v4y 715 padł.

Silnik, elementy napędowe, skrzynie biegów
kejno
Forumowicz
Posty: 75
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: v4y 715 padł.

Post autor: kejno » 24 paź 2019, 14:49

W razie co to czapki da się zdjąć bez wyjmowania silnika...
Dobry 5w40 też będzie ok, ale mimo wszystko rozważ 5w50 :-) u mnie po 60kkm zużycie oleju po remoncie między wymianami jest minimalne, a cenowo chyba podobnie wychodzą takie oleje.

Powodzenia w remoncie!
Daj znać jak idzie.

redi
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 13 wrz 2017, 12:48
Skąd: Warszawa
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: v4y 715 padł.

Post autor: redi » 27 paź 2019, 18:53

a gdzie polecacie remont V4Y ? Wawa i okolice mnie interesują...chyba, że mogę komuś podrzucić słupek do kompletnego przejrzenia i remontu?

kejno
Forumowicz
Posty: 75
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: v4y 715 padł.

Post autor: kejno » 05 lis 2019, 10:51

i jak tam, ożył?

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 419
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: v4y 715 padł.

Post autor: KrzysiekEg » 06 lis 2019, 11:51

Na tę chwilę zgromadziłem wszystkie części, największy problem był z pompą oleju. Aso nie mogło sobie poradzić przez 10 dni, więc musiałem ściągnąć z innego miejsca. Silnik podobno ma być złożony w tym tygodniu, włożony do auta w przyszłym. Dam znać.

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 419
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: v4y 715 padł.

Post autor: KrzysiekEg » 12 lis 2019, 13:33

Silnik umyty i powoli składa.
Co to za część, nie mogę znaleźć jej numeru.
Czy może mieć takie wyraźne wgniecenia od główki śruby, tutaj niestety nie widać, źle zrobiłem zdjęcie, jest na odwrocie.
Wzmocnienie?
Wzmocnienie?
20191112_125102.jpg (364.12 KiB) Przejrzano 1174 razy
I od czego jest ta śruba, znajduje się z boku ramy rozrządu i wchodzi do kanału olejowego.
Ta śruba.
Ta śruba.
20191112_125121.jpg (317.17 KiB) Przejrzano 1174 razy

I inna sprawa, czy jest jakiś specjalny sposób odpowietrzania układu olejowego?

kejno
Forumowicz
Posty: 75
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: v4y 715 padł.

Post autor: kejno » 13 lis 2019, 21:55

Tamta górna część to element dolnych części bloku. Mam chyba gdzieś takie coś leżeć w kuwecie...
Jeżeli potrzebujesz to mogę spróbować się do tej kuwety dobrać... :)

A z drugiego zdjęcia to nie wiem o którą dokładnie śrubę chodzi... to gdzieś w dolnej części rozrządu?

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 419
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: v4y 715 padł.

Post autor: KrzysiekEg » 14 lis 2019, 12:12

Ta rama to dodatkowe usztywnienie wału i korbowodów. W różnych silnikach występuje lub nie, nie wiem, od czego to zależy. Najczęściej jednak w nissanach i to tych po revup i hr. W zwykłych na schematach są tylko takie dystanse, przez które przechodzi śruba. A w niektórych schematach nissana występuję ta rama razem z korbami, i co ciekawe jest napis "nor for sale" i brak numeru.

A o śrubę to mi o tę w kółeczku chodzi.
Załączniki
20191112_125121.jpg
20191112_125121.jpg (321.26 KiB) Przejrzano 1138 razy

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 419
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: v4y 715 padł.

Post autor: KrzysiekEg » 19 lis 2019, 14:26

Renia odebrana. Pierwsze wrażenie, ciszej chodzi, praktycznie nie słychać rozrządu, wariatorów i ogólnie silnika.
Nic więcej na razie nie mogę powiedzieć, zrobię pierwszą wymianę na 500, to opiszę, co tam było widać, i później po 1000 kolejna wymiana, wraz ze zdjęciem misy, to oceni się wzrokowo, co tam osiadło.
Na razie 10w40 z totala, potem 5w40 też total, potem docelowo shell ultra 5w40 na zimę, na lato być może 5w50.
Jeśli kogoś interesuje szczegółowy koszt części i uszczelek to mogę opisać, co gdzie i za ile kupiłem.

kejno
Forumowicz
Posty: 75
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: v4y 715 padł.

Post autor: kejno » 19 lis 2019, 18:53

To tak w miarę sprawnie poszło.
Zadowolenia z jazdy :-)

duracell71
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 07 wrz 2018, 11:31
Skąd: Lublin
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: v4y 715 padł.

Post autor: duracell71 » 20 lis 2019, 00:16

Możesz kosztorys z namiarami opisać ;) Ja w następnym roku dobiję do ponoć oryginalnych 300kkm i profilaktycznie zamierzam go rozebrać na śrubki i złożyć :D A z resztą, na A4 po zmianie korka na 1.8bara, 2 razy go zagotowałem, tak że padła lambda. To w sumie nie profilaktycznie, a może w ostatnim momencie :P

ODPOWIEDZ