v4y 715 padł.

Silnik, elementy napędowe, skrzynie biegów
one
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 18 mar 2019, 15:31
Skąd: Dolnośląskie, góry
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Espace i inne...

Re: v4y 715 padł.

Post autor: one » 14 paź 2019, 17:46

Przy termostacie można pokusić się o taki na niższą temperaturę ~70st. Warto pomyśleć o przeglądzie skrzyni, zmieniając przy okazji wymiennik na taki, który działa :) OE łańcuch nissana na alledrogo 440 zł. Ze śrubami może być różnie, pomyśl o OE.

Jakub Gancarek
Klubowicz
Posty: 66
Rejestracja: 07 gru 2016, 20:05
Skąd: Mysłowice
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Citroen C5

Re: v4y 715 padł.

Post autor: Jakub Gancarek » 14 paź 2019, 22:35

Jeśli chodzi o wał, ściągnąć do pomiarów i jak nie jest źle to polerka i panewki nominał, ja zakładałem do jednego vq35de z Kinga nominały wzmacniane, już dwa lata śmigają. Teraz 5 miesięcy temu robiłem generalkę drugiego vq35de, tam wyszły panewki nadwymiarowe też założone z Kinga. Jeśli chodzi o uszczelki to z reinza cały zestaw na silnik około 400 złotych, polecany przez faceta co tuninguje te silniki.
Szlif wału to jest koszt około 350 złotych, do tego panewki korbowe i główne.
Blok oddawałem do honowania, tłoki nadwymiarowe.
Głowice kompletny przegląd wraz z regulacją luzów zaworowych 700 złotych.

Jakub Gancarek
Klubowicz
Posty: 66
Rejestracja: 07 gru 2016, 20:05
Skąd: Mysłowice
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Citroen C5

Re: v4y 715 padł.

Post autor: Jakub Gancarek » 14 paź 2019, 22:35

one pisze: 14 paź 2019, 17:46 Przy termostacie można pokusić się o taki na niższą temperaturę ~70st. Warto pomyśleć o przeglądzie skrzyni, zmieniając przy okazji wymiennik na taki, który działa :) OE łańcuch nissana na alledrogo 440 zł. Ze śrubami może być różnie, pomyśl o OE.
Masz namiary na wymiennik taki który działa? Sam się nad takim już dłuższy czas zastanawiam ;)

one
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 18 mar 2019, 15:31
Skąd: Dolnośląskie, góry
Rok: 2003
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Espace i inne...

Re: v4y 715 padł.

Post autor: one » 15 paź 2019, 06:14

afair widziałem go na stronie firmy, która sprzedaje części do skrzyń, m.in. sterowniki i zawory do aw55-50. Jest trochę wcześnie, nie przypomnę sobie teraz adresu :)

edit: choćby taki dodatek:
https://midparts.com.pl/pl/p/DODATKOWA- ... L-LPD/4823
https://midparts.com.pl/pl/p/Dodatkowa- ... -1404/5102

kejno
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: v4y 715 padł.

Post autor: kejno » 15 paź 2019, 10:54

Jeśli chodzi o termostat to rozważ faktycznie o niższej temperaturze. Zwróć uwagę że są dwa rodzaje termostatów - różnią się obudową.
Wał korbowy, numer Renault: 7701063516 (+ jakiś numer co go zastępuje). Zadzwoń do ASO Renault Gdynia Zdunek, jak kiedyś kupowałem to było kilka i były na następny dzień... Śmiesznie bo na nalepki Nissana były naklejone nalepki Renault :-)

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: v4y 715 padł.

Post autor: KrzysiekEg » 15 paź 2019, 11:19

Kejno masz rację, pisałem do Zdunka, 800 zł plus vat. No to mi rozwiązuje problem wału. I spora oszczędność.

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: v4y 715 padł.

Post autor: KrzysiekEg » 15 paź 2019, 11:29

Jakub Gancarek pisze: 14 paź 2019, 22:35 Jeśli chodzi o wał, ściągnąć do pomiarów i jak nie jest źle to polerka i panewki nominał, ja zakładałem do jednego vq35de z Kinga nominały wzmacniane, już dwa lata śmigają. Teraz 5 miesięcy temu robiłem generalkę drugiego vq35de, tam wyszły panewki nadwymiarowe też założone z Kinga. Jeśli chodzi o uszczelki to z reinza cały zestaw na silnik około 400 złotych, polecany przez faceta co tuninguje te silniki.
Szlif wału to jest koszt około 350 złotych, do tego panewki korbowe i główne.
Blok oddawałem do honowania, tłoki nadwymiarowe.
Głowice kompletny przegląd wraz z regulacją luzów zaworowych 700 złotych.
Jakub a regulacja na szklankach? I to cena za dwie czy za jedną głowicę?

kejno
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:02
Skąd: Gdańsk
Rok: 2007
Silnik: 3.5 V6

Re: v4y 715 padł.

