Dyskusja o oponach
- rafal1981
- Klubowicz
- Posty: 1006
- Rejestracja: 09 gru 2016, 23:32
- Skąd: Biskupice
- Rok: 2007
- Silnik: 2.0 dCi
- Drugie auto: FORD TAUNUS TCIII2.0
Re: Dyskusja o oponach
ja kupiłem chińskie SAILUNY rewelacja drugi rok w wszystko spoko polecam , kolega ''Buka'' też ma takie cena chyba coś koło 1000zł za komplet 245/45/18
- milimetr58
- Klubowicz
- Posty: 768
- Rejestracja: 07 gru 2016, 17:02
- Skąd: Łódź
- Rok: 2006
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: VelSatis 2.0T
Re: Dyskusja o oponach
Ja od kilku lat używam całorocznych, mam spokój, nie muszę dwa razy do roku taszczyć się z kołami na wymianę ich, zimą był śnieg, byłem w górach i dały radę. Oczywiście mam teraz nowe założone. W górach byłem Espacem, który też jeździł na całorocznych.
Opony to Nankang N607 225/55R17 101 V XL, MFS. - koszt 1248 zł za 4 sztuki.
Ja lubię szybką jazdę, oczywiście po deszczu zawsze jeżdżę ostrożnie, bo wiadomo, że praw fizyki nie oszukasz. Opony spisują się rewelacyjnie i nie mam zamiaru przepłacać za markowe.
Opony to Nankang N607 225/55R17 101 V XL, MFS. - koszt 1248 zł za 4 sztuki.
Ja lubię szybką jazdę, oczywiście po deszczu zawsze jeżdżę ostrożnie, bo wiadomo, że praw fizyki nie oszukasz. Opony spisują się rewelacyjnie i nie mam zamiaru przepłacać za markowe.
Waldek i Ewa
Re: Dyskusja o oponach
Te opony mają jedną zaletę - są tanie. Jeśli ktoś uważa chińskie budżetowe opony za rewelacyjne to ok, jego sprawa. Tylko mieliście porównanie do markowych za które nie macie zamiaru przepłacać ?
-
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 09 cze 2017, 22:41
- Skąd: Włocławek/Brześć Kujawski
- Rok: 2003
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Scenic 1.6 2002 PL
Re: Dyskusja o oponach
Na lato Zeetex HP1000 235/50R18 97 W ZR, na zimę jednak NOKIAN WR D4 225/55R17.
-
- Forumowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 17 gru 2016, 07:05
- Skąd: KUTNO
- Rok: 2005
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Renault Megane RS
Re: Dyskusja o oponach
Podłączam się się do tematu i dorzucam swoje pięć groszy. Jako,ze przejechałem na różnych oponach markowych (i mniej markowych) ponad 2 500 000km,ośmielam się wypowiedzieć na temat jakości i trwałości opon. Jeśli chodzi o chinole jedynym ich plusem jest niska cena. Natomiast trwałość i jakoś maja wiele do życzenia,ponieważ materiały użyte do produkcji takie jak kordon,guma i kauczuk są niskiej jakości,a to ma wpływ między innymi na zachowanie się opony na różnych nawierzchniach i przy różnych temperaturach pracy Dlatego cena chińskiej opony jest tak niska. Sam kupiłem velka z parą nowych chinoli i zauważyłem,że na mokrej nawierzchni jest nie ciekawie,mało stabilnie,auto jest nad sterowne w zakrętach,a droga hamowania znacznie wydłużona. U mnie w pracy kolega w naczepie ma chinole i co się dzieje? Opony bardzo się grzeją,popiskują czuć jakby guma się paliła,zostawiają co jakiś czas ślady,jakby gwałtownie hamowano. A do tego naczepa podskakuje,jakby była pozbawiona amortyzatorów. Teraz opony premium czołowych marek. Dlaczego takie drogie? Bo użyte materiały do produkcji są najwyższej jakości przez to wzrastają koszta produkcji,a to przekłada się na wysoką cenę. (rolka materiału- płótna,którą wykorzystuje się w procesie produkcji o wadze 800kg kosztuje we Francji-3000tyś/euro). Ale jakość i trwałość na najwyższym poziomie i coś za coś,nic nie dostaniemy za darmo. Oto przykład,czy warto zapłacić za jakość i trwałość opony premium. Opony Michelin auto ciężarowe-przednia oś przebieg opon 450 000tyś/km. Tylna oś,przebieg opon 600 000tyś/km. Opony z niższej półki produkcji koreańskiej-przednia oś przebieg 180 000tyś/km. Tylna oś przebieg opon 240 000tyś/km. Auto osobowe opony lato Michelin-przejechały pięć sezonów,opona w idealnym stanie,grubość bieżnika 5.8 mm. Opona zima Michelin,przejechały cztery sezony,a są w stanie jakby przejechały jeden sezon,grubość bieżnika 5.7 mm. Dlatego ja osobiście wybrałbym np.pięcioletnie używane (nowe tym bardziej) opony np.Michelin jeśli są z pewnego żródła ,które sprawdzą się w każdych warunkach i zadbają o moje bezpieczeństwo kiedy będzie tego wymagała sytuacja,jak nówki chinole,które są kiepskiej jakości,,gdzie w trudnych warunkach i przy wyższych prędkościach,oraz hamowaniu daje się to bardzo odczuć. Wolę wydać np. 3000-4000tyś/zł na coś markowego i konkretnego,jak za oszczędzić 2000zł a stracić coś najcenniejszego i najważniejszego
