Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika

Elektryka wnętrza, silnika i nadwozia, oświetlenie
Wojtekk
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 28 kwie 2018, 07:23
Skąd: Wrocław
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika

Post autor: Wojtekk » 05 maja 2018, 18:38

Cześć!
Dziś ustawiałem wskazówkę temperatury (była przestawiona przez co wskazania były zaniżone).
Niestety podczas manewrowania licznikiem najprawdopodobniej uszkodziłem „taśmę” od wyświetlaczy LCD - podświetlają się ale nie pokazują żadnych wskazań (później manewrowałem nią - czasami coś się pojawiało ale znikało).

Najprostszym rozwiązaniem wydaje się kupno nowego licznika (na portalach ogłoszeniowych widziałem takie już po kilkadziesiąt zł).

Czy liczniki z innych roczników i modeli silnikowych będą pasowały bez problemu ? Czy należy przy tym podłączać komputer czy wystarczy zwykła podmianka i wszystko uruchomi się bez problemów na zmienionym liczniku ?

Pzdr!

Awatar użytkownika
rafal1981
Klubowicz
Posty: 1006
Rejestracja: 09 gru 2016, 23:32
Skąd: Biskupice
Rok: 2007
Silnik: 2.0 dCi
Drugie auto: FORD TAUNUS TCIII2.0

Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika

Post autor: rafal1981 » 05 maja 2018, 19:27

Ja mam polifta i kupilem poliftowy wszystko pasowalo znienilem tylko przebieg zeby pasowalo z moim .musisz kupic jesli masz benzyne to od benzyny a jak masz diesla to od diesla i tak samo jesli chodzi przedliftowy to musi byc przedliftowy

Wojtekk
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 28 kwie 2018, 07:23
Skąd: Wrocław
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika

Post autor: Wojtekk » 05 maja 2018, 20:00

Ok - tak właśnie się zorientowałem, ze dieslowskie maja mniejsze obroty na obrotomierzu :)
A czy jeżeli kupię z navi to również zadziała ?
W mojej obecnej wersji nie mam navi tylko zwykły wyświetlacz z temperaturą.

BJ
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 21 lut 2017, 23:16
Skąd: Września
Rok: 2006
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Seicento Young '99

Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika

Post autor: BJ » 05 maja 2018, 21:01

A mam prośbę do Ciebie jak będziesz rozbierał znowu zegary zrobiłbyś foto story jak się do nich dostać? Będę chciał dobrać się do wyświetlacza i chciałbym na zapas wiedzieć gdzie podważyć aby nic nie połamać i nie narobić widocznych uszkodzeń. Pozdro

Wojtekk
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 28 kwie 2018, 07:23
Skąd: Wrocław
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika

Post autor: Wojtekk » 05 maja 2018, 21:15

OK zrobię fotki.

Awatar użytkownika
chrisfox
Forumowicz
Posty: 751
Rejestracja: 04 cze 2017, 19:21
Skąd: Warszawa
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Renault Safrane 2,5

Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika

Post autor: chrisfox » 05 maja 2018, 21:16

Świetnie, to się bardzo przyda.

baner
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 09 cze 2017, 22:41
Skąd: Włocławek/Brześć Kujawski
Rok: 2003
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Scenic 1.6 2002 PL

Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika

Post autor: baner » 06 maja 2018, 07:19

Wojtekk pisze: 05 maja 2018, 20:00 A czy jeżeli kupię z navi to również zadziała ?
W liczniku nie ma navi, ekran jest oddzielnym urządzeniem, także sam licznik będzie działał.

