3.5 V6 problem z chłodzeniem

Układ klimatyzacji i ogrzewania
velek_ostrow
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:52
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: velek_ostrow » 31 maja 2017, 12:05

sasio pisze:Jest okey?
Ogólnie te silniki to jest kosmos, są ultra czułe na przegrzanie, a kierowca bardziej skupia się na tenperaturze niż prędkości :)
E tam przesadzacie :)
Mój znajomy ma Nisanna 350z z tym motorem. Wielokrotnie doprowadzał ten silnik do "czerwonej gorączki" i nic mu nie jest.
Wiadomo że czym ciaśniej tym gorzej odprowadzić ciepło, ale tragedii nie ma, znam bardziej czulsze silniki na przegrzanie.
Jedynie co mnie wkurza w tym silniku to beznadziejnie rozwiązana regulacja zaworów, co przy LPG ma bagatelne znaczenie.

Do naciągu paska osprzętu dostęp jest bardzo dobry, wiem bo niedawno wymieniałem napinacz, w sumie to chwila roboty.

Awatar użytkownika
Tombog
Klubowicz
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2016, 17:35
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: R25, R25, R25, E3

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: Tombog » 12 cze 2017, 15:46

Więc po wymianie termostatu zrobiłem 40km miasto-trasa-miasto o 4 rano więc bez korków i wszystko było ok. Wracając o godz. 13:00 wpadłem już w korki na trasie i dostałem temperatury. Zatrzymałem się, korek puszcza, chłodnica u góry zimna, wąż za termostatem gorący, wentylatory kręcą. Chwilę postałem dla zasady i pojechałem dalej bokiem, poza korkiem i jeszcze dwa razy podskoczyło wskazanie na maxa. Jak już wjechałem na autostradę to wskazanie temperatury stało stabilnie poniżej połowy.

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: sasio » 12 cze 2017, 16:11

Chyba problem leży w silniku niż w osprzecie
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Gabrielo Vel satis
Forumowicz
Posty: 624
Rejestracja: 17 gru 2016, 07:05
Skąd: KUTNO
Rok: 2005
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Megane RS

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: Gabrielo Vel satis » 14 cze 2017, 23:31

Może trzeba byłoby zobaczyć drożność całego układu chłodzenia.

Awatar użytkownika
Tombog
Klubowicz
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2016, 17:35
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: R25, R25, R25, E3

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: Tombog » 15 cze 2017, 10:41

No to na chwilę obecną mamy jasność w temacie.
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

skee
Forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:43
Skąd: Silesia
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: skee » 15 cze 2017, 10:49

Chyba najgorszy scenariusz...

YaroSN
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 22 maja 2017, 12:06
Skąd: Szczecin
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: YaroSN » 15 cze 2017, 11:06

Tombog pisze:No to na chwilę obecną mamy jasność w temacie.
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Co to za maszyneria i do czego służy?

YaroSN
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 22 maja 2017, 12:06
Skąd: Szczecin
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: YaroSN » 15 cze 2017, 11:09

Tombog pisze:Najnowsze newsy z pola bitwy ;)
Termostat otwiera cię przy 90 st. Korek jeszcze nie puszcza. Przy 97 st pojawiają się pierwsze krople pod korkiem. Dopiero przy 101 st włączają się wentylatory i temperatura zaczyna spadać do 93 st.
U mnie też wentylatory załączają się około 100 i schładzają do ok 93-94. Ciekawi mnie czy czujnik, który wysyła sygnał o temperaturze płynu chłodzącego jest jakoś powiązany z czujnikiem temperatury na zegarach (to ten sam, czy to dwa różne czujniki?)

Awatar użytkownika
Tombog
Klubowicz
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2016, 17:35
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: R25, R25, R25, E3

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: Tombog » 15 cze 2017, 11:59

YaroSN pisze:Co to za maszyneria i do czego służy?
Na codzień do pędzenia wina ;)
Najważniejszy jest ten niebieski płyn. Jeśli się odbarwia to znaczy, że dostaje spaliny a to oznacza wymianę uszczelki pod głowicą.

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: 3.5 V6 problem z chłodzeniem

Post autor: sasio » 15 cze 2017, 12:22

Też u siebie robiłem ten test ale wyszło ze jest okey. Masakra, te silniki są strasznie wrażliwe na przegrzanie..

Obrazek
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

ODPOWIEDZ