Strona 1 z 1

Spadek napięcia pod obciążeniem

: 27 cze 2019, 18:17
autor: baner
Jadąc w upale nagle dostałem info z komputera o braku ładowania...ujechałem z pare km znów to samo. Im dalej jechałem tym coraz gorzej. Na mierniku w gnieździe zapalniczki faktycznie napięcie bardzo spadało, praktycznie do napięcia akumulatora. Zauważyłem że gdy wyłączę klimatyzację to napięcie podnosi się do w miarę normalnego poziomu. Jednak przy kilku gwałtowniejszych ruchach kierownicą przestaje działać wspomaganie i napięcie znów spada. Każde obciążenie elektryczne powoduje zaniżenie napięcia ładowania albo jego całkowity brak.
Na początek alternator- wymieniłem regulator- to samo. Dałem cały alternator do zakładu naprawiającego altki, podobno sprawny. Kupiłem nowy akumulator, polutowałem licznik...i ciągle ten sam problem.
Na chwilę obecną: odpalam samochód mam prawidłowe ładowanie, zaczynam kręcić kierownicą przez kilka sekund jest ok a później zaczyna się kierownica przycinać i spada napięcie ładowania do ok 12v przestaje działać wspomaganie. Włączam klimę napięcia po kilku sekundach spada do napięcia akumulatora, ok 12v.
Jak dla mnie ewidentny brak wydajności prądowej alternatora...proszę o opinie jeśli ktoś ma inny pomysł.

Re: Spadek napięcia pod obciążeniem

: 28 cze 2019, 09:54
autor: baner
Dalszy ciąg tragedii...byłem u elektryka...mówi że na 100% alternator. Dzwoniłem do zakładu sprawdzającego alternator...mam sobie zmienić elektryka! Na 100% są pewni że alternator jest OK. Jestem w czarnej dziurze...POMOCY!

Re: Spadek napięcia pod obciążeniem

: 28 cze 2019, 10:17
autor: bergman
A koło pasowe wału korbowego masz sprawne?

Re: Spadek napięcia pod obciążeniem

: 28 cze 2019, 10:36
autor: baner
A jak to sprawdzić? Pasek, napinacz i rolkę wymieniałem rok temu.

Re: Spadek napięcia pod obciążeniem

: 28 cze 2019, 11:27
autor: bergman
Zazwyczaj koło pasowe wytrzymuje do 160-180 tys km. Objawy są takie, że pojawia się hałas w okolicy rozrządu, brak ładowania, wspomagania i klimy podczas obciążenia. Może pojawić się zapach palonej gumy spod maski.
Jazda z uszkodzonym kołem pasowym zazwyczaj kończy się zerwaniem/zeskoczeniem paska akcesoriów i dostaniem się go pod pasek rozrządu, jednocześnie uszkadzając silnik. Trzeba zdjąć koło i go obejrzeć, może widać będzie uszkodzenie.

Re: Spadek napięcia pod obciążeniem

: 28 cze 2019, 11:50
autor: baner
Jeśli chodzi o nowe koło to trzymać się konkretnie jakiejś firmy? Czy może nawet którejś unikać?

Re: Spadek napięcia pod obciążeniem

: 28 cze 2019, 12:14
autor: KrzysiekEg
A nie piszczy w tym czasie?
Może stary, luźny pasek?
Nie jest zachlapany olejem?
Jeśli nie to, to nie czekaj, tylko wymieniaj koło pasowe.

Re: Spadek napięcia pod obciążeniem

: 02 lip 2019, 23:13
autor: baner
Wymienione niestety na Sasic, Corteca nie można było dostać...zobaczymy ile podziała...koło z dekielkami rozrzadu 300zł + robota 300zł = razem 600zł.

Re: Spadek napięcia pod obciążeniem

: 03 lip 2019, 00:06
autor: bergman
Czy problem został rozwiązany?

Re: Spadek napięcia pod obciążeniem

: 03 lip 2019, 07:28
autor: baner
Tak jak najbardziej...ładowanie jest wzorcowe, wspomaganie działa i jakby ciszej pod maską się zrobiło.