Strona 2 z 2

Re: Silnik mieszalnika klimatyzacji

: 01 lip 2021, 21:53
autor: zieszy
Witam.
Chciałbym "odgrzać" temat.
Otóż problem polega na tym, że chłodzenie nie klimie od strony kierowcy działa poprawnie, natomiast to od strony pasażera i z tyłu temperatura raczej zbliżona do zewnętrznej. Ponadto siła nawiewu po stronie kierowcy jest większa. Zastanawiam się nad "rozruszaniem" silniczków nawiewu i rozebrałem panel i trochę więcej tam kabelków niż w wątku o lagunie - kostka w załączniku. Które pary odpowiadają za sterowanie silniczkami?

Co prawda nie wiem, czy to właściwy trop, bo po zwiększeniu temperatury na climatronic powietrze z nawiewu się ociepla...
Może powinienem przyjrzeć się czujnikowi temperatury wnętrza zamontowanemu w lusterku (czasem hałasuje)?

Dzięki za wszystkie wskazówki i podpowiedzi.

Re: Silnik mieszalnika klimatyzacji

: 03 lip 2021, 19:15
autor: VelMaciek
Duracell - sprawdź ten błąd od zmiennej pojemności sprężarki. Jest ona sterowana masą i ta masa mi się kiedyś przepaliła w sterowniku klimy. Może u ciebie dodatkowo coś odwala z silniczkiem nadmuchu.
Zieszy - zdejmij boczki od tunelu środkowego - te na wysokości pedłów. Tam masz z jednej i z drugiej silniczek od mieszalnika.

Re: Silnik mieszalnika klimatyzacji

: 04 lip 2021, 10:31
autor: zieszy
Silniczki mieszalników chyba są ok. Jak podkręce temperaturę to zaczyna wiać ciepłe powietrze. Podłączyłem się ddt4all i wartości przy silnikach się zmieniają...
VelMaciek, myślisz że warto je wymontować i sprawdzić czy fizycznie się kręcą?

PS
Zamieszczam screeny z ddt4all. Może zauważycie tam coś nie tak...?

Re: Silnik mieszalnika klimatyzacji

: 06 lip 2021, 07:56
autor: VelMaciek
Grzać grzeje, chłodzić chłodzi to silniczki działają tylko się nie rozkłada proporcjonalnie... Kiedyś robiłem wymianę chłodniczki klimatyzacji ...
Obrazek
tu akurat widać korpus, ale po prawej masz poglądowo dwa silniczki widoczne
Jeden z nich to kierunkowy a drugi to ustawia temperaturę. Czy jak zmieniasz nadmuchu kierunek to się elegancko przełącza pomiędzy nogami a górą albo na całość?(to jest obsługiwane jedną klapą i jednym silniczkiem)
Budowa mieszalnika powietrza prosta jest i nie bardzo wiem co powiedzieć że gdzieś jest słabiej a gdzieś działa dobrze.
Obrazek
Tu zdjęcie w całości jak widać wyjście jest do tyłu na bok i do góry. Ale na środku jest taka prosta eska idąca w górę( centralnie na zdjęciu na niej jest jakaś gąbka). Obstawiam że coś się tam poluzowało przy wylocie powietrza z mieszalnika i ucieka bokiem jak już. Obstawiał bym albo tą eskę albo przy wyjściu do nawiewu tyłu.

Ja bym szukał pod popielniczką w ph2 lub pod czytnikiem kart w ph1 czy jak działa nawiew na twarz a nawiewy są skręcone aby nie dawać powietrza to czy gdzieś nie czuć w tamtej okolicy ewidentnej dziury(może to być np wydmuchana pianka uszczelniająca) .