Zachowanie temperatury na biegu jałowym 3.5

Silnik, elementy napędowe, skrzynie biegów
Sudii
Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 06 lut 2019, 16:07
Skąd: Kraków
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Zachowanie temperatury na biegu jałowym 3.5

Post autor: Sudii » 23 lip 2020, 02:35

Hej,
mam prośbę do kolegów z motorami 3.5 :roll:
Czy możecie sprawdzić co się dzieje z wskaźnikiem temperatury w sytuacji kiedy mamy temperaturę kolo 30 stopni na zewnątrz, auto jest w pełni rozgrzane np po trasie i stajecie na P lub N, wkręcacie motor na 4 tys obrotów z hakiem na jakieś 10-15 sekund, następnie puszczacie gaz - można powtórzyć kilka razy.
Czy po takim manewrze jest jakaś zmiana w wskazaniu temperatury? Wskaźnik leci coś w górę, czy stabilnie na połowie skali?

U mnie przy takiej akcji leci nawet na 3/4 skali (z OBD pokazuje ~110 stopni), gdy dodam gazu momentalnie spada na połowę skali (~98 stopni), ale gdy odpuszczę gaz to po chwili znowu idzie wskazówka w górę.
Podczas jazdy nie ma problemu, jest stabilnie na połowie skali. Problem się pojawia przy wysokich temperaturach i gdy silnik spadnie do wolnych obrotów, np na światłach, czy w korku.

Odrazu dodam, że wentylatory sprawdzone, chłodnica świeża (półtorej roku), LPG odpięte (przywrócony oryginalny obieg), termostat nowy i sprawdzony, korek trzyma ciśnienie prawidłowo.

Planuje profilaktycznie wymienić czujnik temperatury i jeśli nic się nie zmieni to zostaje koszmar w postaci usterki pompy (przebieg 140 tys) :?

skee
Forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:43
Skąd: Silesia
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Zachowanie temperatury na biegu jałowym 3.5

Post autor: skee » 01 sie 2020, 13:12

To masz problem, mam to samo. Doszedłem do tego że silnik zapowietrza układ, robi się poduszka powietrzna w chłodnicy przez co ta traci sprawność i właśnie na postoju wentylatory nie nadążają wychładzać płynu. Pojawiło się to zimą i jest tak do dziś, przypuszczam że mogła pęknąć któraś z głowic. Przy uszczelce głowicy problem bardzo szybko pogłębia się i zaczyna wywalać płyn, ja od tego momentu zrobiłem 10k i jeździ dalej :?

Jak staniesz nagrzanym autem i wentylatory odpalą się, poczekaj chwilę i sprawdź górę chłodnicy, jeśli nie jest gorąca to masz tam powietrze, resztę już wiesz...

Pawelace1
Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 01 wrz 2018, 00:40
Skąd: Trzemeszno
Rok: 2003
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Astra TwinTop
Podziękował;: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Zachowanie temperatury na biegu jałowym 3.5

Post autor: Pawelace1 » 05 sie 2020, 20:53

Wydaje się, że wszystko jest w normie.
Układ zachowuje się jak na podgrzewany elektrycznie termostat przystało.
Trochę dziwne są wskazania na desce.
Z tego co wiem są one orientacyjne a nie rzeczywiste...

VelMaciek
Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 20 wrz 2018, 17:19
Skąd: Wawiak
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Vel Satis 3.5 2005
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Zachowanie temperatury na biegu jałowym 3.5

Post autor: VelMaciek » 06 sie 2020, 19:26

The fan unit is controlled by the injection computer.
ANTI-PERCOLATION FUNCTION
The anti-percolation system is controlled by the injection computer.
The coolant temperature signal used is the one from the injection system.
After the engine is switched off the system enters monitoring mode. If the coolant temperature exceeds the limit of
102 °C during the 2 minutes after the engine is switched off, the fan unit is run at slow speed.
If the coolant temperature falls below 95 °C, the fan unit relay is cut off. The fan unit cannot be switched on for more
than 10 minutes.
OPERATION OF THE FAN UNITS
– The fan unit is switched on at slow speed if the coolant temperature exceeds 99 °C and is switched off when the
temperature falls below 95 °C.
– the fan unit is switched on at high speed if the coolant temperature exceeds 102 °C and is switched off when the
temperature falls below 99 °C.
OPERATION OF THE TEMPERATURE WARNING LIGHT
The temperature warning light is lit if the coolant temperature exceeds 118 °C and goes out when the temperature
falls below 114 °C.
ENGINE SPEED RESTRICTION IN THE EVENT OF ENGINE OVERHEATING
If the engine overheats, the engine speed is restricted to about 6375 rpm.
Takie tam do v4y,


Obrazek

ostatnio widziałem wymianę takiego to tak: słupek dobry 4k, wymiana i części 3k -- a przyczyną było przerzanie

ODPOWIEDZ