Re: Dyskusja o oponach
ja uważam, że opony to najważniejszy element całej układanki pod nazwą "samochód", na kilkunastu cm2/sztukę x 4 - rozkładamy nasze życie i zdrowie, swoje i swoich bliskich, jeżdżę od kilkunastu lat marką renault (laguna I, laguna II, laguna III, espace IV FL, vel satis FL, - w rodzinie megane II) - i zawsze staram się zakładać gumy najlepsze w swojej możliwości, przekonałem się do michelin - i mało która marka mnie teraz zaciekawi, po prostu jeździ się na nich rewelacyjnie (crossclimate także )), warto o tym pomyśleć patrząc w przód (ile lat chcemy je użytkować, ile km pokonać, w jakich warunkach, czy lubimy czasami przycisnąć na autostradzie? czasami warto przeliczyć koszt paliwa ile uda nam się zaoszczędzić na początkowo droższej oponie ale w klasie toczenia B, a nie np. E...i ile to wychodzi na rok, czasami okazje się że lepsze (droższe) opony zwracają się ws. opon tanich po 3 latach....tylko wyliczając zaoszczędzone paliwo i jego koszt, na espace IV 2.0DCI mam michelin crossclimate od 2 lat...i extra się spisują, na lagunie - pilot sport 3, nie zawiodły mnie bez względu na warunki atmosferyczne oraz moją czasami cięższą nogę ))
-
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 21 lut 2017, 23:16
- Skąd: Września
- Rok: 2006
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Seicento Young '99
Re: Dyskusja o oponach
To jak go jest z tym indeksem? Musi byc te 101v czy moze byc np 97?
- milimetr58
- Klubowicz
- Posty: 768
- Rejestracja: 07 gru 2016, 17:02
- Skąd: Łódź
- Rok: 2006
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: VelSatis 2.0T
Re: Dyskusja o oponach
Indeksy prędkości:
M - do 130 km/h
N - do 140 km/h
P - do 150 km/h
Q - do 160 km/h
R - do 170 km/h
S - do 180 km/h
T - do 190 km/h
H - do 210 km/h
V - do 240 km/h
W - do 270 km/h
Y - do 300 km/h
Indeksy nośności:
85 - 515 kg / na oponę
86 - 530 kg / na oponę
87 - 545 kg / na oponę
88 - 560 kg / na oponę
89 - 580 kg / na oponę
90 - 600 kg / na oponę
91 - 615 kg / na oponę
92 - 630 kg / na oponę
93 - 650 kg / na oponę
94 - 670 kg / na oponę
95 - 690 kg / na oponę
96 - 710 kg / na oponę
97 - 730 kg / na oponę
98 - 750 kg / na oponę
99 - 775 kg / na oponę
100 - 800 kg / na oponę
101 - 825 kg / na oponę
102 - 850 kg / na oponę
M - do 130 km/h
N - do 140 km/h
P - do 150 km/h
Q - do 160 km/h
R - do 170 km/h
S - do 180 km/h
T - do 190 km/h
H - do 210 km/h
V - do 240 km/h
W - do 270 km/h
Y - do 300 km/h
Indeksy nośności:
85 - 515 kg / na oponę
86 - 530 kg / na oponę
87 - 545 kg / na oponę
88 - 560 kg / na oponę
89 - 580 kg / na oponę
90 - 600 kg / na oponę
91 - 615 kg / na oponę
92 - 630 kg / na oponę
93 - 650 kg / na oponę
94 - 670 kg / na oponę
95 - 690 kg / na oponę
96 - 710 kg / na oponę
97 - 730 kg / na oponę
98 - 750 kg / na oponę
99 - 775 kg / na oponę
100 - 800 kg / na oponę
101 - 825 kg / na oponę
102 - 850 kg / na oponę
Waldek i Ewa
-
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 21 lut 2017, 23:16
- Skąd: Września
- Rok: 2006
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Seicento Young '99
Re: Dyskusja o oponach
Zbyt dużej różnicy nie widzę więc mogę założyć zimówki 97h bo takie mam
Re: Dyskusja o oponach
Dość częstą praktyką jest zakładanie zimówek z nieco niższym indeksem prędkości, co zrozumiałe - w zimowych warunkach jeździ się zdecydowanie wolniej. Ma to sens ekonomiczny - raz, że mogą być nieco tańsze - dwa, opony z wyższymi indeksami prędkości z reguły zużywają się nieco szybciej.
Trzeba tylko pamiętać, aby nie dać się ponieść emocjom, gdy trafimy na autostradzie na prawie letnią pogodę
Trzeba tylko pamiętać, aby nie dać się ponieść emocjom, gdy trafimy na autostradzie na prawie letnią pogodę