Stop i kontrolka akmultora

Elektryka wnętrza, silnika i nadwozia, oświetlenie
KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: Stop i kontrolka akmultora

Post autor: KrzysiekEg » 21 lut 2020, 21:01

Czyli jest coś źle. Ja od roku mam zamiennik z AS i spisuje się bardzo dobrze. Cały czas jest ładownie w okolicy 14 bez względu na obroty i obciążenie.

one
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 18 mar 2019, 15:31
Skąd: Dolnośląskie, góry
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Espace i inne...

Re: Stop i kontrolka akmultora

Post autor: one » 21 lut 2020, 23:03

Ale tutaj chodzi o natężenie prądu. Przy niskich obrotach pewnie jest na tyle małe, że praktycznie nie ma dodatniego bilansu.

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: Stop i kontrolka akmultora

Post autor: KrzysiekEg » 22 lut 2020, 12:08

Co nie zmienia faktu, że spadki napięcia oznaczają usterkę alternatora. Przed wymianą sam nie byłem pewien, były teorie o inteligentnym ładowaniu, o tym, że na niskich obrotach ładowanie spada poniżej 13. Teraz po wymianie alternatora na nowy, śmiem twierdzić, że w poliftowym velku, ładowanie jest takie same jak w innych autach. U mnie stoi jak murowane od 14,2 V do 13,8 przy pełnym załączeniu obciążenia i potem wyrównuje w górę. Największe spadki mam przy załączaniu sprężarki klimatyzacji i maksymalnych obrotach wentylatora. Widzę to na mierniku w zapalniczce, a tam zawsze mam około 0,1-0,2 V mniej niż na klemach. Czyli realnie to u mnie jest 14,4 do 14. Zauważyłem też, że duży wpływ ma stan akumulatora. Kiedy pod czas remontu przez tydzień nie był jeżdżony, ale za to było kilkanaście kręceń na sucho, czy to do pomiaru kompresji, czy też do nabicia ciśnienia oleju, to ładowanie na mierniku pływało straszliwie i to w granicach 12-13 V. Po naładowaniu akumulatora prostownikiem wszystko się ustabilizowało i wróciło do normy.

Marcin_OSW
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 18 lip 2017, 11:05
Skąd: Ostrów Wlkp.
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Ford Sierra 2.0 DOHC

Re: Stop i kontrolka akmultora

Post autor: Marcin_OSW » 23 lut 2020, 17:07

KrzysiekEg, to co piszesz pokrywa się mniej więcej z tym co u mnie... Pozatym podczas stania w korku, w ciepłe dni miałem wrażenie, że alternator nie wyrabia. Pozatym po trasie powyżej powiedzmy 200km akumulator potrafił być niedoładowany, po trasie 400 km samochód na drugi dzień ledwo odpalił. Obecnie dałem auto do mechanika w celu demontażu alternatora, prawdopodobnie jutro zawiozę alternator do sprawdzenia, ale raczej alternator będę wymieniał na nowy, tylko nie wiem który wybrać - AS czy Cargo, czy jeszcze coś innego...

Marcin_OSW
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 18 lip 2017, 11:05
Skąd: Ostrów Wlkp.
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Ford Sierra 2.0 DOHC

Re: Stop i kontrolka akmultora

Post autor: Marcin_OSW » 25 lut 2020, 21:15

Jakiej firmy zakupić alternator? Czy HC-CARGO będzie dobrym wyborem?

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: Stop i kontrolka akmultora

Post autor: KrzysiekEg » 26 lut 2020, 13:08

Ja od roku używam tego AC. Ale czy lepszy od tego co podałeś, to nie wiem.

ODPOWIEDZ