Hałasująca sprężarka klimatyzacji

Układ klimatyzacji i ogrzewania
axa2zxz
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:52
Skąd: Warszawa
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Re: Hałasująca sprężarka klimatyzacji

Post autor: axa2zxz » 31 maja 2017, 22:16

Proponuje podpiac chociazby DDT i zobaczyc jakie jest cisnienie w ukladzie i jaka temp. parownika. Przy 30 stopniach powinienes miec cisnienie na poziomie 18 bar (ale DDT bedzie pokazywal tylko cisnienie wysokie, wazne jest tez niskie ale po tym juz tez cos mozna stwierdzic) a temp. parownika powinna byc w okolicach 0 stopni. Jezeli slyszysz metaliczny dzwiek (a w 3,5 V6 nie ma problematyczngo harrison'a) tzn. ze sprezarka zaczela sie zacierac. Przed zalozeniem nowej trzeba zrobic plukanie ukladu, dac nowy osuszacz...

skee
Forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:43
Skąd: Silesia
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6

Re: Hałasująca sprężarka klimatyzacji

Post autor: skee » 01 cze 2017, 07:05

Byłem wczoraj u klimiarza, gość rozłożył ręce. Mówi ze dźwięk jest podobny jak przy problemie z tym słynnym układem pojemności, robił Lagunę i pamięta. Powiedział też że to nie jest dźwięk padającej sprężarki, o to zapytałem sam bo trochę się bałem. Stwierdził że może układ sprzęgła ale też nie do końca ten odgłos. Co ciekawe hałas pojawia się dopiero po rozgrzaniu układu, po zapaleniu przez pierwsze kilka minut jest cisza, sprawdzał wczoraj ciśnienie manometrem ale śmiał się tylko bo po podpięciu pod zawór na osuszaczu pokazuje zero. Dzwoniłem do serwisu który regeneruje kompresory, 1000pln i brak gwarancji. Brzmi zachęcająco...

Co do ddt to będzie działało w aucie po lifcie ?

Edit
Okazuje się, że istotną rzeczą jest również właściwe podłączenie stacji do układu A/C w samochodzie. Ciekawym przykładem są samochody marki Renault model Megane, ponieważ w tych pojazdach występować może tylko jedno złącze na przewodach układu klimatyzacji. W takim przypadku, niezwykle ważnym jest właściwe rozpoznanie, czy złączka znajduje się na przewodzie tłocznym czy na przewodzie powrotnym. Jeśli posiadamy złączkę na przewodzie tłocznym nie ma to większego znaczenia. We wspomnianym modelu złączka znajdować się będzie na przewodzie powrotnym. Teraz, wszystkie maszyny obsługujące klimatyzację, podają ciekły czynnik chłodniczy. Jeśli ciekły czynnik chłodniczy, podawany jest bezpośrednio do przewodu powrotnego, istnieje ryzyko, że duża jego ilość „przeleje” się do kompresora co może spowodować jego uszkodzenie po włączeniu. W przypadku maszyn linii Konfort firmy TEXA, podłączanie do układu klimatyzacji za pomocą przewodu niskiego ciśnienia skutkuje tym, że maszyna podaje czynnik w małych dawkach, co pozwala na jego właściwe rozprężenie się w układzie i eliminuje ryzyko uszkodzenia kompresora.
Szukam info i trafiłem na coś takiego. U nas też jest jeden zawór i jest on na stronie zimnej czyli na powrocie.

Faavi
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
Skąd: Lubań/ Wesołówka
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Citroen C4

Re: Hałasująca sprężarka klimatyzacji

Post autor: Faavi » 06 cze 2017, 17:07

axa2zxz pisze:I jak wrazenia z uzytkowania?
Super. Klima dziala aż miło. Cicho i chłodno w aucie.

skee
Forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:43
Skąd: Silesia
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6

Re: Hałasująca sprężarka klimatyzacji

Post autor: skee » 15 cze 2017, 13:26

Niestety u mnie irytujący dźwięk utrzymuje się nadal. Pomimo podmiany sprężarki, wymianie zaworu rozprężnego i osuszacza. Występuje tylko na postoju z włączoną klimatyzacją, gdy ruszę i ujadę 50m dźwięk zanika. Ktoś ma jakiś pomysł ??