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika

Post autor: Magister » 06 maja 2018, 09:19

Hej, i ja dorzucę swoje 3 grosze w temacie zegarów. Tak, jak piszą koledzy wyżej, ale w gwoli posortowania:

- każdy zegar zadziała z każdym autem, nieważne czy polift, czy przedlift - kwestia późniejszego zaprogramowania. Zegary poliftowe są już obsługiwane magistralą CAN, a nie linią K, jak w przedliftach, dodatkowo zegary poliftowe mają znacznie zubożoną grafikę na wyświetlaczu - naturalnym więc jest zakładanie tego co ma być

- nie ważne czy diesel czy benzyna - choć wiadomo, że są różne skale na obrotomierzu

- w zegarach są różne wersje oprogramowania, najlepiej nie kupować zegarów z początku produkcji 2001r - w sofcie nie mają one możliwości podglądu ciśnienia w oponach podczas jazdy, dodatkowo w późniejszych zegarach jest szansa, że już wyeliminowano problemy z ładowaniem, tak słynne w zegarach przedlifotwych

A na koniec mam dla Was zagwozdkę - zobaczcie na zdjęcie, pewnie zbyt wiele nie dostrzeżecie, ale wierzcie mi na słowo: Zegary z przedlifta, niby takie same, ale...... zegary poniżej mają inną skalę na wskaźniku paliwa i temperatury, jest zupełnie inny układ ikon/kontrolek, występują dodatkowe kontrolki pod wskazówkami obrotomierza i prękościomierza i najważniejsze. Dolne zegary są w zasadzie zegarami poliftowymi ubranymi w szatę przedlifta. Poza tym są już na linii CAN - bez Clipa nie doprogramujecie na aucie.

Obrazek

axa2zxz
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:52
Skąd: Warszawa
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika

Post autor: axa2zxz » 07 maja 2018, 12:32

O kurcze, fajne :D Chce takie :D

Wojtekk
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 28 kwie 2018, 07:23
Skąd: Wrocław
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: Awaria wyświetlaczy na liczniku / zmiana licznika

Post autor: Wojtekk » 08 maja 2018, 19:11

Delikatnie podważamy górną osłonę i ściągamy ja w dół
Delikatnie podważamy górną osłonę i ściągamy ja w dół
image1.jpeg (60.79 KiB) Przejrzano 9109 razy
EDIT - z jakiegoś powodu poprzekładała się kolejność (proszę w opisie kierować się od image1 do kolejnych numerów)...
Załączniki
Teraz możemy wyjąć licznik (bez konieczności odpinania kostki wyświetlacza). Następnie odginamy delikatnie zatrzask zaczynając od jednego skraju
Teraz możemy wyjąć licznik (bez konieczności odpinania kostki wyświetlacza). Następnie odginamy delikatnie zatrzask zaczynając od jednego skraju
image8.jpeg (95.31 KiB) Przejrzano 9109 razy
Po wyjęciu odpinamy kostki (są dwie z zabezpieczeniem zatrzaskowym)
Po wyjęciu odpinamy kostki (są dwie z zabezpieczeniem zatrzaskowym)
image7.jpeg (111.97 KiB) Przejrzano 9109 razy
Odchylamy licznik do góry i ciągniemy do siebie
Odchylamy licznik do góry i ciągniemy do siebie
image6.jpeg (102.06 KiB) Przejrzano 9109 razy
Odkręcamy śruby mocujące (torx) z lewej i prawej strony licznika
Odkręcamy śruby mocujące (torx) z lewej i prawej strony licznika
image5.jpeg (121.62 KiB) Przejrzano 9109 razy
Po zdjęciu osłon mamy widok na cały licznik
Po zdjęciu osłon mamy widok na cały licznik
image4.jpeg (100.19 KiB) Przejrzano 9109 razy
Dolną osłonę najlepiej podważyć zaczynając od lewej strony i wyciągać z zaczepów (poprzez unoszenie) kierując się w prawo
Dolną osłonę najlepiej podważyć zaczynając od lewej strony i wyciągać z zaczepów (poprzez unoszenie) kierując się w prawo
image3.jpeg (70.28 KiB) Przejrzano 9109 razy
Następnie kierujemy do siebie i wyciągamy
Następnie kierujemy do siebie i wyciągamy
image2.jpeg (82.05 KiB) Przejrzano 9109 razy

ODPOWIEDZ