Turbina w 2.0T

Silnik, elementy napędowe, skrzynie biegów
Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Turbina w 2.0T

Post autor: sasio » 27 lut 2017, 23:00

Czy ktoś z Was zdenerwował turbine?
Nie chodzi mi o samodzielną robotę, ale przez warszatat.
Na co zwrócić uwagę?
Jakieś wskazówki?
Jaki koszt ?
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Turbina w 2.0T

Post autor: Magister » 08 kwie 2017, 00:00

Tutaj mamy prostą turbinę Mitshubishi, tzw. twin scroll. Jest to prosta turbina chłodzona wodą, ze stałą geometrią łopatek, koszt regeneracji ok 800-1000zł.

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Turbina w 2.0T

Post autor: sasio » 08 kwie 2017, 08:16

Ok a jak z jej sprawdzeniem?
Auto nie kopci, turbina na zewnątrz nie wywala oleju, w dolocie delikatnie olej jest. Luz jest wg mechanika ale te turbiny podobno tak mają.
Ubywa oleju ok 3/6 kropek stanu na 1500km.
Uszczelniacze czy turbo?
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Turbina w 2.0T

Post autor: Magister » 08 kwie 2017, 10:51

Spory ubytek, jak na taki przebieg. Ja dolewam 1l na 10000km. Wg. doswiadczenia turbina może lekko pylic, a silnik to przepalic, podobnie z uszczelniaczami. Choć uszczelniacze mają taką tendencję, że po porannym postoju auto potrafi przez sekundę zadymic. Zobacz uszczelkę głowicy po lewej stronie, przy rozrządzie, a dokładniej od ściany grodziowej, jest tam główny kanał olejowy, który odpowiada za smarowanie glowicy. Jest tak niefortunnie umieszczony,że tamtędy lubi uciekać olej. Sam zatarłem głowicę w Scenicu F4R, bo zignorowalem nalot oleju w tym miejscu.

Faavi
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
Skąd: Lubań/ Wesołówka
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Citroen C4

Re: Turbina w 2.0T

Post autor: Faavi » 28 kwie 2017, 16:28

Witam. Myslal ktos o zwiekszeniu mocy. Nowa mapa albo wydajniejsze turbo. Zbliza sie koniec mojej turbiny i mysle czy ja regenerowac czy szukac cos wiekszego.

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Turbina w 2.0T

Post autor: Magister » 28 kwie 2017, 16:57

Albo zrobić oryginał na polifta. Zmiana przepustnicy na metalową, zmiana sterownika silnika na używany z polifta do tego przekodowanie immobilisera. Nie wiem, czy coś jeszcze jest konieczne do tej operacji. Teoretycznie wtedy powinno być tyle KM i Nm, co w polifcie.

Faavi
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
Skąd: Lubań/ Wesołówka
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Citroen C4

Re: Turbina w 2.0T

Post autor: Faavi » 28 kwie 2017, 17:17

Czyli 170km. 7 wiecej niz przedlift

Faavi
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
Skąd: Lubań/ Wesołówka
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Citroen C4

Re: Turbina w 2.0T

Post autor: Faavi » 28 kwie 2017, 17:36

Czyli nie warto. Czyli regeneracja poyem hamownia i ewentualnie nowa mapa. Tak ok 20 km wiecej plus kilka nm i wiecej nie trzeba

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Turbina w 2.0T

Post autor: sasio » 28 kwie 2017, 17:39

Wiązka teoretycznie tez jest inna.
Do polifta wchodzi pełne HF więc fajna sprawa.
Cześć przedliftowych od 2003 ma już metalowe przepustnice.
Taniej wyjdzie pojechać na mapę, bo turbina dmucha ok 30km co jest małym wysileniem.
Sama mapa pozwala dmuchać ok 180-200km zależy jak auto się poddaje.
Dolot, turbina, sztywne koło z RS, i coś tam jeszcze daje blisko 250KM
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

Faavi
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
Skąd: Lubań/ Wesołówka
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Citroen C4

Re: Turbina w 2.0T

Post autor: Faavi » 28 kwie 2017, 21:48

1.
A jak z tym kolem sztywnym przy manualu 6 biegowym. Ponoc nie lubieja te skrzynie cos slyszalem. Turbo dobregeneracji pojdzie a potem bede myslal o mapie.
2.
Ic jest miedzy chlodnica klimy a chlodnica cieczy?

ODPOWIEDZ