https://youtu.be/4ECJIgpPkoM

axa2zxz
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:52
Skąd: Warszawa
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Re: Hałasująca sprężarka klimatyzacji

Post autor: axa2zxz » 15 cze 2017, 14:30

@skee Twoj problem jest troche inny niz omawiany w tym watku "legendarny" ze sprezarka Harrison v5 ;) Ale co mi jeszcze przychodzi do glowy to mozesz zobaczyc jakie masz kolo alternatora (zapewne jest sztywne), proponuje je zmienic na takie z jednokierunkowym sprzegielkiem. Moze pomoze :)

Faavi
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
Skąd: Lubań/ Wesołówka
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Citroen C4

Re: Hałasująca sprężarka klimatyzacji

Post autor: Faavi » 16 cze 2017, 10:13

Witam. Moj problem powrocil. Sprezarka zmieniona a dzwiek w granicach 3500 obrotow powrócił. Po wyłączeniu klimy cichnie. Chalas musi wydawac cos osprzętu alternatora przy obciazeniu.

skee
Forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:43
Skąd: Silesia
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6

Re: Hałasująca sprężarka klimatyzacji

Post autor: skee » 16 cze 2017, 14:32

To witaj w klubie, mamy to samo. Wczoraj myłem silnik po ostatniej wymianie oleju i po odpaleniu na mokro, żeby go osuszyć, cisza jak makiem zasiał. Trop padł na pasek i/lub rolkę napinającą, ewentualnie sprzęgło alternatora o ile występuje.

Faavi
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
Skąd: Lubań/ Wesołówka
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Citroen C4

Re: Hałasująca sprężarka klimatyzacji

Post autor: Faavi » 16 cze 2017, 17:20

No u mnie myslalem ze sprezarka. Potem cisza bylo bo przestala chodzic. Kupilem po regeneracji ta ktora polecil "axa" i chwila spokoju. Wczoraj znowu powrocil ten dzwiek. Wylaczylem i Wlaczylem klime i znowu cisza. Pasek mam wymieniony z rozrzadem 25tys temu. Rolki tez. Zostaje alternator albo pompa wspomagania. Poci sie i ma delikatny luz.

WojT90
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 24 mar 2017, 15:48
Skąd: Kraków
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

Re: Hałasująca sprężarka klimatyzacji

Post autor: WojT90 » 10 sie 2017, 16:04

Podepnę się i ja do tematu :) mam ten sam problem klima wydaje dziwne odgłosy na postoju mrozi ale podczas jazdy nie działa :( po wciśnięciu OFF hałas ustaje :) rozumem że standardowa procedura w 2.0 T wymiana sprężarki :) pytanie czy podany przez kolegę dużo wcześniej model 7700105765 pasuje zarówno do wersji 163 jak i 170 konnej ?

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: Hałasująca sprężarka klimatyzacji

Post autor: KrzysiekEg » 02 cze 2018, 17:45

Podepnę się do tematu. Ogólnie klimatyzacja chłodzi, ale według mnie powinna lepiej.
Tak wygląda w DDT.
W czasie jazdy do garażu tak 500 m temperatura parownika spada, było nawet koło 6 stopni, nie wiem na ile by zeszło w trasie.
Na postoju rośnie do około 11.
Ile powinno być? Dobicie czynnika może pomóc? Ciśnienie koło 24, a jakie powinno być?
Fakt, że dziś dosyć gorąco było.
Druga sprawa, po załączeniu klimy czuję jakby na budę przenosiła się taka wibracja. Zastanawiam się, czy nie jest przytarte łożysko sprzęgiełka i nie jest za duży opór na kole pasowym.
Napięcie zasilania też pokazuje bardzo niskie, choć na klemach było 13.1 V.
Załączniki
Bez tytułu.png
Bez tytułu.png (107.32 KiB) Przejrzano 8181 razy

ODPOWIEDZ