Strona 1 z 1

Tryb serwisowy / Fault in fuel injection / Kraftstoff Defekt / Injection Defaillante + ESP + SERVICE

: 18 gru 2016, 19:37
autor: sasio
Hej, temat podobny do tego o zbiorniczkach wyrównawczych - musi Cię dopaść.
Tutaj przykład Vela z silnikiem 2.0T.
Bardzo często podczas jazdy, lub postoju wyskakuje błąd układu wtrysku.

Objawia się on komunikatem głosowym : Fuel Injection Faulty / Kraftstoff Defekt / Injection Defaillante oraz tzw.zygzakiem :

Dodatkowo najczęściej :
- auto wchodzi w tryb awaryjny
- obroty silnika wynoszą 2500-3000 obrotów
- auto nie reaguje na pedał gazu
- usterka ustaje po ponownym uruchomieniu auta / wyjęciu karty

Problem dotyczy każdej wersji silnikowej, jednakże najczęściej zdarza się w silniku 2.0T, montowanym zarówno w Espace, Lagunie czy VelSatis i problem ten dotyczy wszystkich wymienionych aut.

W latach 2001 - 2003 montowano w silnikach 2.0T plastikowe przepustnice firmy MGI, które okazały się posiadać wadę fabryczną, dlatego też Renault, postanowiło w 2004 roku wprowadzić przepustnicę metalową firmy VDO, co ciekawe równie awaryjnej (choć podobno mniej).
W latach 2001-2004 można było zakupić plastikową przepustnicę w serwisie, i ją założyć do naszego auta, bez żadnej komplikacji, gdyż występowała jako część zamienna. Niestety Renault rozwiązało umowę z firmą MGI, wycofując ich przepustnice z użycia, zastępując je metalową VDO która jest montowana jako część zamienna do plastikowej przepustnicy, i taką możemy zakupić w ASO.
Niestety jest pewien problem, przepustnica metalowa jest dużo droższa, a jej założenie wymaga przeprogramowania komputera silnika (silnik jest ten sam), co wymaga interwencji serwisu Renault.
Jeżeli serwis jest ogarnięty, to wgra nowe oprogramowanie do komputera (lista numerów aut, pasujących do akcji serwisowej jest dostępna na forum), przyuczy przepustnicę i będzie wszystko dobrze działać.
Niestety w większości przypadków ASO wkłada nową przepustnicę, adaptuje ją (bez wgrywania nowego oprogramowania do komputera), a później jest problem - silnik nie schodzi poniżej 1500 obrotów, ani nie kręci się wyżej niż 2500 obrotów . ASO automatycznie nakazuje wymianę komputera silnika ( z nowym już oprogramowaniem) oraz wiązki silnika pod nowy typ komputera.
Całość, koszt ok 5000 zł.

Opis regeneracji przepustnicy (tak, ta operacja za którą firmy biorą ok 400zł) znajduje się w poniższym poradniku

Pobierz instrukcję regeneracji przepustnicy VelSatis 2.0T

Tryb serwisowy / Fault in fuel injection / Kraftstoff Defekt / Injection Defaillante + ESP + SERVICE

: 26 sty 2017, 21:21
autor: Roadkiller
Miałem ten sam problem. Mechanik obstawiał wymianę przepustnicy. Jednakże zaryzykował wykonanie nowej adaptacji do starej przepustnicy i jak ręką odjął. Moja miała problem podczas mgły / na myjni / w deszczu. Wchodziła w tryb awaryjny. Po ponownej adaptacji zrobiłem grubo ponad 20000km i błąd nie powrócił (mowa o Velu poliftowym).

Re: Tryb serwisowy / Fault in fuel injection / Kraftstoff Defekt / Injection Defaillante + ESP + SERVICE

: 10 kwie 2019, 16:10
autor: mikussj3
Wpis tworzę tylko dlatego że nie mogę pobrać pliku. Przywitałem się na forum i dalej nic. Więc może teraz się uda pobrać.

Re: Tryb serwisowy / Fault in fuel injection / Kraftstoff Defekt / Injection Defaillante + ESP + SERVICE

: 24 cze 2019, 22:19
autor: rad
Witajcie, mam kilka pytań do osób, które zmieniały u siebie przepustnicę.
Czy w każdym Velu da się zrobić zmianę z plastikowej przepustnicy na metalową? I co zrobić jeśli się nie da?
Czy zakup używanej przepustnicy ma sens czy lepiej od razu zakupić nową sztukę?
Czy jak kupię metalową używkę która zaraz padnie i później kolejną metalową to czy za drugim razem znowu trzeba robić zmianę oprogramowania komputera?
Ile zapłaciliście za taką adaptację? I kto robi w Polsce takie czary-mary oprócz ASO?
Czy przepustnice są zamienne między różnymi modelami z tym samym silnikiem?

Re: Tryb serwisowy / Fault in fuel injection / Kraftstoff Defekt / Injection Defaillante + ESP + SERVICE

: 10 lis 2019, 19:25
autor: Wojtaso21
Witam Mogbym poprosić linka do regeneracji przepustnicy ?
Mam taki sam problem jadę jadę serwis wyskakuje około 3 Tysięcy obrotów i tylko można zgasić i zapalić od nowa wtedy ustaje wszystko

Re: Tryb serwisowy / Fault in fuel injection / Kraftstoff Defekt / Injection Defaillante + ESP + SERVICE

: 29 sty 2020, 22:58
autor: MloDy
Witam czy również można prosić o link do naprawy ponieważ nie są się po rac

Re: Tryb serwisowy / Fault in fuel injection / Kraftstoff Defekt / Injection Defaillante + ESP + SERVICE

: 20 lut 2020, 12:29
autor: Bialymis81
Przyłączam się , również nie mogę pobrać pliku

Re: Tryb serwisowy / Fault in fuel injection / Kraftstoff Defekt / Injection Defaillante + ESP + SERVICE

: 18 mar 2020, 11:11
autor: kazikzo
Witam, również poproszę o instrukcję. Niestety nie mogę jej pobrać.

Re: Tryb serwisowy / Fault in fuel injection / Kraftstoff Defekt / Injection Defaillante + ESP + SERVICE

: 20 kwie 2020, 19:54
autor: green87
Hallo żyje tu ktoś!!!?? Użytkownicy renault potrzebują pomocy!!!!