Post autor: kejno » 15 paź 2019, 15:10

KrzysiekEg pisze: 15 paź 2019, 11:19 Kejno masz rację, pisałem do Zdunka, 800 zł plus vat. No to mi rozwiązuje problem wału. I spora oszczędność.
Od strony Elbląga to masz Zdunka bliżej w Gdańsku ul. Miałki Szlak... ale to pewnie już wiesz :-)

Jakub Gancarek
Klubowicz
Posty: 66
Rejestracja: 07 gru 2016, 20:05
Skąd: Mysłowice
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Citroen C5

Re: v4y 715 padł.

Post autor: Jakub Gancarek » 16 paź 2019, 19:02

KrzysiekEg pisze: 15 paź 2019, 11:29
Jakub Gancarek pisze: 14 paź 2019, 22:35 Jeśli chodzi o wał, ściągnąć do pomiarów i jak nie jest źle to polerka i panewki nominał, ja zakładałem do jednego vq35de z Kinga nominały wzmacniane, już dwa lata śmigają. Teraz 5 miesięcy temu robiłem generalkę drugiego vq35de, tam wyszły panewki nadwymiarowe też założone z Kinga. Jeśli chodzi o uszczelki to z reinza cały zestaw na silnik około 400 złotych, polecany przez faceta co tuninguje te silniki.
Szlif wału to jest koszt około 350 złotych, do tego panewki korbowe i główne.
Blok oddawałem do honowania, tłoki nadwymiarowe.
Głowice kompletny przegląd wraz z regulacją luzów zaworowych 700 złotych.
Jakub a regulacja na szklankach? I to cena za dwie czy za jedną głowicę?
Regulacja też była ;) Jak co mam znajomego co to robi i jest sprawdzony, mogę podać namiary na PW

KrzysiekEg
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
Skąd: Elbląg
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: Jaguar x300 4.0

Re: v4y 715 padł.

Post autor: KrzysiekEg » 18 paź 2019, 19:58

Ok. Coś już tam wiem.
Padły panewki korbowodowe, na szczęście blok silnika jest cały.
Mechanik twierdzi, że nasi już tu byli, według niego ktoś już otwierał silnik, i wstawił używane panewki, lub coś modyfikował. Panewki wprawdzie z sygnaturą nissana ndc. Wał do wymiany. Silnik grubo zasyfiony szarym silikonem. Rozrząd ok, napinacz do połowy wysunięty.
Podjęliśmy decyzję, że wymieniamy wał na nowy, panewki komplet ndc std. Do tego nowa pompa oleju, wody, termostat.
Największy problem jest ze śrubami. Te od wału bardzo mocno dokręcone, łby były zjechane, kilka sztuk trzeba było naspawać, by odkręcić.
Idą do wymiany, ale mam problem, bo cena pewnie z kosmosu, a na wolnym rynku niedostępne, tylko arp za około 1000 komplet.
Druga sprawa, czy śruby od korb, też idą w komplecie do wymiany, czy można je jeszcze raz skręcać, bo inaczej pewnie drugi tysiąc padnie.
Dylemat mam też z pompą oleju, czy z nowymi pompami były oringi? Bo na schemacie nie widać, a w pompach są. Gość na allegro ma oryginalną pompę za 600, ale bez oringów. Nowa w serwisie za 700, ale nie wiem, czy z oringami, i najgorsze, że dopiero za 7 dni.
Śruby podpory wału 1229338U1A,
i śruby korb 121094W002.
Załączniki
20191017_094830.jpg
20191017_094830.jpg (451.63 KiB) Przejrzano 8255 razy
20191018_134044.jpg
20191018_134044.jpg (413.9 KiB) Przejrzano 8255 razy
20191018_134828.jpg
20191018_134828.jpg (455.41 KiB) Przejrzano 8255 razy
20191018_145313.jpg
20191018_145313.jpg (240.01 KiB) Przejrzano 8255 razy
20191018_145058.jpg
20191018_145058.jpg (218.37 KiB) Przejrzano 8255 razy

ODPOWIEDZ