł.
Opis regeneracji przepustnicy (tak, ta operacja za którą firmy biorą ok 400zł) znajduje się w poniższym poradniku
Pobierz instrukcję regeneracji przepustnicy VelSatis 2.0T
Tutaj przykład Vela z silnikiem 2.0T.
Bardzo często podczas jazdy, lub postoju wyskakuje błąd układu wtrysku.
Objawia się on komunikatem głosowym : Fuel Injection Faulty / Kraftstoff Defekt / Injection Defaillante oraz tzw.zygzakiem :
Dodatkowo najczęściej :
- auto wchodzi w tryb awaryjny
- obroty silnika wynoszą 2500-3000 obrotów
- auto nie reaguje na pedał gazu
- usterka ustaje po ponownym uruchomieniu auta / wyjęciu karty
Problem dotyczy każdej wersji silnikowej, jednakże najczęściej zdarza się w silniku 2.0T, montowanym zarówno w Espace, Lagunie czy VelSatis i problem ten dotyczy wszystkich wymienionych aut.
W latach 2001 - 2003 montowano w silnikach 2.0T plastikowe przepustnice firmy MGI, które okazały się posiadać wadę fabryczną, dlatego też Renault, postanowiło w 2004 roku wprowadzić przepustnicę metalową firmy VDO, co ciekawe równie awaryjnej (choć podobno mniej).
W latach 2001-2004 można było zakupić plastikową przepustnicę w serwisie, i ją założyć do naszego auta, bez żadnej komplikacji, gdyż występowała jako część zamienna. Niestety Renault rozwiązało umowę z firmą MGI, wycofując ich przepustnice z użycia, zastępując je metalową VDO która jest montowana jako część zamienna do plastikowej przepustnicy, i taką możemy zakupić w ASO.
Niestety jest pewien problem, przepustnica metalowa jest dużo droższa, a jej założenie wymaga przeprogramowania komputera silnika (silnik jest ten sam), co wymaga interwencji serwisu Renault.
Jeżeli serwis jest ogarnięty, to wgra nowe oprogramowanie do komputera (lista numerów aut, pasujących do akcji serwisowej jest dostępna na forum), przyuczy przepustnicę i będzie wszystko dobrze działać.
Niestety w większości przypadków ASO wkłada nową przepustnicę, adaptuje ją (bez wgrywania nowego oprogramowania do komputera), a później jest problem - silnik nie schodzi poniżej 1500 obrotów, ani nie kręci się wyżej niż 2500 obrotów . ASO automatycznie nakazuje wymianę komputera silnika ( z nowym już oprogramowaniem) oraz wiązki silnika pod nowy typ komputera.
Całość, koszt ok 5000 zł.
Opis regeneracji przepustnicy (tak, ta operacja za którą firmy biorą ok 400zł) znajduje się w poniższym poradniku
Pobierz instrukcję regeneracji przepustnicy VelSatis 2.0T