Żółty korek płynu chłodniczego

Układ klimatyzacji i ogrzewania
Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Żółty korek płynu chłodniczego

Post autor: sasio » 20 lut 2017, 21:25

Hej.
Dialogys zbytnio nie pomógł, stwierdził tylko że potrzebuje korka płynu chłodniczego o znakowaniu żółtym.
Ktoś wie ile bar ma wytrzymałości, zanim puści?

Niby zamienniki wskazują na 1.4 Bar ale kto go wie ile zaleca Renault.
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Sati
Klubowicz
Posty: 169
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:44
Skąd: Zakopane
Rok: 2001
Silnik: 3.5 V6

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

Post autor: Sati » 20 lut 2017, 21:53

Zolte tak jak piszesz maja 1,4 bar, brazowe 1,8 bar. Ty potrzebujesz zoltego korka bo brazowy byl stosowany do 3,5l ( jak to w dieslach wyglada tego nie wiem ale w benzynie byl taki podzial ), ja od 2 miesiecy jezdze na zoltym i wszystko jest ok.

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

Post autor: sasio » 20 lut 2017, 22:08

Zastanawia mnie tylko fakt.
Niby mój jest dobry ale nie jest to duży koszt.
Brać oryginał czy wystarczy zamiennik np.Vertax, oczywiście nowe.
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Sati
Klubowicz
Posty: 169
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:44
Skąd: Zakopane
Rok: 2001
Silnik: 3.5 V6

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

Post autor: Sati » 20 lut 2017, 22:15

Ja bralem w orginale i placilem za zolty okolo 30 zlotych ale za brazowy chcieli cos kolo 130 zlotych. Bierz w orginale.

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

Post autor: sasio » 20 lut 2017, 22:16

W ASO czy na necie?
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Sati
Klubowicz
Posty: 169
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:44
Skąd: Zakopane
Rok: 2001
Silnik: 3.5 V6

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

Post autor: Sati » 20 lut 2017, 22:24

W ASO ale rozny serwis i rozne ceny, kupilem przy zakupie zbiorniczka.

Awatar użytkownika
Tombog
Klubowicz
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2016, 17:35
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: R25, R25, R25, E3

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

Post autor: Tombog » 26 cze 2017, 16:18

Sati pisze: brazowy byl stosowany do 3,5l ( jak to w dieslach wyglada tego nie wiem ale w benzynie byl taki podzial )
W innym temacie już to pisałem ale tu też się może widzę przydać:

1.Korek do zbiorniczka wyrównawczego dla silnika V4Y (3.5 V6) ma piktogram w kolorze żółtym.
Obrazek

2. Według MR353 karta 19A Ciśnienie robocze korków wynosi odpowiednio:
- 1,4 bar dla silników F4R, G9T, V4Y
- 1,8 bar dla silnika P9X
Tak więc przy 3.5 V6 powinien być korek o niższym progu zadziałania.

batonikus
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 17 maja 2017, 17:28
Skąd: Szczytno
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

Post autor: batonikus » 01 lis 2017, 10:49

To w końcu jaki kolor i ile barów powinien mieć korek silnika 3.5v6 V4Y, na różnych forach sprzecznie podają, że ten silnik ma 1,8 bara inni że 1,4 bara. Ja jak kupiłem auto to był z szarym piktogramem ale ze względu na pęknięcie chłodnicy i ciągłe rozszczelnianie miejsca klejenia, chcę założyć korek o mniejszym ciśnieniu, dlatego pytam czy mam teraz kupić żółty?

skee
Forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:43
Skąd: Silesia
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

Post autor: skee » 01 lis 2017, 19:16

Wg wszelkich katalogów jakie widziałem ma być żółty. Jeśli chłodnicę masz klejoną kup nową, kupiłem auto z klejoną o czym dowiedziałem się tracąc płyn, dobrze że 300m od domu ;)

kejno
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: Żółty korek płynu chłodniczego

Post autor: kejno » 02 lis 2017, 14:54

W instrukcji serwisowej od Espace ph2, takie coś jest napisane wobec silnika 3.5 v6 (v4y):
The rating of the expansion bottle degassing valve is 1.4 bar.
oraz taka rozpiska:

Expansion bottle cap with ...
Valve rating
... a brown circle 1.2 bar
... a yellow marking 1.4 bar
... a white marking 1.6 bar
... a grey marking 1.8 bar
Załączniki
2017-11-02 14_44_39-MR405ESPACE1.pdf - Foxit Reader.jpg
2017-11-02 14_44_39-MR405ESPACE1.pdf - Foxit Reader.jpg (36 KiB) Przejrzano 7817 razy

ODPOWIEDZ